  • 1. Data: 2011-12-10 20:05:56
    Temat: Zmiana rozmiarów partycji, nowa partycja, odzysk danych ze starej partycji?
    Od: jędrek <w...@p...onet.pl>

    Jest sobie dysk.
    Był on podzielony w NTFS na partycje C, D, E.
    D i E zostały usunięte, na zwolnionym przez nie miejscu (nieprzydzielony
    obszar) została utworzona nowa D' - której wielkość jest sumą dawnej D i E.
    Nic nie zostało tam zapisywane z nowych plików, a zapomniano o kilku ważnych
    danych do skopiowania, które "zaorała" nowoutworzona partycja.
    Czy teraz da się coś wydłubać z nieistniejących już starych D i E
    uwzględniając brak nadpisywania obszarów zajętych przez stare partycje?
    Utworzenie ponownie "nowych" takich samych partycji D i E odpada, bo nie
    wiem jaką wielkość miały.
    Czy skanując czymś nową dużą partycję D' można coś wydłubać jeszcze z
    plików, które siedziały na starych mniejszych partycjach w tym miejscu?

  • 2. Data: 2011-12-10 20:10:20
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2011-12-10 21:05, jędrek napisał/a:
> [...]
    > Czy skanując czymś nową dużą partycję D' można coś wydłubać jeszcze z
    > plików, które siedziały na starych mniejszych partycjach w tym miejscu?

    TestDisk
    http://www.dobreprogramy.pl/TestDisk-PhotoRec,Progra
    m,Windows,12758.html

    --
    Cz.

  • 3. Data: 2011-12-11 07:37:00
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2011-12-10 21:05, jędrek wrote:
> [...]
    > Nic nie zostało tam zapisywane z nowych plików, a zapomniano o kilku ważnych
    > danych do skopiowania, które "zaorała" nowoutworzona partycja.

    Jak rozumiem to były partycje *primary*? Czy *zakładałes* na nich system
    plików, *'oranie'* nie jest tu jednoznaczne?

    > Czy teraz da się coś wydłubać z nieistniejących już starych D i E

    Jezeli nie zakladales systemu plikow, bez powinno sie bez wiekszego
    problemu *odzyskac* dane.

  • 4. Data: 2011-12-11 12:12:35
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Rafal Lukawski nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    > Jezeli nie zakladales systemu plikow, bez powinno sie bez wiekszego
    > problemu *odzyskac* dane.

    nawet jesli zakładał, to nadpisał tylko MFT, a nie dane (nie wszystkie, bo
    MFT mógł coś zajechać), np. EasyRecovery Ontracka potrafi je odzyskać,
    niestety liczyć na strukturę katalogów nie ma co, jedynie pojedyncze pliki.
    Przem