  • 121. Data: 2011-03-03 19:48:19
    Temat: Re: Czy Linus ukradl Linuxa, bylo: Stara ?piewka [OT]
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    A.L. wrote:

    > Mnie zas rzsmiesza twierdzenie kalpanow Linuxa ze Pan L.T. oswiecony
    > Swietym Duchem usiadl na d... i samodzielnie, w pol roku, w czasie
    > wolnym od zajec napisal system operacyjnu ktory przypadkiem, zupelnie
    > przypadkiem okazal sie taki zam jak Unix.

    A mnie zastanawia, że wspominacie tutaj tylko MINIX i System V,
    a ja do tej pory żyłem z (bezpodstawnym?) przekonaniem, że to było BSD.

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka

  • 122. Data: 2011-03-03 20:45:19
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 03.03.2011 20:08, Paweł Kierski pisze:

    > Co to znaczy samodzielnie? Wymyślając _wszystko_ od początku?
    Jesteś pewien, że dyskusja z trolem ma sens?

    > Bez
    > korzystania z "zewnętrznej" wiedzy na temat algorytmów, struktur danych?
    > Bez przeczytania ani pół książki na temat systemów operacyjnych? Bez
    > informacji dotyczących szczegółów procesora, na który była pisana
    > implementacja, za to odkrywając wszystko metodą prób i błędów? W coś
    > takiego ja też nie wierzę. I chyba nikt przy zdrowych zmysłach.
    Przecież oczywiste jest, że Linus pisał system _zgodny_ z UNIXem, więc
    całe API było *takie same* jak UNIXa - nie musiał nic w tym zakresie
    samemu opracowywać co mu zaoszczędziło masę czasu (swoją drogą jakieś
    dokumenty "potwierdzające", że linux jest klonem, które pojawiły się w
    sieci, pokazywały porównanie nagłówków systemowych. i tam o dziwo byly
    takie same nazwy albo struktury).

    On jedynie _zaimplementował_ system zgodny z tym api - co w tym tak
    trudnego? A.L. po prostu troluje jak zazwyczaj.

    Michoo

  • 123. Data: 2011-03-03 21:38:17
    Od: ds <d...@b...pl>

    Slawek Kotynski wrote:

    > A mnie zastanawia, że wspominacie tutaj tylko MINIX i System V,
    > a ja do tej pory żyłem z (bezpodstawnym?) przekonaniem, że to było BSD.

    To ja tylko pojednawczo przypomnę jeden link: http://www.levenez.com/unix/

    Warto zerknąć.

    ds

  • 124. Data: 2011-03-04 09:03:02
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-03-03 21:45, Michoo pisze:
    [..]
    > Jesteś pewien, że dyskusja z trolem ma sens?

    Ciekawy jestem po prostu, zachowania wobec logicznych argumentów.
    W przypadku Experta potwierdziło, że zupełnie zdrowy nie był.

    [...]
    > A.L. po prostu troluje jak zazwyczaj.

    Co nie przeszkadza napiętnować błędy logiczne. Kiedyś może rozpętać
    podobną kampanię w stosunku do kogokolwiek.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 125. Data: 2011-03-04 09:35:14
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Thu, 03 Mar 2011 12:59:18 -0600, A.L. <l...@a...com> wrote:
> [...]
    > wolnym od zajec napisal system operacyjnu ktory przypadkiem,
    zupelnie
    > przypadkiem okazal sie taki zam jak Unix.

    Kapłani Linuxa, agenci CIA, ukryte kody w książkach, spiski... Nie ma
    się co śmiać, trzeba się zbadać.

  • 126. Data: 2011-03-04 09:53:01
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Fri, 04 Mar 2011 00:04:10 +0000, Andrzej Jarzabek
    <a...@g...com> wrote:

    > Koronnym "argumentem" tego badziewia jest "OMG, niemożliwe, żeby
    jeden
    > człowiek przez pół roku napisał kompletny system operacyjny zgodny
    > POSIX, musiał więc to ukraść". Mowa o Linuxie w wersji 0.01.

    I jeszcze: skoro MINIX po 3 latach miał 12000 linii, a Linux po 0.5
    roku miał też 12k linii, to znaczy, że ekspert Tanenbaum pisze z
    wydajnością 4000 linii na rok, więc niemożliwe, żeby student Torvalds
    pisał 24k linijki na rok.

    Na tej grupie chyba nie wymaga to komentarza.

  • 127. Data: 2011-03-05 10:14:16
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    W dniu 2011-03-04 10:03, Paweł Kierski pisze:
> [...]
    >
    > Co nie przeszkadza napiętnować błędy logiczne. Kiedyś może rozpętać
    > podobną kampanię w stosunku do kogokolwiek.

    A czy Ty Pawle sugerując, że testujesz kondycję umysłową A.L. jesteś w
    porządku? Czy można się obawiać, że Paweł "Kiedyś może rozpętać podobną
    kampanię w stosunku do kogokolwiek." Trochę bym sugerował opanowania.

    Co do tego czy napisał sam czy nie to ja nie znam programisty, który w
    wolnych chwilach, będąc na początku studiów, na podstawie jednej książki
    był w stanie, jak to Michoo napisał, "jedynie" zaimplementować API
    systemu operacyjnego. Ale może mało widziałem albo Linus jest geniuszem
    klawiatury.

    Pozdrawiam,
    Wit

  • 128. Data: 2011-03-05 11:31:30
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    Wit Jakuczun wrote:

    > A czy Ty Pawle sugerując, że testujesz kondycję umysłową A.L. jesteś w
    > porządku? Czy można się obawiać, że Paweł "Kiedyś może rozpętać podobną
    > kampanię w stosunku do kogokolwiek." Trochę bym sugerował opanowania.

    A ty jestes adwokatem? Każdy ma prawo wyrazić swoje zdanie w dyskusji.

> [...]
    > był w stanie, jak to Michoo napisał, "jedynie" zaimplementować API
    > systemu operacyjnego. Ale może mało widziałem albo Linus jest geniuszem

    Pierwszy kernel nie był wcale bardzo skomplikowany. Jak najbardziej
    wykonalne było napisanie takiego czegoś przez utalentowanego programistę.

  • 129. Data: 2011-03-05 12:27:08
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook"mad@hatter"op.pl>

    Dnia 03-03-2011 o 19:59:18 A.L. <l...@a...com> napisał(a):
> [...]
    > wolnym od zajec napisal system operacyjnu ktory przypadkiem, zupelnie
    > przypadkiem okazal sie taki zam jak Unix.

    http://www.reactos.org/pl/index.html

    Tu masz system, który przypadkiem, zupełnie przypadkiem jest w dosyć dużym
    stopniu taki sam, jak Windows XP (na poziomie API). Czy oznacza to, że
    jego twórcy ukradli kod Windowsa?

    Abstrahuję tu od czasu, w którym powstał (inna złożoność problemu, swoją
    drogą).

    > Za stary na to jestem aby wierzyc.
    >
    > A.L.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 130. Data: 2011-03-05 12:35:50
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook"mad@hatter"op.pl>

    Dnia 04-03-2011 o 10:53:01 Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    napisał(a):
> [...]
    > miał też 12k linii, to znaczy, że ekspert Tanenbaum pisze z wydajnością
    > 4000 linii na rok, więc niemożliwe, żeby student Torvalds pisał 24k

    W przeciągu ostatnich 4 miesięcy napisałem w C++ parser i interpreter
    wyrażeń matematycznych (robiąc to tylko w chwilach wolnych od pracy),
    który ma przeszło 15000 linijek kodu. Napisanie 24k linijek kodu na rok
    nie jest dla mnie niczym wyjątkowym. Chyba że nie rozumiem Twojego
    argumentu.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !