  • 1. Data: 2010-02-09 21:34:08
    Temat: Sprzedaż pojazdu
    Od: "Wycior" <w...@w...pl>

    Witam.

    7.02 skończyło mi się ubezpieczenie OC. Auto chcę sprzedać. Jak to najlepiej
    rozwiązać? Da się bez płacenia pierwszej (z umownych 2) raty składki? Dodam,
    że brak płatności tłumaczę tym, że TU przesyłając blankiet to zapłaty nie
    uwzględniło pełnej ilości zniżek (20% zamiast 60%). 8.02 przesłałem do
    odziału FAX z prośbą o przesłanie korekty. Ach, PZU

    --
    Pzdr., Wycior

  • 2. Data: 2010-02-09 23:11:02
    Temat: Re: Sprzedaż pojazdu
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Użytkownik "Wycior" <w...@w...pl> napisał

    > 7.02 skończyło mi się ubezpieczenie OC. Auto chcę sprzedać. Jak to najlepiej
    > rozwiązać? Da się bez płacenia pierwszej (z umownych 2) raty składki?

    Wcale Ci sie nie skonczyło. Przedluzylo sie automatycznie.
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 3. Data: 2010-02-09 23:28:06
    Od: "Wycior" <w...@w...pl>

    > Wcale Ci sie nie skonczyło. Przedluzylo sie automatycznie

    Wiem. Zmiana z 2006r (swoją drogą na ostatnim świstku napisane jest, że
    ubezpieczenie do 06.02.2010).

    Niestety w niczym mi to nie pomogło.

    --
    Pzdr., Wycior

  • 4. Data: 2010-02-09 23:45:36
    Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>

    > Wiem. Zmiana z 2006r (swoją drogą na ostatnim świstku napisane jest, że
    > ubezpieczenie do 06.02.2010).
    >
    > Niestety w niczym mi to nie pomogło.

    Sekunda od kiedy się to przedłuża, PiS coś pozmieniał ?

    Bo ja >>celowo<< nie płace kilku OC dla zasady.

    Takie nie zapłacone OC z przed 2..3 lat do mnie kiedyś przyjdzie ?
    jak nie mma OC kupionego ale się gdzies tam cos poprzełużało, to
    ono działa pomimo że nie zapłacone (tylko będa ściągac odemnie
    powiedzmy za rok) - czy tylko działa jak terminowo opłacone ?

    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2010-02-10 00:08:19
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    Wycior wrote:
    > Witam.
    >
    > 7.02 skończyło mi się ubezpieczenie OC.

    Czyli automatycznie zawarłeś następne na rok.

    > Auto chcę sprzedać. Jak to najlepiej
    > rozwiązać?

    Zapłacić u agenta (ratalnie) i sprzedać auto.

    > Da się bez płacenia pierwszej (z umownych 2) raty składki?

    Dolicz do ceny.

> [...]
    > uwzględniło pełnej ilości zniżek (20% zamiast 60%). 8.02 przesłałem do
    > odziału FAX z prośbą o przesłanie korekty. Ach, PZU

    I to PZU przysłało ci papier 7?
    Masz sądowy zakaz kontakowania się z ubezpieczyciem?
    ;>

    Mi PZU NIGDY nie pomyliło się w stawkach
    Podaję tylko jako ciekaowstkę - obecnie jestem w łapach innego
    ubezpieczyciela.

    --
    Bydlę

  • 6. Data: 2010-02-10 00:11:10
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 9 Lut, 23:45, " Michał" <m...@W...gazeta.pl> wrote:

    > Sekunda od kiedy się to przedłuża, PiS coś pozmieniał ?

    IMHO to bylo jeszcze przed PISem.

    > Bo ja >>celowo<< nie płace kilku OC dla zasady.
    >
    > Takie nie zapłacone OC z przed 2..3 lat do mnie kiedyś przyjdzie ?

    Jesli nie oplaciles pelnej skladki to sie nie przedluza. Czyli jesli
    np ostatni raz oplaciles skladke za okres 01.05.2006-30.04.2007 to
    (jesli nie wypowiedziales umowy) automatem sie przedluzylo na okres
    01.05.2007 - 30.04.2008. Ale jezeli za ten okres nie oplaciles skladki
    do 30.04.2008 wygasla Twoja polisa

    > jak nie mma OC kupionego ale się gdzies tam cos poprzełużało, to
    > ono działa pomimo że nie zapłacone (tylko będa ściągac odemnie
    > powiedzmy za rok) - czy tylko działa jak terminowo opłacone ?

    Dziala tylko za jeden rok przedluzenia (patrz wyzej).

    A jak TU zrobi porzadku w papierach to Cie poprosi o oplacenie
    zaleglej skladki. Przy okazji moze wyjsc ze w ogole przestales oplacac
    OC i wtedy bedziesz mial do zaplacenia ciut wiecej niz zalegla
    skladke ;)

  • 7. Data: 2010-02-10 00:31:28
    Od: "Wycior" <w...@w...pl>

    > Dolicz do ceny.

    Heh, auto pójdzie za około 500,- to jak doliczę wartość 1/2 składki będzie
    prawie 2x tyle :]

    > I to PZU przysłało ci papier 7?

    Nie, byli szybsi... Jednak na tle dnia codziennego ich prośba poszła na
    bok...
    ...yyy tj. sąsiad przyniósł kopertę po powrocie z ferii - czyli 7 (listonosz
    też człowiek, miał prawo pomylić skrzynki)

    > Masz sądowy zakaz kontakowania się z ubezpieczyciem?

    Wysłałem im FAX - zgodnie z zaleceniem konsultanta z hot-line

    > Mi PZU NIGDY nie pomyliło się w stawkach

    Mi już drugi raz. Analogiczna sytuacja miała miejsce w zeszłym roku.

    A gdybym tak zawarł umowę kupna-sprzedaży z zastrzeżeniem, że nabywca
    rezygnuje z usług mojego TU na rzecz dowolnie przez siebie wybranego (nie
    moja sprawa) i zgłosił w PZU chęć wstrzymania świadczenia usługi?
    Konsultanci uważają, że zrezygnować z OC może jedynie nabywca przez 30 dni
    od daty zakupu, lub ja - sprzedawca - mając dodane w umowie w/w
    zastrzeżenie. W takim razie, gdy sprzedam auto powiedzmy jutro i udam się do
    PZU z zaświadczeniem kupującego będą mieli do mnie zapewne jakieś roszczenia
    za okres ubezpieczenia z przedłużenia umowy (tj. od 8.02 do jutra - 11.02).
    Jak to wygląda? Zaśpiewają za cały rok, pierwszą ratę, czy podzielą wartość
    składki na 12 i skasują jak za miesiąc?

    --
    Pzdr., Wycior

  • 8. Data: 2010-02-10 08:03:08
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 10 Lut, 00:31, "Wycior" <w...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Jak to wygląda? Zaśpiewają za cały rok, pierwszą ratę, czy podzielą wartość

    Polisa automatem sie przedluzyla (bo nic nie pisales o tym ze ja
    wypowiedziales). Zastanawiam sie z kogo beda sciagac platnosc,
    zwlaszcza w kontekscie rezygnacji zz polisy przez kupujacego. Ale
    jesli masz pewnosc ze kupujacy zrezygnuje z tej polisy to mozesz ja
    oplacic, kupujacy zrezygnuje a Ty dostaniesz zwrot :)

  • 9. Data: 2010-02-10 09:07:33
    Od: "Wycior" <w...@w...pl>

    Taką opcję znam. Zapłace 450zł za pierwszą polisę, za auto dostanę 500zł i
    będę czekał miesiącami, aż łaskawie TU raczy oddać mi nadwyżkę... Zakładam
    dopisek w umowie wyrażający niechęć kupującego do mojego TU.

    --
    Pzdr., Wycior

  • 10. Data: 2010-02-10 10:35:43
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 9 Feb 2010 22:45:36 +0000 (UTC), Michał wrote:

    >Sekunda od kiedy się to przedłuża, PiS coś pozmieniał ?

    Nic nie zmienil, od wielu lat sie przedluza.

> [...]
    >ono działa pomimo że nie zapłacone (tylko będa ściągac odemnie
    >powiedzmy za rok) - czy tylko działa jak terminowo opłacone ?

    Przedluza sie o ile skladke za poprzedni rok zaplacono w calosci.
    Wiec jesli bylo zaplacone i nie wypowiedziales, to sie na rok
    przedluzy, a potem juz nie. O zalegla skladke ubezpieczyciel moze sie
    upominac, raczej nie dluzej niz 3 lata.

    A teraz przyjdzie UFG i dla zasady przywali ci kare :-)

    J.