  • 51. Data: 2012-05-27 23:38:09
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości:

    > Jeżeli coś mu będą modyfikować, to mapy POT i taki test nic nie pokaże.

    Co to są mapy POT ?

    --
    Bugatti

  • 52. Data: 2012-05-27 23:50:51
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    > W większości samochodów dane konfiguracyjne można podać w zasadzie
    > dowolne,
    > więc i błąd może być praktycznie dowolny.
    > Nie raz już spotkałem się z użytkownikami którzy twirdzili że średnie
    > zużycie paliwa podawane przez komputer nie zgadza się z tym co wynika im z
    > paragonów na stacji (tyle że zazywczaj na minus).

    Nie zrozumieliśmy się. Wiem że kompy onboardowe przekłamują.
    Chodziło mi o to że obliczając pomiar zużycia paliwa z dystrybutora także
    popełniamy błąd...gdyż za każdym razem dystrybutor "odbija" troszkę inaczej
    (rozkład par paliwa w zbiorniku oraz działanie zaworu odpowietrzającego).
    Dlatego spytałem Cię o błąd pomiaru z tych dwóch metod w porównaniu do
    prawidłowego badania zużycia paliwa jakim jest pomiar homologacyjny (na
    hamowni silnikowej) polegający na zmierzeniu strumienia objętości (lub masy)
    paliwa przepływającego przez zbiorniczek o zadanej pojemności w określonym
    czasie np. 0,1 dm^3 w ciągu x sekund.
    Zaś w opisywanym przypadku pomiar drogowy polegałby na zmierzeniu na danym
    odcinku drogi (dm^3 /km lub na jednostkę czasu) za pomocą wyskalowanego
    zbiorniczka. Taki pomiar byłby najdokładniejszy a nie jakieś "bonie" z
    dystybutora.

    Pozdr.

    --
    Bugatti

  • 53. Data: 2012-05-28 00:52:46
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > Ludzie, dopóki nie stwierdzicie takiego spalania to nie wierzcie w takie
    > bzdury.

    Wydaje mi sie ze jezdziles tylko kią CRDI i wszystko oceniasz przez pryzmat
    tego samochodu. Takim samochodem nie jeżdziłem więc nie wypowiem się, ale
    kilka wyników z bardzo spokojnych jazd:

    fiat panda 1,3 diesel - wynik 2,9l/100 na trasie 140km, jazda z predkoscia
    70-80kmh
    fabia 1,4TDI - trasa i styl j.w - 3,4l/100
    renault clio eco2 diesel - na trasie schodzi bez problemu ponizej 4. Akurat
    jezdzilem na innej trasie niż pandą i fabią, ale zejście poniżej 4 nie jest
    żadnym osiągnięciem

    Superb - odcinek 193km, AVS=83kmh, średnie zużycie 4,3l/100 - jazda 90kmh
    http://img689.imageshack.us/img689/1954/1500ko.jpg

    Wszystkie wyniki przy bardzo delikatnym stylu jazdy

  • 54. Data: 2012-05-28 00:57:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 27 May 2012 22:58:48 +0200, Cavallino napisał(a):
    > Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    >
    > Nie da się.
    > Był ostatnio wyrok sąd u w podobnym przypadku.

    No nie, to jakas pomylka sadowa, trzeba apelowac i ciagnac az do
    Strasburga.

    Tylko podejrzewam ze jest jeden maly problem - trzeba przeprowadzic badanie
    zgodnie z norma. a to juz duze koszty, i pewnie sie okaze ze pali tyle ile
    trzeba...

  • 55. Data: 2012-05-28 01:07:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Arbiter,

    Monday, May 28, 2012, 12:52:46 AM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > http://img689.imageshack.us/img689/1954/1500ko.jpg
    > Wszystkie wyniki przy bardzo delikatnym stylu jazdy

    Jak myslisz, czy to, że udało mi się w 13-letnim Lanosie 1.6 uzyskać w
    krótkiej trasie wynik 5.8l/100km świadczy w jakikolwiek sposób o
    normalnym spalaniu w tym samochodzie? Bo moim zdaniem - nie. Ja wiem,
    ile naprawdę, przy normalnej jeździe potrafi spalić Lanos i jak bardzo
    trzeba się starać, żeby tak ekstremalny wynik uzyskać.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 56. Data: 2012-05-28 09:28:14
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > To były testowe jazdy.

    Może wystarczyły do zamulenia.... ;-)

  • 57. Data: 2012-05-28 09:34:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Arbiter" <n...@h...com> napisał w wiadomości grup

    > Wydaje mi sie ze jezdziles tylko kią CRDI

    Oczywiście, to był mój pierwszy samochód.
    Do tego nie czytałem testów i nie widziałem testów na zużycie paliwa w tv.

    > i wszystko oceniasz przez pryzmat tego samochodu. Takim samochodem nie
    > jeżdziłem więc nie wypowiem się, ale kilka wyników z bardzo spokojnych
    > jazd:

    Twoich?
    Bo jak nie, to bajki tego typu możesz sobie dzieciom opowiadać.

> [...]
    > renault clio eco2 diesel - na trasie schodzi bez problemu ponizej 4.
    > Akurat jezdzilem na innej trasie niż pandą i fabią, ale zejście poniżej 4

    Tylko jeśli:
    1. jedziesz testowo w stylu jazdy o kropelce, a nie normalnie
    2. auto jest do tego przystosowane (wszystkie blue motiony, węższe opony,
    mniejsze wloty itd)
    3. jedziesz malutkim i lekkim autem

    4. lub jedziesz za tirem

    Ten i30 nie spełnia ŻADNEGO z tych warunków.

    W każdym innym przypadku są to czyste bzdury, normalne diesle w kompaktach
    palą ŚREDNIO o kilka litrów więcej niż napisałeś.

  • 58. Data: 2012-05-28 09:35:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    e.net...

> [...]
    > badanie
    > zgodnie z norma. a to juz duze koszty, i pewnie sie okaze ze pali tyle ile

    Też mi się tak wydaje.
    Lepiej przestać wierzyć w bzdury podawane przez producentów, niż narażać się
    na konkretne koszty.

  • 59. Data: 2012-05-28 09:38:12
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-28 09:34, Cavallino pisze:
    > Ten i30 nie spełnia ŻADNEGO z tych warunków.

    Ale ten drugi już tak. Widzisz, w klubie hyundai znalazłem druga i30
    taka jak moja i facet jest skory do pomocy i on ma właśnie wyniki na
    poziomie poniżej 4l, gdy jedzie 90-100km/h na trasie.

  • 60. Data: 2012-05-28 09:38:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    e.net...

    > No nie, to jakas pomylka sadowa, trzeba apelowac i ciagnac az do
    > Strasburga.

    Już chyba tylko Strasburg pozostał:
    http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Proces-o-wysokie-s
    palanie-wyrok-korzystny-dla-koncernow,wid,14451225,w
    iadomosc.html?ticaid=1e871