  • 11. Data: 2009-02-25 01:00:58
    Temat: Re: Statystyka wypadków 2008 - wnioski
    Od: Zefir <zefir77@spamerom_mowimy_stanowcze_nie_o2.pl>

    Lovtza pisze:
    > Wojciech G.napisal

    > "w związku ze" ?:) Czy raczej pomimo? Wbrew pozorom jest tutaj subtelna
    > różnica.
    >
    > Po raz pierwszy od paru lat stały wzrost liczby ofiar śmiertelnych wśród
    > motocyklistów został nie tylko zahamowany, ale wskaźnik ten poszedł w
    > dół. I to pomimo ponad 40% wzrostu liczby motocykli na drogach w
    > porównaniu z rokiem poprzednim. To moim zdaniem coś na prawdę istotnego.

    IMHO i jedno i drugie. Nie upatrywałbym w tym spadku liczby ofiar
    jakiejś głębokiej przemiany w świadomości motocyklistów co do
    bezpiecznej jazdy, lecz raczej zwiększenia przyzwyczajenia kierowców
    samochodów do obecności motocykli na drogach. A to jest skutek coraz
    większej liczby motocykli. No i pewnie ma w tym udział spore grono
    podtatusiałych harlejowców snujących się jak piz..., ekhm, znaczy się
    powoli, i poprawiających statystyki wypadkowości spokojną jazdą ;).
    Pewien wpływ mają zapewne też coraz powszechniejsze szkoły doskonalenia
    techniki jazdy, treningi na torach, tanie puchary markowe i dostęp do
    literatury typu "Motocyklista doskonały", ale IMHO nieznaczny.

    --
    Pzdr.
    Zefir

  • 12. Data: 2009-02-25 08:15:32
    Od: "Iguan007" <i...@p...onet.pl>

    "piomay" <p...@r...pl> wrote in message
    > . Statystycznie ja i moj pies mamy po trzy nogi, a

    Statystycznie czy srednio? Bo tak, srednio macie po trzy nogi. Ze statystyka
    jest jak z kazda nauka - trzeba rozumiec po co sie ja stosuje. Chciales
    zastosowac srednia i wyszlo 3. Jaka Twoim zdaniem bylaby prawidlowa
    odpowiedz na pytanie o srednia ilosc nog w populacji "Ty i pies" ? Iinna
    sprawa ze statystyk nie uznalby badania na 2-elementowej probie za
    wiarygodne.

    Pozdrwaiam,
    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 13. Data: 2009-02-25 10:35:39
    Od: "lesor" <l...@N...pl>

    Monster wrote:
> [...]
    http://www.scigacz.pl/zdjecia/gallery/publikacje/Sta
    tystyki_wypadkow_na_motocyklach_w_2008/Chopper_Po_wy
    padku_USA.jpg.html

    > Chopper K100RT:-)

    Co za marudy. Ten van to jest Chevrolet Chopper.

    --
    pozdrawiam, lesor
    CB1300 Misiek

  • 14. Data: 2009-02-25 17:01:40
    Od: Sir Piernik <d...@p...onet.pl>

    piomay pisze:
    ...>8
    > ...statystyki z ktorych wynika dokladnie NIC.

    Oj,Piotrek, nie umiesz czytac miedzy wierszami?
    Nie zauwazyles ze nie ma pozycji "rozjechanie moto przez slepego
    kierowce auta"?
    Juz samo to daje do myslenia o tworcy tego "zestawienia"!!

    Jest mozliwe ze dziennikarzyna wzial czesc statystyki "powody wypadkow
    motocykli z winy kierowcow motocykli" i przeoczyl ten drobny szczegol,
    (np nie chcialo mu sie obrocic strony) :(

    Pozdrawiam
    Sir Piernik
    Betvelwe

  • 15. Data: 2009-02-25 18:03:58
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-02-25 18:01:40 +0100, Sir Piernik <d...@p...onet.pl> said:

    > Jest mozliwe ze dziennikarzyna wzial czesc statystyki "powody wypadkow
    > motocykli z winy kierowcow motocykli" i przeoczyl ten drobny szczegol,
    > (np nie chcialo mu sie obrocic strony) :(

    Obawiam się, że błądzisz. To statystyki naszej drogiej policji są tak
    rzetelne. Wszędzie na świecie nieustąpienie przy lewoskręcie, to circa
    20-30% (nawet do 40%) wypadków z udziałem motocykli. Wg naszej policji
    - 7%. Kto by pomyślał, że mamy tak genialnych kierowców samochodów,
    czterokrotnie przewyższających zachodnich...

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 16. Data: 2009-02-25 18:23:50
    Od: Jacek Różański <j...@e...pl>

    Lovtza pisze:

> [...]
    > dół. I to pomimo ponad 40% wzrostu liczby motocykli na drogach w
    > porównaniu z rokiem poprzednim. To moim zdaniem coś na prawdę istotnego.

    Rzeczywiście zdumiewająca odwrotna proporcjonalność. Drogi te
    same, motocykle się nie zmieniły. Czyżby naród nam zmądrzał? Nie
    wierzę :)
    A co do wątpliwości Pjomaja: nie widzę nic niestosownego w
    stwierdzeniu o niedostosowaniu prędkości do warunków. Po polskich
    drogach nie jeździsz czy co? To oczywista analogia, dlatego
    cywilizowany świat tak uparcie walczy z przekraczaniem prędkości
    tam gdzie nie można (a jednocześnie buduje drogi żeby było można
    grzać w bezpiecznych warunkach). Szkoda, że u nas tylko to pierwsze.

    --
    Pozdrowienia, Best regards
    Jacek Różański, ETZ-251, XJ-900S, V-740

  • 17. Data: 2009-02-25 18:25:58
    Od: Jacek Różański <j...@e...pl>

    Iguan007 pisze:
> [...]
    > odpowiedz na pytanie o srednia ilosc nog w populacji "Ty i pies" ? Iinna
    > sprawa ze statystyk nie uznalby badania na 2-elementowej probie za

    Dlatego osobiście uważam ten materiał za bardzo pouczający i wart
    zastanowienia. Lepsze takie dane niż żadne, lepsze testy SHARP
    niż żadne.

  • 18. Data: 2009-02-25 18:57:17
    Od: "Krzysztof \"Mad Max\" Laska" <m...@r...pl>

    de Fresz pisze:

> [...]
    > - 7%. Kto by pomyślał, że mamy tak genialnych kierowców samochodów,
    > czterokrotnie przewyższających zachodnich...

    Nasza kiełbasa też przegoniła ich kiełbasę.

    --
    Krzysztof 'Mad Max' Laska __| _ \__ /_ |_ | \ \
    http://www.madmax.riders.pl (_ | __/ / | | ( |( |

  • 19. Data: 2009-02-25 18:59:28
    Od: Lovtza <lovtza@_NOSPAM_scigacz.pl>

    Sir Pierniknapisal

    > Jest mozliwe ze dziennikarzyna wzial czesc statystyki "powody wypadkow
    > motocykli z winy kierowcow motocykli" i przeoczyl ten drobny szczegol,
    > (np nie chcialo mu sie obrocic strony) :(

    W przypływie zmiłowania pozostawię to bez komentarza...

  • 20. Data: 2009-02-25 19:41:49
    Od: Sir Piernik <d...@p...onet.pl>

    Lovtza pisze:
    ...>8
    > W przypływie zmiłowania pozostawię to bez komentarza...
    >
    > --

    I wszystko jasne :(
    Nie zebym sie czepial skad wysylasz i co czytasz (guzik mnie to
    obchodzi) ale "cos w tym jest".
    Jesli mogl bys zblizyc swoje glebokie stwierdzenie "...bez
    komentarza..."?) Zwlaszcza ze stwierdzeniem "w przyplywie zmilowania"?
    Jesli faktycznie nie potrafisz sam myslec lecz bierzesz bez
    zastanowienia to co Ci durnie (nazywajacy sie na wyrost
    "dziennikarzami") podsuwajec to czemu nie jezdzisz jakims SUVewm?
    Przeciez to bezpieczne autko, uzywane przez statecznych ludzi?

    Jesli bys potrafil uruchomic jednak swoje szare komorki to podsuwam problem:
    Dlaczego w tej statysce nie ma pozycji (chocby) "wypadki nie zawinione
    przez kerowcow motocykli"?

    Ale moze to za trudne dla Ciebie wiec sie nie bede dalej znecal :(

    Pozdrawiam
    Sir Piernik
    Betvelwe