  • 1. Data: 2010-10-22 07:36:13
    Temat: Stacjonarny laptop
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Witam.

    Poszukuję laptopa. Potrzebne mi:
    - grafika nie gorsza, niż desktopowy GF9600GT
    - możliwie duża (minimum 17", chętnie więcej) matryca, w miarę możliwości
    matowa, w miarę możliwości panoramiczna
    - w miarę możliwości 4GB RAM
    - współczesny procesor
    - w miarę możliwości od razu sprzedawany z Win7

    Nieistotne są:
    - waga i wymiary (tak długo, jak długo jest to jednak laptop)
    - czas pracy na baterii (mogłoby jej w ogóle nie być)
    - wytrzymałość (może być badziewny)
    - napęd (może go nie być, chociaż przy dużych laptopach chyba są zawsze)

    Mile widziane byłyby zewnętrzne przyciski + mały wyświetlacz dedykowane do
    sterowania mediami (widziałem kiedyś coś takiego w jakimś Acerze u
    znajomego i bardzo mi się to rozwiązanie spodobało).

    Czy jestem w stanie się z takimi wymaganiami zmieścić w 3kzł?

    Przy okazji pytanie:
    Jakie modele laptopowych kart graficznych będą wydajnościowo zbliżone do
    GF9600gt?

    --
    Yakhub

  • 2. Data: 2010-10-22 08:48:56
    Temat: Re: Stacjonarny laptop
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > Czy jestem w stanie się z takimi wymaganiami zmieścić w 3kzł?

    takie rzeczy to tylko w Erze.

    > Przy okazji pytanie:
    > Jakie modele laptopowych kart graficznych będą wydajnościowo zbliżone do
    > GF9600gt?

    będzie ciężko bo chyba tylko pozostaje jakieś Alienware za 15kzł.
    Laptopy i wydajność zwłaszcza 3D to chyba nigdy w parze nie szło.

  • 3. Data: 2010-10-22 09:08:06
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Fri, 22 Oct 2010 10:48:56 +0200, Doxent napisał(a):

    > będzie ciężko bo chyba tylko pozostaje jakieś Alienware za 15kzł.
    > Laptopy i wydajność zwłaszcza 3D to chyba nigdy w parze nie szło.

    Jest aż tak źle? Przecież ta karta to jest średnia półka sprzed 3 lat...

    --
    Yakhub

  • 4. Data: 2010-10-22 09:33:04
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > Jest aż tak źle? Przecież ta karta to jest średnia półka sprzed 3 lat...

    nie widziałem jeszcze laptopa który wykręciłby 30k punktów w 3dmarku 03. Za
    około 4kzł można sie spodziewać max 15-20k w 3dmarku. czyli około połowy
    tego co daje 9600GT. Wolałbym zainwestować połowę tej kwoty w stacjonarny i
    grafikę która da spokojnie 50-60k w 3dmarku.

  • 5. Data: 2010-10-22 10:24:55
    Od: miab <m...@w...pl>

    W dniu 2010-10-22 11:33, Doxent pisze:

    > nie widziałem jeszcze laptopa który wykręciłby 30k punktów w 3dmarku 03.

    http://www.notebookcheck.pl/Mobilne-karty-graficzne-
    rozpiska-osiagow.1174.0.html
    Wszystkie z pierwszej i drugiej grupy a i te z trzeciej nie daleko odstają

    miab

  • 6. Data: 2010-10-22 11:50:54
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    > http://www.notebookcheck.pl/Mobilne-karty-graficzne-
    rozpiska-osiagow.1174.0.html
    > Wszystkie z pierwszej i drugiej grupy a i te z trzeciej nie daleko odstają

    tylko, że to chyba półka cenowa 5-8kzł wzwyż. W praktyce w rękach nie miałem
    w rękach jeszcze żadnego laptopa do 4kzł który miałby mocniejsze osiągi od
    Nvidia 220GT w stacjonarnym. Pozostaje jeszcze import z USA bo u nas ceny
    tego sprzętu są średnio o 50% wyższe, można coś tam znaleźć za około 1k$ co
    u nas chodzi średnio po 6 kzł.

  • 7. Data: 2010-10-22 12:28:38
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-10-22 11:08, Yakhub pisze:

    > Jest aż tak źle? Przecież ta karta to jest średnia półka sprzed 3 lat...

    a zastanawiałeś jaki ma pobór energii, radiator i ile wydziela ciepła
    ? zastanawiałeś się też nad tym że taki laptop to w połowie obudowy
    musiałby mieć elementy odpowiadające za usuwanie ciepła ?

  • 8. Data: 2010-12-30 14:39:24
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 22.10.2010 11:08, Yakhub pisze:

    > Jest aż tak źle? Przecież ta karta to jest średnia półka sprzed 3 lat...

    Ale w komputerach przenośnych nie jest potrzebna mocna
    grafika po prostu.

    Parametry, które podałeś, jasno wskazują na zakres zasto-
    sowań pod komputer stacjonarny. Nie wiem zatem, skąd zało-
    żenie, że to *musi* być przenośny.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 9. Data: 2010-12-31 12:26:49
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 30.12.2010 Radosław Sokół <r...@m...com.pl> napisał/a:

> [...]
    >
    > Parametry, które podałeś, jasno wskazują na zakres zasto-
    > sowań pod komputer stacjonarny. Nie wiem zatem, skąd zało-

    Komputer przenośny != laptop, w założeniach jest brak pracy
    na baterii, 17" itd. Może skusić się na jakiś minidestop z
    wygodnym nosidłem (w sensie rączką) ;)

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 10. Data: 2010-12-31 13:15:10
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-12-31 13:26, Użytkownik Sergiusz Rozanski napisał:

    > Komputer przenośny != laptop, w założeniach jest brak pracy
    > na baterii, 17" itd. Może skusić się na jakiś minidestop z
    > wygodnym nosidłem (w sensie rączką) ;)

    Czyli jak coś nie jest laptopem to przestaje być komputerem
    przenośnym ?