-
51. Data: 2012-05-27 23:38:09
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Bugatti" <s...@m...pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości:
> Jeżeli coś mu będą modyfikować, to mapy POT i taki test nic nie pokaże.
Co to są mapy POT ?
--
Bugatti
-
52. Data: 2012-05-27 23:50:51
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Bugatti" <s...@m...pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości:
>> A podaj proszę błąd pomiaru dla jednego i drugiego przypadku bo to też
>> mega
>> ważne.
>
> W większości samochodów dane konfiguracyjne można podać w zasadzie
> dowolne,
> więc i błąd może być praktycznie dowolny.
> Nie raz już spotkałem się z użytkownikami którzy twirdzili że średnie
> zużycie paliwa podawane przez komputer nie zgadza się z tym co wynika im z
> paragonów na stacji (tyle że zazywczaj na minus).
Nie zrozumieliśmy się. Wiem że kompy onboardowe przekłamują.
Chodziło mi o to że obliczając pomiar zużycia paliwa z dystrybutora także
popełniamy błąd...gdyż za każdym razem dystrybutor "odbija" troszkę inaczej
(rozkład par paliwa w zbiorniku oraz działanie zaworu odpowietrzającego).
Dlatego spytałem Cię o błąd pomiaru z tych dwóch metod w porównaniu do
prawidłowego badania zużycia paliwa jakim jest pomiar homologacyjny (na
hamowni silnikowej) polegający na zmierzeniu strumienia objętości (lub masy)
paliwa przepływającego przez zbiorniczek o zadanej pojemności w określonym
czasie np. 0,1 dm^3 w ciągu x sekund.
Zaś w opisywanym przypadku pomiar drogowy polegałby na zmierzeniu na danym
odcinku drogi (dm^3 /km lub na jednostkę czasu) za pomocą wyskalowanego
zbiorniczka. Taki pomiar byłby najdokładniejszy a nie jakieś "bonie" z
dystybutora.
Pozdr.
--
Bugatti
-
53. Data: 2012-05-28 00:52:46
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Arbiter" <n...@h...com>
Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
news:4fc29927
> Ludzie, dopóki nie stwierdzicie takiego spalania to nie wierzcie w takie
> bzdury.
Wydaje mi sie ze jezdziles tylko kią CRDI i wszystko oceniasz przez pryzmat
tego samochodu. Takim samochodem nie jeżdziłem więc nie wypowiem się, ale
kilka wyników z bardzo spokojnych jazd:
fiat panda 1,3 diesel - wynik 2,9l/100 na trasie 140km, jazda z predkoscia
70-80kmh
fabia 1,4TDI - trasa i styl j.w - 3,4l/100
renault clio eco2 diesel - na trasie schodzi bez problemu ponizej 4. Akurat
jezdzilem na innej trasie niż pandą i fabią, ale zejście poniżej 4 nie jest
żadnym osiągnięciem
Superb - odcinek 193km, AVS=83kmh, średnie zużycie 4,3l/100 - jazda 90kmh
http://img689.imageshack.us/img689/1954/1500ko.jpg
Wszystkie wyniki przy bardzo delikatnym stylu jazdy
-
54. Data: 2012-05-28 00:57:25
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 27 May 2012 22:58:48 +0200, Cavallino napisał(a):
> Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
>> Czy jeżeli okaże się, że nie da się osiągnąc spalania katalogowego -
>> będziesz chciałtowar reklamować, jako niezgodny z umową?
>
> Nie da się.
> Był ostatnio wyrok sąd u w podobnym przypadku.
No nie, to jakas pomylka sadowa, trzeba apelowac i ciagnac az do
Strasburga.
Tylko podejrzewam ze jest jeden maly problem - trzeba przeprowadzic badanie
zgodnie z norma. a to juz duze koszty, i pewnie sie okaze ze pali tyle ile
trzeba...
J
-
55. Data: 2012-05-28 01:07:49
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Arbiter,
Monday, May 28, 2012, 12:52:46 AM, you wrote:
[...]
> fiat panda 1,3 diesel - wynik 2,9l/100 na trasie 140km, jazda z predkoscia
> 70-80kmh
> fabia 1,4TDI - trasa i styl j.w - 3,4l/100
> renault clio eco2 diesel - na trasie schodzi bez problemu ponizej 4. Akurat
> jezdzilem na innej trasie niż pandą i fabią, ale zejście poniżej 4 nie jest
> żadnym osiągnięciem
> Superb - odcinek 193km, AVS=83kmh, średnie zużycie 4,3l/100 - jazda 90kmh
> http://img689.imageshack.us/img689/1954/1500ko.jpg
> Wszystkie wyniki przy bardzo delikatnym stylu jazdy
Jak myslisz, czy to, że udało mi się w 13-letnim Lanosie 1.6 uzyskać w
krótkiej trasie wynik 5.8l/100km świadczy w jakikolwiek sposób o
normalnym spalaniu w tym samochodzie? Bo moim zdaniem - nie. Ja wiem,
ile naprawdę, przy normalnej jeździe potrafi spalić Lanos i jak bardzo
trzeba się starać, żeby tak ekstremalny wynik uzyskać.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
56. Data: 2012-05-28 09:28:14
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:
>> A możesz masz tam dpf?
>> I jeśli tak zamulasz silnik, to włącza dopalacz co 5 km...... ;-)
>
> To były testowe jazdy.
Może wystarczyły do zamulenia.... ;-)
>
-
57. Data: 2012-05-28 09:34:35
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Arbiter" <n...@h...com> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:jpub7t$gu3$...@i...gazeta.pl...
>
> Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w wiadomości
> news:4fc29927
>
>> Ludzie, dopóki nie stwierdzicie takiego spalania to nie wierzcie w takie
>> bzdury.
>
> Wydaje mi sie ze jezdziles tylko kią CRDI
Oczywiście, to był mój pierwszy samochód.
Do tego nie czytałem testów i nie widziałem testów na zużycie paliwa w tv.
> i wszystko oceniasz przez pryzmat tego samochodu. Takim samochodem nie
> jeżdziłem więc nie wypowiem się, ale kilka wyników z bardzo spokojnych
> jazd:
Twoich?
Bo jak nie, to bajki tego typu możesz sobie dzieciom opowiadać.
>
> fiat panda 1,3 diesel - wynik 2,9l/100 na trasie 140km, jazda z predkoscia
> 70-80kmh
> fabia 1,4TDI - trasa i styl j.w - 3,4l/100
> renault clio eco2 diesel - na trasie schodzi bez problemu ponizej 4.
> Akurat jezdzilem na innej trasie niż pandą i fabią, ale zejście poniżej 4
> nie jest żadnym osiągnięciem
Tylko jeśli:
1. jedziesz testowo w stylu jazdy o kropelce, a nie normalnie
2. auto jest do tego przystosowane (wszystkie blue motiony, węższe opony,
mniejsze wloty itd)
3. jedziesz malutkim i lekkim autem
4. lub jedziesz za tirem
Ten i30 nie spełnia ŻADNEGO z tych warunków.
W każdym innym przypadku są to czyste bzdury, normalne diesle w kompaktach
palą ŚREDNIO o kilka litrów więcej niż napisałeś.
-
58. Data: 2012-05-28 09:35:52
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1wbg9hd4bvsgn$.1g4yn2lppbyh7$.dlg@40tud
e.net...
> Dnia Sun, 27 May 2012 22:58:48 +0200, Cavallino napisał(a):
>> Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
>>> Czy jeżeli okaże się, że nie da się osiągnąc spalania katalogowego -
>>> będziesz chciałtowar reklamować, jako niezgodny z umową?
>>
>> Nie da się.
>> Był ostatnio wyrok sąd u w podobnym przypadku.
>
> No nie, to jakas pomylka sadowa, trzeba apelowac i ciagnac az do
> Strasburga.
>
> Tylko podejrzewam ze jest jeden maly problem - trzeba przeprowadzic
> badanie
> zgodnie z norma. a to juz duze koszty, i pewnie sie okaze ze pali tyle ile
> trzeba...
Też mi się tak wydaje.
Lepiej przestać wierzyć w bzdury podawane przez producentów, niż narażać się
na konkretne koszty.
-
59. Data: 2012-05-28 09:38:12
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-05-28 09:34, Cavallino pisze:
> Ten i30 nie spełnia ŻADNEGO z tych warunków.
Ale ten drugi już tak. Widzisz, w klubie hyundai znalazłem druga i30
taka jak moja i facet jest skory do pomocy i on ma właśnie wyniki na
poziomie poniżej 4l, gdy jedzie 90-100km/h na trasie.
-
60. Data: 2012-05-28 09:38:57
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:1wbg9hd4bvsgn$.1g4yn2lppbyh7$.dlg@40tud
e.net...
> Dnia Sun, 27 May 2012 22:58:48 +0200, Cavallino napisał(a):
>> Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
>>> Czy jeżeli okaże się, że nie da się osiągnąc spalania katalogowego -
>>> będziesz chciałtowar reklamować, jako niezgodny z umową?
>>
>> Nie da się.
>> Był ostatnio wyrok sąd u w podobnym przypadku.
>
> No nie, to jakas pomylka sadowa, trzeba apelowac i ciagnac az do
> Strasburga.
Już chyba tylko Strasburg pozostał:
http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Proces-o-wysokie-s
palanie-wyrok-korzystny-dla-koncernow,wid,14451225,w
iadomosc.html?ticaid=1e871