  • 1. Data: 2013-04-25 10:25:46
    Temat: Nowy kierowca a ubezpieczenie
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Mam PJ, od lat i maksymalne zniżki, żona tak samo.
    Auto jest wspólne i do ubezpieczenia podano dane jak wyżej.
    Syn zrobił ostatnio PJ i w związku z tym mam pytanko:
    czy trzeba nowego kierowcę zgłosić do ubezpieczenia?
    Ewentualnie co w razie jakiejś stłuczki, gdyby kierował, a nie był
    zgłoszony?
    Jacek

  • 2. Data: 2013-04-25 10:27:34
    Temat: Re: Nowy kierowca a ubezpieczenie
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-04-25, Jacek <s...@o...pl> wrote:
> [...]
    > czy trzeba nowego kierowcę zgłosić do ubezpieczenia?
    > Ewentualnie co w razie jakiejś stłuczki, gdyby kierował, a nie był

    Nic nie musisz zglaszac. OC jest na samochod. Jak pozyczasz komus
    samochod na pare godzin to tez zglaszasz? :-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 3. Data: 2013-04-25 10:28:38
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 25.04.2013 Jacek <s...@o...pl> napisał/a:

    > czy trzeba nowego kierowcę zgłosić do ubezpieczenia?

    Zacznij od przeczytania umowy, którą zawarłeś
    z ubezpieczycielem...

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)
    Na priv pisz na adres: dominik kropka alaszewski na gmailu.

  • 4. Data: 2013-04-25 13:35:03
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 kwietnia 2013 10:27:34 UTC+2 użytkownik AZ napisał:

    > Nic nie musisz zglaszac. OC jest na samochod. Jak pozyczasz komus
    >
    > samochod na pare godzin to tez zglaszasz? :-)

    Niby tak, ale ja na przykład przy podpisywaniu umowy
    podpisałem też oświadczenie, że moim samochodem nie
    jeżdżą osoby poniżej 25 lat. Jeżeli zatem pożyczę auto
    jakiemuś małolatowi a on narozrabia, to może to być podstawa
    do regresu?

    Pozdrawiam
    MK

  • 5. Data: 2013-04-25 19:06:53
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2013-04-25 13:35, Marcin Kiciński pisze:

> [...]
    > jeżdżą osoby poniżej 25 lat. Jeżeli zatem pożyczę auto
    > jakiemuś małolatowi a on narozrabia, to może to być podstawa

    Tak. Bo oświadczenie jest częścią umowy, więc złamanie go jest
    niedopełnieniem jej warunków.
    Jeden ubezpieczyciel wystąpiłby w tym momencie o dopłatę składki (bo
    zapewne takie oświadczenie spowodowało jej zmniejszenie), inny wystąpi z
    regresem.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 6. Data: 2013-04-25 20:47:41
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <m...@o...pl>

> [...]
    > Jeden ubezpieczyciel wystąpiłby w tym momencie o dopłatę składki (bo
    > zapewne takie oświadczenie spowodowało jej zmniejszenie), inny wystąpi z

    Ale OC ?!

  • 7. Data: 2013-04-26 00:47:11
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Jeden ubezpieczyciel wystąpiłby w tym momencie o dopłatę składki (bo
    > zapewne takie oświadczenie spowodowało jej zmniejszenie), inny wystąpi z

    Z regresem wystąpić może, ale jeśli sprawca miał uprawnienia i nie był
    "naprany" to nic nie wywalczy. Zakres odpowiedzialności jest opisany w
    ustawie.
    TU co najwyżej wywalczy dopłatę składki, ale tylko do kwoty z cennika.

  • 8. Data: 2013-04-27 11:40:28
    Od: Rafał Grzelak <s...@d...com>

    Jacek wrote:

> [...]
    > czy trzeba nowego kierowcę zgłosić do ubezpieczenia?
    > Ewentualnie co w razie jakiejś stłuczki, gdyby kierował, a nie był

    Jesli syn jezdzi tylko okazyjnie, to nie.
    Jesli to jest np. Twoje drugie auto, ktorym syn ma jezdzic codziennie,
    to wtedy juz niektore TU pytaja o to przy wypelnianiu wniosku.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl