  • 51. Data: 2012-04-07 14:40:59
    Temat: Re: Kable Głośnikowe - może zakład?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Wmak napisał:

    > Tak w ogóle, to dyskutanci tutaj się odzywający nie mają pojęcia,
    > co dobre.
    > Proszę bardzo, porządne kable sieciowe:
    >
    > http://nautilus.net.pl/?stat=53

    "Tunami to wyjątkowy, wydajny mocowo, szybki oraz dynamiczny kabel
    sieciowy nowej generacji."

    Od razu widać, że to jacyś dyletanci bez znajomości przedmiotu.
    Dynamiczne kable do zasilania?! To tak, jakby podłączyć prąd
    do wzmacniacza kablami głośnikowymi! Niby można, ale przecież
    nierównowaga wynikająca z kierunkowości miedzi obniży stabilność
    zasilania. Bardziej subtelne zasilacze mogą sobie z tym problemem
    w ogóle nie poradzić.

    Do zasilacza potrzeba kabala statycznego, a do głośników dynamicznego.
    Jak ktoś uważa, że mogą istnieć przewody uniwersalne, to może najwyżej
    sprzedawać żelazka w Biedronce.

    > A potem można zobaczyć ceny różnych połączeniowych, teraz szumnie
    > zwanych interkonektami.

    Trzeba używać bezszumnych, chłodzonych ciekłym helem doprowadzanym
    przez mankiety przy zaciskach wtyków.

    > Hi-hi-hi-hi.......

    .......end-end-end-end.

    Jarek

    --
    And They're coming to take me away Ha Ha
    They're coming to take me away ho ho he he ha ha

  • 52. Data: 2012-04-07 14:53:57
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Usługi psychiatryczne dla klientów - gratis (jak mniemam w cenie).

    Ja tam wolę nie ryzykować - i ponownie wołam o conajmniej POTRÓJNĄ ślepą
    próbę - dodatkowa osoba, która przeprowadzi test, obok osoby która 1.
    przygotuje materiały, 2. przygotuje sam test; a tu osoba, która nie wie, czy
    przełącza te pojebane kabulki, czy jakiegoś pagaja do oświetlania stanowiska
    udoju mleka.
    Ja myślę bowiem, że w podwójnej ślepej próbie istnieje, minimalne wprawdzie,
    ale ryzyko, że nie będzie ona do końca rzetelna. Dodanie ogniwa, to wydaje
    mi się, że choćby statystycznie wyrówna szanse, rzetelność...
    :)))
    (A tak naprawdę, to wystarczy mi podwójna, ale jak się pierdolą z
    paranoicznymi kablami, to i ja sobie użyję - bawiąc się podwójną ślepością
    prób wszelakich) :))

    PS. I pamiętajcie - w trakcie odsłuchu nie wolno pierdnąć - nie o zapach
    chodzi, tylko o fakt, że wywołany pierdnięciem dźwięk zakłóci ruch membrany
    głośnika (-ów) i dźwięk ulegnie zniekształceniu :))

  • 53. Data: 2012-04-07 15:11:42
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

> [...]
    > nierównowaga wynikająca z kierunkowości miedzi obniży stabilność
    > zasilania. Bardziej subtelne zasilacze mogą sobie z tym problemem

    Gorzej, mogą nawet ulec spaleniu, czy wręcz wybuchnąć!

    > Do zasilacza potrzeba kabala statycznego, a do głośników dynamicznego.
    > Jak ktoś uważa, że mogą istnieć przewody uniwersalne, to może najwyżej
    > sprzedawać żelazka w Biedronce.

    Ale co z kierunkiem uzwojenia spirali grzejnej? Nie jest tak przypadkiem, że
    zły kierunek nawinięcia wpłynie na przypalanie się prasowanych tkanin,
    zawierających wtręty paramagnetyczne (o ferromagnetycznych nawet nie
    wspominam), a pigment superdiamagnetyczny może spowodować odbarwienie
    włókien izolacyjnych, co o 0.017% spowoduje pogorszenie właściwości
    izolacyjnych i zacznie wyciekać kosinus fi... Nie jestem pewien, ale coś
    takiego zasłyszałem :)

    > Trzeba używać bezszumnych, chłodzonych ciekłym helem doprowadzanym
    > przez mankiety przy zaciskach wtyków.

    Jarku, ale należy uważać na fluktuacje hiperfazowo-negatonowe wywołane
    przejściem helu ze stanu alfa do beta i odwrotnie, co wpłynie zakłócająco na
    czystość przekazu! Tak więc, należy ściśle kontrolować temperaturę helu
    chłodzącego i uważać przy helu beta na nadciekłość, aby chłodziwo nie
    uciekło, rzecz, aby utrzymywać hel w jednym z dwóch wybanych stanów,
    możliwie odlegle od temperatury zmiany stanu.

  • 54. Data: 2012-04-07 18:21:22
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik zapinio napisał:
    > Rtęciowane...
    > Ze wspomaganiem jonowym.

    Ale wiesz - o tych stykach rtęciowych to pisał stary wyjadacz robiący
    przy elektronice medycznej. A o złocie indowanym - ja, stary zawodowy
    technolog elektronowy...

    Jedyną wadą styków rtęciowanych jest to że dają się tylko w
    kontaktronach i innych podobnych zamkniętych elementach stosować (i były
    stosowane, niestety dyrektywa RoHS rtęci nie lubi), złotem indowanym
    można zaś styki w złączach pokrywać.

    W zastosowaniach profesjonalnych, zwłaszcza laboratoryjnych ma to
    uzasadnienie (powtarzalność wyników), w sprzęcie w sumie powszechnego
    użytku jakim jest sprzęt audio jest to wciskanie ciemnoty - bo żadnego
    realnego polepszenia odsłuchu to dać już nie może. Zwykła porządna miedź
    elektrolityczna, niepotargane kable, złącza z niewycierającego się i
    sprężynującego materiału (poczynając od fosforobrązu, przez brąz
    krzemowy do berylowego ale ten ostatni to już chyba za dużo do sprzętu
    powszechnego użytku) i pokryte niewycierającą się, niekorodującą warstwą
    metaliczną. Klasycznie - złoto elektrolityczne, zwykłe, bez indu
    położone na podwarstwie niklu bezprądowego (zabezpiecza złoto przed
    wniknięciem w miedź, oj po podgrzaniu złoto potrafi całkowicie w miedzi
    zniknąć, oraz ma wyjątkowo dużą twardość i nie ulega wycieraniu).

    Oczywiście jak się styki zrobi z mosiądzu a pokryje srebrem
    (zasiarczającym się na potęgę) to pewnego kontaktu oczekiwać nie należy.

    --
    Darek

  • 55. Data: 2012-04-07 21:45:12
    Od: Slawek Maculewicz <smaculCUT_HERE@AND_HEREgo2.pl>

    Dnia Sat, 07 Apr 2012 18:21:22 +0200, od "Dariusz K. Ładziak"
    <d...@n...pl> nadeszla wiadomosc:

> [...]
    >sprężynującego materiału (poczynając od fosforobrązu, przez brąz
    >krzemowy do berylowego ale ten ostatni to już chyba za dużo do sprzętu

    Do _powszechnego_ użytku to może i za dużo, ale tu chodzi o sprzęt
    audiofilski...

  • 56. Data: 2012-04-10 07:15:45
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    " Wmak" <w...@W...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > http://nautilus.net.pl/?stat=53
    >
    > A potem można zobaczyć ceny różnych połączeniowych, teraz szumnie zwanych

    "z grubego polikarbonatu, charakteryzującego się wysoką sztywnością,
    w czarnym kolorze, oddającym emocjonujący i ekscytujący dźwięk."

    "Dźwięk tego wtyku wynika z materiału użytego do galwanizacji. Podczas,
    kiedy rodowanie daje czysty i mocny dźwięk, złoto brzmi ciepło, miękko
    i dźwięcznie. Obydwa brzmią jednak w spektakularny sposób, znacznie
    lepiej niż standardowe materiały. O tym, które wybrać należy zadecydować
    samodzielnie, w oparciu o własne upodobania dźwiękowe."

    O kuźwa... to jest poezja głupoty! Oni piszą o brzmieniu wtyczki
    sieciowej!!!

  • 57. Data: 2012-04-10 09:38:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]

    > samodzielnie, w oparciu o własne upodobania dźwiękowe."

    >O kuźwa... to jest poezja głupoty! Oni piszą o brzmieniu wtyczki

    No tak prawde mowiac to chyba wiekszy wplyw na dzwiek ma wtyczka
    sieciowa niz odwrotne wlaczenie kabla glosnikowego - tzn niezgodnie z
    kierunkiem przeplywu pradu podanym na kablu :-)

    A patrzac czasem jak sa nasmarkane w srodku takie listwy sieciowe -
    dobrze ze ktos robi porzadne. Ale nie za ta cene, toz oni za to chca
    4000 zl.

    P.S. no i tlumienie drgan moze nie jest taki glupie - ma taki audiofil
    sprzet o mocy 1000W, budynek drzy jak sie muzy slucha .. a zasilanie
    musi byc nieprzerwane :-)

    J.

  • 58. Data: 2012-04-10 10:13:28
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-04-10 09:38, J.F pisze:
> [...]
    > P.S. no i tlumienie drgan moze nie jest taki glupie - ma taki audiofil
    > sprzet o mocy 1000W, budynek drzy jak sie muzy slucha .. a zasilanie

    Gdzieś, kiedyś, dawno temu, słyszałem głośnik magnetostrykcyjny. Dość
    dobrze było słychać "pół korytarza" wcześniej. Zbliżając się do
    pomieszczenia, polepszała się czytelność przekazu, zaś jego moc
    niewiele. Nie pamiętam, co to było za pomieszczenie - może reżyserka.
    Było dość duże, mocno nagłośnione. Trzeba było dość głośno mówić do
    osoby obok. Natomiast moc oddawana ze wzmacniacza - kilkanaście ponoć Watów.

    Kiedy indziej (jeszcze wcześniej) podobny efekt słyszałem w jakiejś
    firmie robiącej nagłośnienia, gdzieś chyba w okolicach Tarnowa. Facet
    podpiął malutkie radyjko przenośne - "tranzystora" - jak to się wtedy
    mówiło. Było toto podpięte pod zestaw kolumn tubowych wielodrożnych.
    Głośność była jakby orkiestra zagrała.
    Pamiętam, że największa tuba (najniższe dźwięki) była taka, że można
    było do niej wejść.

    Szczegółów już nie pamiętam, bo gówniarzem wtedy byłem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 59. Data: 2012-04-10 11:25:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Pszemol napisał:

> [...]
    > samodzielnie, w oparciu o własne upodobania dźwiękowe."
    >
    > O kuźwa... to jest poezja głupoty! Oni piszą o brzmieniu wtyczki

    Bardzo ładnie piszą. Dla kogoś, kto chce wydać na kabel cztery tysiące,
    ważne jest, by móc coś takiego przeczytać. To by było nie w porządku,
    wziąć pieniądze i pożałować klientowi nawet kilku zdań.

    --
    Jarek

  • 60. Data: 2012-04-10 11:28:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > P.S. no i tlumienie drgan moze nie jest taki glupie - ma taki audiofil
    > sprzet o mocy 1000W, budynek drzy jak sie muzy slucha .. a zasilanie
    > musi byc nieprzerwane :-)

    To niech se kurna kupi budynek audiofilski, który nie drży.
    Co to w ogóle za słuchanie, w jakiejś drżącej szopie!

    --
    Jarek