  • 11. Data: 2011-12-11 08:16:37
    Temat: Re: Stabilizowanie napięcia + UPS
    Od: geyb <g...@g...pl>

    Do zasilania komputera i paru "śmieci" w domu jest to niezły UPS.
    Do połączenia z komputerem używa połączenia RS-232 (domagaj się od
    sprzedawcy dołączenia odpowiedniego kabelka do zestawu), więc jeśli masz
    nowego peceta bez złącza RS-232 pozostaje ci dokupienie karty
    PCI(-express) np. coś z tej kategorii
    http://allegro.pl/kontrolery-kontrolery-lpt-rs-pci-4
    463

    Pozdrawiam, g.

  • 12. Data: 2011-12-11 08:19:07
    Od: geyb <g...@g...pl>

    > popalilo Wam jelita ?
    > 1000VA ?!
    > ile chcecie serwerow do tego podlaczyc ?

    Wystarczy pecet z monitorem, drukarka, głośniki, jakiś drobny sprzęt
    elektroniczny, który autor wątku chce zabezpieczyć przed brudnym zasilaniem.
    1000VA to nie to samo co 1000W, a też nie jest najlepszym pomysłem, żeby
    przetwornica działała na 95% obciążeniu.

    g.

  • 13. Data: 2011-12-11 08:46:40
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2011-12-11 09:16, geyb pisze:
> [...]
    > sprzedawcy dołączenia odpowiedniego kabelka do zestawu), więc jeśli masz
    > nowego peceta bez złącza RS-232 pozostaje ci dokupienie karty
    Albo pierwszej lepszej przejściówki RS232->USB. Można też kupić kabel do
    APC, który konwerter już zawiera.

    Maciek

  • 14. Data: 2011-12-11 09:12:19
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "T.F." <t...@u...wp.pl> napisał w wiadomości
    > "geyb" ...
    > popalilo Wam jelita ?
    > 1000VA ?!
    > ile chcecie serwerow do tego podlaczyc ?

    1000VA to 670W, akurat na 2 komputery zwykłe domowe lub jeden mocny serwer

    > to moze od razu 1500VA :-)
    > wystarczy http://www.ceneo.pl/228402 i miescisz sie w planowanych 500zl.

    Nie wystarczy, bo nie zapewnia stabilizacji napięcia i jest na max 400W, nie
    wiemy ile i co chce zabezpieczyć Nutulka

    --
    Irokez

  • 15. Data: 2011-12-11 09:34:38
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl>

    geyb pisze:

    > więc jeśli masz
    > nowego peceta bez złącza RS-232 pozostaje ci dokupienie karty

    Albo zakup UPS-a z managementem na LAN. Czasami można tanio dostać karty
    managementowe na Ebayu.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 16. Data: 2011-12-11 11:56:44
    Od: " Butulka" <n...@g...pl>

    Nutulka <n...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > koniecznie z funkcją stabilizowania napięcia. W sklepie komputerowym
    sprzedawca

    > mi powiedział, że stabilizowanie napięcia to inaczej czysta sinusoida i
    tylko
    > sprzęt za minimum 1000 zł posiada taką opcję a na co innego szkoda wydawać
    > pieniędzy. Nie chcę jednak zapłacić tak dużo, może jest jakiś sprzęt
    tańszy, do

    > 500 zł, który umożliwia porządną stabilizację napięcia? Proszę o podpowiedź
    > ewentualnie wyjaśnienie (ogólne) na czym to polega. Dziękuję i pozdrawiam.
    N.

  • 17. Data: 2011-12-11 12:01:00
    Od: "Nutulka" <n...@g...pl>

    Przepraszam za poprzednią wiadomość - wysłał ją... mój kot, który skoczył na
    klawiaturę i wcisnął ENTER, zanim zdążyłam skończyć wpisywać nicka i wyszło
    "Butulka" :) Na kota nawet najlepszy UPS nie da rady :)

    W każdym razie dziękuję za odpowiedzi. Doczytałam nieco więcej na ten temat i
    uznałam, że trudno i nie ma co oszczędzać. Zdecydowałam się na APC SMART 1500VA
    z nowymi akumulatorami (2 lata gwarancji). W tej serii UPSów firmy APC jest od
    razu wyjście USB i kabel, więc odpada problem głowienia się nad taką starocią
    jak kabel RS232. Poza tym dołączają oprogramowanie, które umożliwia
    automatyczne zamknięcie komputera, w razie gdy zabraknie prądu na dłużej niż,
    np. 20 minut.

    Jeszcze raz dziękuję, pozdrawiam.

  • 18. Data: 2011-12-11 12:22:09
    Od: geyb <g...@g...pl>

    > Albo pierwszej lepszej przejściówki RS232->USB. Można też kupić kabel do
    > APC, który konwerter już zawiera.

    Prawdę mówiąc, nie testowałem komunikacji "Smarta" z przejściówką
    USB-RS232, dlatego polecałem kartę PCI, na której jest normalny
    interfejs RS232.

    g.

  • 19. Data: 2011-12-11 12:23:14
    Od: geyb <g...@g...pl>

    Będziesz zadowolony :-)

    g.

  • 20. Data: 2011-12-11 12:28:58
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    geyb nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    > Będziesz zadowolony :-)

    ...na :P
    Przem