  • 11. Data: 2009-11-21 19:17:27
    Temat: Re: Stacja HotAir
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@4...pl> napisał w wiadomości
    news:he747e$tr5$2@news.onet.pl...
    > Ja mam zwykłą lutownicę grzałkową (stację Xytronic) i grotem falowym
    > lutuje się świetnie nawet scalaczki TSSOP z nogami co 0,5mm. Wystarczy
    > tylko mieć dobry topnik w żelu.

    A jaki topnik używasz/polecasz?
    pzdr,
    Andrzej

  • 12. Data: 2009-11-23 21:09:41
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    roxy pisze:

    > Jaki model tej stacji?

    Xytronic 136 z grzałką ceramiczną. Przy wyborze kierowałem się
    szczególnie dostępnością wielu grotów, w tym i minifali.

    A topnika używam chyba najbardziej popularnego w okolicy: RMA7 - jest
    dostępny w TME, mają też zamienniki.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 13. Data: 2009-11-24 09:14:46
    Od: "Andrzej" <d...@o...pl>

    > A topnika używam chyba najbardziej popularnego w okolicy: RMA7 - jest
    > dostępny w TME, mają też zamienniki.

    Dzięki, poszukam. Wiesz, dopiero się zabieram za SMD. Zlutowałem już coś na
    1206 na kalafonię w spirytusie, ale teraz nowe wyzwanie: 0805, więc chcę
    spróbować z jakimś dobrym topnikiem.
    pzdr,
    Andrzej

  • 14. Data: 2009-11-24 22:56:24
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Andrzej pisze:

    > Dzięki, poszukam. Wiesz, dopiero się zabieram za SMD. Zlutowałem już coś na
    > 1206 na kalafonię w spirytusie, ale teraz nowe wyzwanie: 0805, więc chcę
    > spróbować z jakimś dobrym topnikiem.

    0805 i 0603 to się spokojnie lutuje zwykłą lutownicą grzałkową z cienkim
    grotem (wystarczy nawet Elwik 24-watowy). Cyna 0,3mm z wieloma żyłami
    topnika wystarczy.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/