-
1. Data: 2010-08-05 20:50:37
Temat: Stabilizator na 9V do zasilania woltomierza w aucie.
Od: "Michal W." <m...@n...gazeta.pl>
Panie i Panowie!
Kupilem malutki woltomierz LCD ktory chcialbym zamontowac w aucie
na stale. Pobiera jakis tam syboliczny prad, ale wymaga zasilania 9V.
(Oczywiscie ma osobne wejscie pomiarowe i osobne zasilanie)
Chcialbym go zasilic z sieci samochodowej ktora wiadomo lubi sie
wachac w granicach 11-14V. Wymagam aby byl podlaczony ZAWSZE.
I tu powstaje pytanie, co zastosowac (stabilizator-jaki?, rezystorek
wpiety
szeregowo) aby pobor pradu pozostal rownie symboliczny, a urzadzenie
nie wyparowalo :) Oczywiscie chodzi mi o rozwiazanie ktore
mi nie wykonczy akumulatora w 1 noc. Myslalem o oporniku rzedu
400-600ohm.
Czy macie lepsze pomysly ?
Pozdrawiam
Michal W.
-
2. Data: 2010-08-05 21:00:26
Temat: Re: Stabilizator na 9V do zasilania woltomierza w aucie.
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2010-08-05 22:50, Michal W. wrote:
> wachac w granicach 11-14V. Wymagam aby byl podlaczony ZAWSZE.
Stablilizator 78L09 lub ewentualnie 7809. W obydwu przypadkach dodatkowo
dwa kondensatory ceramiczne 100nF. Prad spoczynkowy rzędu 5mA nie
powinien wyczerpać akumulatora w jedną noc. Rozwiązanie chyba
najbardziej sensowne jeśli chodzi o dostępność, te stabilizatory
dostepne sa wszedzie. Pozostaje pytanie do jakiej wartości faktycznie
spada napięcie w instalacji przy rozruchu i czy nie trzeba stosować
sztuczki z kondensatorem i diodą.
-
3. Data: 2010-08-05 21:06:55
Temat: Re: Stabilizator na 9V do zasilania woltomierza w aucie.
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Thu, 05 Aug 2010 22:50:37 +0200, Michal W. wrote:
>Kupilem malutki woltomierz LCD ktory chcialbym zamontowac w aucie
>na stale. Pobiera jakis tam syboliczny prad, ale wymaga zasilania 9V.
>(Oczywiscie ma osobne wejscie pomiarowe i osobne zasilanie)
i jest na 7106 ?
Uwazaj - w tym ukladzie wejscie pomiarowe ma plywajaca mase
i nikt nie wie jak to mozna podlaczyc, choc jest pare hipotez.
>Myslalem o oporniku rzedu 400-600ohm.
>Czy macie lepsze pomysly ?
LM317 ?
J.
-
4. Data: 2010-08-05 21:17:01
Temat: Re: Stabilizator na 9V do zasilania woltomierza w aucie.
Od: "henry1" <henry1(spam)@icpnet.pl>
Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
news:2k9m56ddvhq6d6sr3iqpvg39rf94805ggr@4ax.com...
> On Thu, 05 Aug 2010 22:50:37 +0200, Michal W. wrote:
>>Kupilem malutki woltomierz LCD ktory chcialbym zamontowac w aucie
>>na stale. Pobiera jakis tam syboliczny prad, ale wymaga zasilania 9V.
>>(Oczywiscie ma osobne wejscie pomiarowe i osobne zasilanie)
>
> i jest na 7106 ?
>
> Uwazaj - w tym ukladzie wejscie pomiarowe ma plywajaca mase
> i nikt nie wie jak to mozna podlaczyc, choc jest pare hipotez.
>
>>Myslalem o oporniku rzedu 400-600ohm.
>>Czy macie lepsze pomysly ?
>
> LM317 ?
>
> J.
Te mierniki z 7106 nie mierza napiec wlasnych
tzn nie moga mierzyc napiecia, którym sa zasilane. W najlepszym przypadku
nie pokaza nic ale najpewniej trafi je szlag.
O ile dobrze pamietam w EdW byl uklad który umozliwial pomiar napiecia
wlasnego.
Cos w rodzaju przetwornicy . Bylo to pare lat temu.
Trzeba poszukac w archiwum.
Pzdr
-
5. Data: 2010-08-05 21:57:04
Temat: Re: Stabilizator na 9V do zasilania woltomierza w aucie.
Od: "zbyszek" <z...@p...onet.pl>
>
> Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> news:2k9m56ddvhq6d6sr3iqpvg39rf94805ggr@4ax.com...
> > On Thu, 05 Aug 2010 22:50:37 +0200, Michal W. wrote:
> >>Kupilem malutki woltomierz LCD ktory chcialbym zamontowac w aucie
> >>na stale. Pobiera jakis tam syboliczny prad, ale wymaga zasilania 9V.
> >>(Oczywiscie ma osobne wejscie pomiarowe i osobne zasilanie)
> >
> > i jest na 7106 ?
> >
> > Uwazaj - w tym ukladzie wejscie pomiarowe ma plywajaca mase
> > i nikt nie wie jak to mozna podlaczyc, choc jest pare hipotez.
> >
> >>Myslalem o oporniku rzedu 400-600ohm.
> >>Czy macie lepsze pomysly ?
> >
> > LM317 ?
> >
> > J.
>
> Te mierniki z 7106 nie mierza napiec wlasnych
> tzn nie moga mierzyc napiecia, którym sa zasilane. W najlepszym przypadku
> nie pokaza nic ale najpewniej trafi je szlag.
> O ile dobrze pamietam w EdW byl uklad który umozliwial pomiar napiecia
> wlasnego.
> Cos w rodzaju przetwornicy . Bylo to pare lat temu.
> Trzeba poszukac w archiwum.
ja dałem na wejściu wzmacniacz różnicowy z masą podłączoną do masy wejścia
analogowego 7106.
Zbyszek
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
6. Data: 2010-08-05 22:09:21
Temat: Re: Stabilizator na 9V do zasilania woltomierza w aucie.
Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
On 2010-08-05 23:06, J.F. wrote:
> i jest na 7106 ?
Swoją drogą jesli jest na 7106 i *musi* być włączony cała noc to
zastanawia mnie po co :) Ktoś tam jest na etacie zatrudniony i spisuje
wyniki co 5 minut z lcd :D ?
-
7. Data: 2010-08-05 22:13:23
Temat: Re: Stabilizator na 9V do zasilania woltomierza w aucie.
Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>
Użytkownik "zbyszek" <z...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:47f6.00000f75.4c5b33b0@newsgate.onet.pl...
> ja dałem na wejściu wzmacniacz różnicowy z masą podłączoną do masy
wejścia
> analogowego 7106.
prąd zasilania wzmacniacza nie przeszkadzał?
e.
-
8. Data: 2010-08-05 22:47:44
Temat: Re: Stabilizator na 9V do zasilania woltomierza w aucie.
Od: Patryk <a...@o...pl>
Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
> On 2010-08-05 22:50, Michal W. wrote:
>> wachac w granicach 11-14V. Wymagam aby byl podlaczony ZAWSZE.
>
> Stablilizator 78L09 lub ewentualnie 7809. W obydwu przypadkach dodatkowo
> dwa kondensatory ceramiczne 100nF. Prad spoczynkowy rzędu 5mA nie
> powinien wyczerpać akumulatora w jedną noc. Rozwiązanie chyba
> najbardziej sensowne jeśli chodzi o dostępność, te stabilizatory
> dostepne sa wszedzie. Pozostaje pytanie do jakiej wartości faktycznie
> spada napięcie w instalacji przy rozruchu i czy nie trzeba stosować
Też mam woltomierz mojej konstrukcji :)
Podczas rozruchu na takim-sobie akumulatorze nawet długo kręcąc nigdy mi
nie spadło poniżej 9V. Ale trzeba dodać zapas na spadek napięcia na 78L05
Nie chce mi się lukać do DS. Ja bym dał coś LDO, żeby mieć pewność.
Aha, był tak, że kręcił, kręcił i nagle przestał. Chwilę przed tym jak
przestał, napięcie spadło poniżej 9V, ale wtedy to napięcie już nie miało
żadnego znaczenia.
BTW: miernik cyfrowy w aucie to kiepski pomysł dopóki człowiek nie jest
jeszcze wyposażony w złącze DMA :)
--
Patryk
-
9. Data: 2010-08-06 00:35:15
Temat: Re: Stabilizator na 9V do zasilania woltomierza w aucie.
Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>
Powitanko,
> Cos w rodzaju przetwornicy .
I to nie byle jakiej, biorac pod uwage Rwe tej kosci, taka przetwornica
powinna miec baaardzo starannie odseparowane we od wy. Zastosowalem ten
patent w Metexie, ktory fajnym miernikiem jest, ino baterie wcina jak
nalogowiec. Dalem trafo>mostek>7805>przetwornica 1GOhm, wszystko
okraszone pojemnosciami i dlawikami, doprawione ferrytem i bangla.
Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE ->:
> pavel(ten_smieszny_znaczek)aster.pl <<<<*******
-
10. Data: 2010-08-06 05:40:51
Temat: Re: Stabilizator na 9V do zasilania woltomierza w aucie.
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Fri, 06 Aug 2010 02:35:15 +0200, Pawel "O'Pajak" wrote:
>> Cos w rodzaju przetwornicy .
>I to nie byle jakiej, biorac pod uwage Rwe tej kosci, taka przetwornica
>powinna miec baaardzo starannie odseparowane we od wy. Zastosowalem ten
>patent w Metexie, ktory fajnym miernikiem jest, ino baterie wcina jak
>nalogowiec.
Akumulatorek NiMH 8.4V albo dwa i masz problem rozwiazany :-)
J.