  • 21. Data: 2009-07-13 09:21:15
    Temat: Re: Stary motocykl bez dokumentow - i co dalej?
    Od: falco <m...@w...pl>

    kocyk pisze:

    > Nie myle.

    Ok! to nic personalnego, napisałem tak, bo ludzie bardzo często mylą
    "zabytkowy" z "historycznym". Do tego wspomniana (kiedyś)
    zniżka dla "weterana" jeszcze mieszała w głowach, bo po co uprościć,
    skoro można skomplikować i jeszcze dać możliwość "uznaniową" zależną od
    urzędnika... :(

    > Jest tez obejscie: wiek 25 lat i zaswiadczenie od rzeczoznawcy o unikatowym
    charakterze
    > pojazdu i jego szczegolnej roli w historii motoryzacji. I to wyjscie
    > chyba bede niedlugo cwiczyl.

    Tak, tylko tutaj też różnie bywa, bo z tego co wiem, chyba, że się mylę
    stawka dla (pseudo)znawcy (niektórym, to się powinno dożywotnio zakazać
    wykonywania zawodu!!!) jest ruchoma i też kilka stówek pochłonie. Jeśli
    sprzęt ma być u nas na lata, jest o co walczyć, jeśli nie mamy takiej
    pewności, to szkoda zachodu.

    Niestety polskie warunki mocno uprzykrzają życie ludziom, którzy kochają
    dawne sprzęty, ale gryzą glebę by dbać o zachowanie topniejącej
    zabytkowej motoryzacji...

    --
    Pozdr! falco

    Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
    Popiel 1200 '70 1.2 6V
    SenNa... Jawa 356 '58 175

  • 22. Data: 2009-07-13 13:21:39
    Od: "Tytus z Fabryki" <f...@0...pl>

    Siemka

    ***"magnes"
    Znajomy znajomego ma w piwnicy Jaskolke (MZ ES 250/1) i chce sie tego pozbyc
    po cenie zlomu.

    No to bierz.
    Zarejestrowac sie da, dostales sporo podpowiedzi i zawieraja one po trochu
    prawdy.
    Moto kwalifikuje sie tylko do ponownej rejestracji jako pojazd unikatowy
    (wiek min 25 lat - 15 lat nie produkowany i opinia rzeczoznawcy).Wniosek do
    starostwa o rejestracje, badania techniczne i naprzod.
    Ale to wszystko bedzie kosztowac kase i cierpliwosc, mysle ze moze
    przekroczyc wartosc tego motocykla wiec sie zastanow czy warto.

    --
    T i żółte
    (te najszypsze)

    P.S. Z kraju nie mozna bez zezwolenia wywiezc nic co ma wiecej niz 40 lat -
    to tak apropos zabytków.

  • 23. Data: 2009-07-13 13:55:41
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "Tytus z Fabryki" <f...@0...pl> wrote in message
    > Ale to wszystko bedzie kosztowac kase i cierpliwosc, mysle ze moze
    > przekroczyc wartosc tego motocykla wiec sie zastanow czy warto.

    A jak Ci przekroczy i wyjdzie Ci, ze sie nie oplaca, to ja wezme po tej
    cenie zlomu +na flaszke;)

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 24. Data: 2009-07-13 14:00:24
    Od: Monster <"alpy2usun _to"@op.pl>

    Ivam pisze:

    > A jak Ci przekroczy i wyjdzie Ci, ze sie nie oplaca, to ja wezme po tej
    > cenie zlomu +na flaszke;)

    Zawsze się opłaca jak za grosze-może stać jako mebel w garażu,zawsze
    lepiej jak posłuży nawet za dawcę niż ma skończyć na złomie

    --
    Tomek
    BMW R1100S

  • 25. Data: 2009-07-13 14:02:38
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "Monster" <"alpy2usun _to"@op.pl> wrote in message
    > Zawsze się opłaca jak za grosze-może stać jako mebel w garażu,zawsze
    > lepiej jak posłuży nawet za dawcę niż ma skończyć na złomie

    Tez tak uwazam, dlatego chetnie przygarne.

    A do Magnesa: nie warto, nie bierz, za drogo wyjdzie ;;;;))))

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 26. Data: 2009-07-13 15:17:03
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    kocyk <k...@Z...pl> wrote:

    >No i tu wlasnie jest problem. Wg przepisow auto 25 lat jest zabytkiem
    >(po uzyskaniu wpisu). Wg ubezpieczyciela dopiero po uzyskaniu zoltych
    >tablic, lub osiagnieciu wieku pojazdu historycznego. Jest tez obejscie:
    >wiek 25 lat i zaswiadczenie od rzeczoznawcy o unikatowym charakterze
    >pojazdu i jego szczegolnej roli w historii motoryzacji. I to wyjscie
    >chyba bede niedlugo cwiczyl.

    No, to jednak wiesz jak jest:) To sa 3 warianty z tego samego
    paragrafu ustawy. Pojazd historyczny moze byc albo 'zabytkiem
    wpisanym', albo ponad 40letnim albo ponad 25 "z papierkiem";)

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 27. Data: 2009-07-13 15:21:32
    Od: Jacot <j...@m...pl>

    falco <m...@w...pl> wrote:

    >Niestety polskie warunki mocno uprzykrzają życie ludziom, którzy kochają
    >dawne sprzęty, ale gryzą glebę by dbać o zachowanie topniejącej
    >zabytkowej motoryzacji...

    A ma byc jeszcze gorzej;(
    Ta ustawa, ktora weszla, byla sporzadzona na zamowienie rzeszy
    'rzecoznawcow', Istotnych zmian malo, jeno dalsze rozszerzenie
    mozliwosci zarobkowania dla w/w.

    --
    Pozdrowionka
    Jacot M10

  • 28. Data: 2009-07-13 16:19:52
    Od: falco <m...@w...pl>

    Ivam pisze:

    > A do Magnesa: nie warto, nie bierz, za drogo wyjdzie ;;;;))))
    doookłaaadnie... daj sobie spokój... ja jeszcze popitkę i ogórki
    dorzucę... ;););)

    --
    Pozdr! falco

    Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
    Popiel 1200 '70 1.2 6V
    SenNa... Jawa 356 '58 175

  • 29. Data: 2009-07-14 07:04:18
    Od: JacekR <j...@g...pl>

    Jacot pisze:
    > No, to jednak wiesz jak jest:) To sa 3 warianty z tego samego
    > paragrafu ustawy. Pojazd historyczny moze byc albo 'zabytkiem
    > wpisanym', albo ponad 40letnim albo ponad 25 "z papierkiem";)

    A jak jest z przeglądem 40 letniego pojazdu zabytkowego? Trzeba w ogóle
    robić - zwykły - specjalny?

    Pozdr.

    JacekR
    TDM 900

  • 30. Data: 2009-07-14 07:41:46
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "falco" napisał w wiadomości

    > doookłaaadnie... daj sobie spokój... ja jeszcze popitkę i ogórki
    > dorzucę... ;););)

    Niezła licytacja się robi.
    Jak dojdziemy do kompletnie zastawionego stołu, to już będą ciekawe
    poziomy "cenowe".

    --
    Jasio
    vx etz