  • 131. Data: 2011-03-05 12:37:38
    Temat: Re: Czy Linus ukradl Linuxa, bylo: Stara ?piewka [OT]
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook"mad@hatter"op.pl>

    Dnia 03-03-2011 o 17:49:23 Jacek <a...@o...pl> napisał(a):
    > Czy nalezy to rozumiec, ze jedna osoba w wolnych chwilach sama stworzyla
    > system operacyjny wykorzystywany na milonach serwerow i stacjach
    > roboczych?

    Należy przez to rozumieć, że jedna osoba w wolnych chwilach sama stworzyła
    podstawy systemu operacyjnego, który rozwijany potem przez miliony innych
    osób jest wykorzystywany na milionach serwerów i stacji roboczych.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 132. Data: 2011-03-05 13:16:07
    Od: ds <d...@b...pl>

    wrote:

    > W przeciągu ostatnich 4 miesięcy napisałem w C++ parser i interpreter
    > wyrażeń matematycznych (robiąc to tylko w chwilach wolnych od pracy),
    > który ma przeszło 15000 linijek kodu. Napisanie 24k linijek kodu na rok
    > nie jest dla mnie niczym wyjątkowym. Chyba że nie rozumiem Twojego
    > argumentu.

    Policzyłem - robię sobie projekt małego programu (Qt) w wolnych chwilach, 3
    dni - 543 linie kodu. Produkcyjnie - jeden z dwóch projektów (2 miesiące
    pracy, python) - 4873 linie bez plików. I nie uważam żebym miał niezłe
    tempo, przeciwnie.

    Zależność jest taka - jeśli masz wymyślić wóz drabiniasty na dwóch kołach
    dla świń to każdy ruch będziesz musiał sobie przemyśleć, poprawiać etc.
    Potem piszesz książkę jak doszedłeś do tego jak to zrobić, student przyswoi
    sobie twoje doświadczenia i ponieważ wie już jak to działa i czego się
    spodziewać zrobi wóz drabiniasty na czterech kołach dla 12 osób z dachem
    krytym słomą w trzy razy krótszym czasie.

    I nie musi do tego rozbierać twojego wozu.

    ds

  • 133. Data: 2011-03-05 18:31:19
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 05.03.2011 11:14, Wit Jakuczun pisze:
    > Co do tego czy napisał sam czy nie to ja nie znam programisty, który w
    > wolnych chwilach, będąc na początku studiów, na podstawie jednej książki
    > był w stanie, jak to Michoo napisał, "jedynie" zaimplementować API
    > systemu operacyjnego. Ale może mało widziałem albo Linus jest geniuszem
    > klawiatury.
    Z tego, że istnieją setki tysięcy ludzi, którzy nie byli/nie są w stanie
    nie wynika w żaden sposób nieistnienie setek takich, którzy byli/są.

    W wakacje, przed rozpoczęciem studiów ponieważ EKG2 nie mieściło się w
    RAMie VPSa napisałem prosty komunikator jabberowy. 95KB/3.5kloc źródeł w
    tydzień(w tym czytanie wielu RFC i poznawanie ncurses), a byłem wtedy
    raczej przeciętnym programistą. Ludzie na 2gim roku przez wakacje
    zrobili naprawdę ładny engine 3D. Ktoś od nas z roku napisał, z tego co
    słyszałem, prosty kernel i przeportował na niego QtCore.

    Czemu ktoś nie miałby wyprodukować 12kloc dopracowanego kodu w pół roku,
    gdy był zdolny, miał do dyspozycji API, dokumentację, i działające
    przykłady tego co chciał osiągnąć?

    Michoo

  • 134. Data: 2011-03-05 23:33:56
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Sat, 05 Mar 2011 13:35:50 +0100, "Wojciech \"Spook\" Sura"
    <spook"mad@hatter"op.pl> wrote:
> [...]
    =
    > rok =
    > nie jest dla mnie niczym wyjątkowym. Chyba że nie rozumiem Twojego

    No dobra, widzę że jednak muszę wyjaśniać. Mój argument jest taki, że
    to w ogóle nie jest nic wyjątkowego. Przeciętnie uzdolniony student
    jest w stanie napisać 2kloc na miesiąc. To, że po trzech latach
    kernel MINIXa miał tyle linii nie wynika z tego, że do 4kloc trzeba
    geniusza.

  • 135. Data: 2011-03-05 23:38:00
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    A wielu twoich znajomych próbowało?

  • 136. Data: 2011-03-06 10:35:56
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    W dniu 2011-03-05 19:31, Michoo pisze:
> [...]
    >
    > Czemu ktoś nie miałby wyprodukować 12kloc dopracowanego kodu w pół roku,
    > gdy był zdolny, miał do dyspozycji API, dokumentację, i działające

    Mam wrażenie, że odpowiadasz na inny post niż ja napisałem. Z tego, że
    ja kogoś nie znam czy coś uważam wiele nie wynika. Przecież to oczywista
    oczywistość. Podzieliłem się moją opinią, którą Ty odczytałeś jako
    postawienie się po jakiejś stronie sporu. Czemu? Nie wiem. Nie taki
    miałem zamiar pisząc to co napisałem.

    A czemu mam taką opinię a nie inną? Być może wynika to z tego, że
    zajmuję się wytwarzaniem softu i patrzę z perspektywy dostawcy. Powoduje
    to, że mam dość ostre kryteria co do tego co to znaczy "napisać kawałek
    kodu". Nie wierzę, żeby Linus czy inny student był w stanie napisać kod,
    który bym bez obaw przekazał klientowi. Co nie znaczy, że mógłbym się
    miło rozczarować :).

    Pozdrawiam,
    Wit

  • 137. Data: 2011-03-06 10:36:20
    Od: Wit Jakuczun <w...@g...com>

    W dniu 2011-03-06 00:38, Andrzej Jarzabek pisze:
    > który w
    > książki
    > geniuszem
    >
    > A wielu twoich znajomych próbowało?
    Chyba żaden :).

    Pozdrawiam,
    Wit

  • 138. Data: 2011-03-06 10:54:27
    Od: Wojciech Jaczewski <w...@o...pl>

    Wit Jakuczun wrote:

> [...]
    > kodu". Nie wierzę, żeby Linus czy inny student był w stanie napisać kod,
    > który bym bez obaw przekazał klientowi. Co nie znaczy, że mógłbym się

    Pierwsze wersje Linuksa też zapewne do przekazania klientom się nie
    nadawały. Natomiast nadawały się do zainteresowania jakiejś grupy osób, aby
    to ulepszać.

  • 139. Data: 2011-03-06 20:05:55
    Temat: Re: Stara śpiewka [OT]
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Mon, 14 Feb 2011 21:48:54 +0000, Andrzej Jarzabek napisał(a):

    > A mnie chodziło o przynależność etniczną, a nie obywatelstwo. Był
    > Finlandczykiem, teraz jest Amerykanem, ale cały czas jest Szwedem.

    Finem i Amerykaninem.

  • 140. Data: 2011-03-07 11:07:09
    Od: Slawek Kotynski <s...@a...com.pl>

    Smok Eustachy wrote:

    > Finem i Amerykaninem.

    Pochodzi ze szwedzkiej mniejszości w Finlandii.

    --
    mjk
    Nie pisz na s...@a...com.pl - to pułapka