  • 21. Data: 2012-04-06 18:06:47
    Temat: Re: Kable Głośnikowe - może zakład?
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Michoo wrote:

    > No przecież oczywiste , że styki z wysokiej jakości brązu, złocone,
    > normalnie zwarte, żeby zasilanie cewki nie powodowało zniekształceń.

    > Ale tu najpierw będzie można przełączać kable i wsłuchiwać się w nie do
    > woli (20min), jak już się uczestnik konkursu oswoi z brzmieniem kabli w
    > tej sytuacji to dostanie sekwencję kilkunastu przełączeń i zobaczymy co
    > z tego wyniknie.

    > Moje urządzenie będzie lepsze, ale szczegóły ujawnię dopiero po
    > wypełnieniu wniosku patentowego ;)

    Kabinę bezechową (albo raczej dostęp do takowej) jeszcze mam. O ile jest
    zainteresowanie.

    Waldek

  • 22. Data: 2012-04-06 18:07:24
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Dariusz K. Ładziak wrote:

    > Ty się zając śmiej... Nie tylko w lampach ale również w stykach,
    > zwłaszcza takich podatnych jak w przekaźnikach zjawisko mikrofonowania
    > jest zauważalne - czyli styki przekaźnika (nawet złocone złotem
    > indowanym) będą zmieniały rezystancje przejścia pod wpływem drgań
    > mechanicznych.

    Styki rtęciowe są lepsze.

    Waldek

  • 23. Data: 2012-04-06 18:31:31
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-04-06 17:42, Michoo pisze:
> [...]
    > woli (20min), jak już się uczestnik konkursu oswoi z brzmieniem kabli w
    > tej sytuacji to dostanie sekwencję kilkunastu przełączeń i zobaczymy co
    Jakie 20 minut?! Dobre kable trzeba wygrzewać tygodniami, żeby osiągnąć
    ciepłe brzmienie i odpowiednio szeroką scenę!

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 24. Data: 2012-04-06 19:46:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > Kabinę bezechową (albo raczej dostęp do takowej) jeszcze mam.
    > O ile jest zainteresowanie.

    Takie głośne badania nie mogą przejść bez echa.

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2012-04-06 19:47:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > Styki rtęciowe są lepsze.

    Ale w płynnej rtęci dźwięk się robi jakiś taki bełkotliwy.

    --
    Jarek

  • 26. Data: 2012-04-06 19:48:13
    Temat: Re: Stare mikrofony lampowe
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Dariusz K. Ładziak napisał:

    > Parę warstw starych skarpetek znacznie poprawia sprawę...

    Tylko nie mogą być zbyt stare, bo się łamią.

    --
    Jarek

  • 27. Data: 2012-04-06 20:02:52
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > Oczywiście, że kable głośnikowe mają wpływ na odsłuch. Ale nie do tego
    > stopnia, by je robić z jednokierunkowej miedzi beztlenowej, zbieranej z rosy
    > w nowiu, umieszczonych na podstawkach z porcelany chińskiej, koniecznie z
    > epoki Ming.

    No tak, ale to już nie jest kwestia elektroakustyki, ale marketingu :)

  • 28. Data: 2012-04-06 20:05:09
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Rtęciowane...
    Ze wspomaganiem jonowym.

    [nie brakuje zarówno idiotów, którzy swoje braki w wykształceniu nie
    przekraczającym fizyki ze szkoły podstawowej są skłonni nadrabiać pieniędzmi
    jak i managerów po zarządzaniu i marketingu, którzy koniecznie chcą robić
    wodę z mózgu]

  • 29. Data: 2012-04-06 20:06:20
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > znaczy potrafisz odroznic na ucho kable za wpizduuu kasy
    > i druciany wieszak czy tez ci sie wydaje?

    To nie jest kwestia kasy. Słusznie ktoś napisał, że kabel może wpływać na
    brzmienie.
    Ale to niekoniecznie oznacza, że koszmarnie drogi kabel będzie super brzmiał.

    A co do odróżnienia - zamiast zadawać takie pytania, to weź ten wieszak,
    przejdź się z nim do jakiejś porządnej firmy
    sprzedającej sprzęt, i poproś o przesłuchanie jakiegoś porządnego (nie
    najdroższego kabla).
    Jeśli nie jesteś przygłuch to masz szansę sam to usłyszeć.

  • 30. Data: 2012-04-06 20:08:43
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

    > pozostałych w istotnej statystycznie liczbie przypadków będę w
    > najbliższym czasie miał duży kredyt do spłaty, jeżeli się nie uda to
    > podreperujecie mój budżet.

    A jak przegrasz ? To będziesz miał jeszcze większe problemy...
    Zastanów się dobrze.