  • 51. Data: 2011-01-17 20:34:55
    Temat: Re: Spalanie Dustera
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

    Dnia 17.01.2011 BartekK <s...@N...org> napisał/a:

    > No most mo?e nie, ale ca?y uk?ad od piasty do uk?adu ró?nicowego...
    > Jak zwa? tak zwa?. Je?li pó?osie id? w pochwie do uk?adu ró?nicowego -
    > to jest zwane "mostem", i to jest klasyczna konstrukcja od 100. Jak most
    > jest "?amany" (skr?tny w po?owie, jak w tatrach), to nadal jest mostem?
    > A jak uk?ad ró?nicowy to osobna skrzynka, od niej id? "w powietrzu"
    > pó?osie po obu stronach zaka?czane przegubami - to jak to nazwa??

    Cały układ od piasty do układu różnicowego to półoś, są nawet dwie. I w
    żadnej pochwie w takim Dusterze nie idą, wygląda to jak klasyczna
    przednionapędówka z dyfrem znajdującym się w skrzyni biegów.

    Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net

  • 52. Data: 2011-01-17 21:17:38
    Od: "Lucjan" <l...@W...gazeta.pl>

    dzięki za odpowiedzi wiem że to trochę inna klasa ale czy Duster lepiej
    radziłby sobie w terenie niż Tata Safari czy gorzej?

    Sprawdzałem właściwości terenowe:

    http://dacia-duster.audik.eu/wymiary/

    i wychodzi np. prześwit 21 cm to nawet dość dużo. Nowy Jeep Cherokee ma 18,9
    cm. To ja nie wiem czy to jest jakoś inaczej mierzone czy może ten Duster
    naprawdę jest taki dobry?

  • 53. Data: 2011-01-17 22:16:06
    Od: "CeSaR" <a...@m...com>

    > Hłe, hłe, widzę że cysorz nie wyłapał ironii i zagotowało mu się pod
    > kopułką. ;-)
    > Ale po co go wyciągasz z szamba to już nie pojmuję.

    Twoja kuńska ironia jest tyle samo warta co i reszta bzdetnych wypowiedzi.

  • 54. Data: 2011-01-18 00:12:46
    Od: AL <a...@s...tam>

    Cavallino pisze:

    > Dawali prawie za darmo gwarancję na 5 lat.
    > W takim przypadku mógłbym zaryzykować.
    > Zwłaszcza jak już będzie miała ze 2 lata (cena nowej 4*4 jest bez sensu).

    ta, ty bys chcial 4x4 za 30zl

    kup se resoraka - gwarancje tez ci dadza 24m-ce
    ;)

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 55. Data: 2011-01-18 09:52:21
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości news:

    > ta, ty bys chcial 4x4 za 30zl

    Nie, ale ponad 70 klocków za Dacię, to gruba przesada.
    Poczekam aż zluzują, albo będą dostępne z drugiej ręki, zresztą
    niekoniecznie musi to być Dacia, Sportage czy IX35 byłby jeszcze lepszy.

  • 56. Data: 2011-01-18 10:26:09
    Od: AL <a...@s...tam>

    Cavallino pisze:

    > Nie, ale ponad 70 klocków za Dacię, to gruba przesada.
    > Poczekam aż zluzują, albo będą dostępne z drugiej ręki, zresztą
    > niekoniecznie musi to być Dacia, Sportage czy IX35 byłby jeszcze lepszy.

    ale to i tak najtansze auto 4x4 tej wielkosci na rynku
    ogolnie zbiera dobre opini, wiedz jesli nie jestes esteta to chyba
    najlepszy wybor.

    chcesz taniej - to moze panda?

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 57. Data: 2011-01-18 10:33:04
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > ale to i tak najtansze auto 4x4 tej wielkosci na rynku

    Owszem, ale droższy o 10 tys Sportage bije ją na głowę pod prawie każdym
    względem.

    > ogolnie zbiera dobre opini, wiedz jesli nie jestes esteta

    Problem w tym, że jestem.
    Wygląd zewnętrzny Dustera jeszcze bym przeżył, ale ta tragedia którą Dacia
    odwala w środku każdego swojego auta, jakoś mnie powstrzymuje.

    > chcesz taniej - to moze panda?

    Nie nadaje się na auto rodzinne, a jako drugie jest za drogie dla mnie.
    To już wolę poczekać na używanego SUV, posiadajacego jeszcze gwarancję.

  • 58. Data: 2011-01-18 10:57:50
    Od: AL <a...@s...tam>

    Cavallino pisze:

    > Owszem, ale droższy o 10 tys Sportage bije ją na głowę pod prawie każdym
    > względem.

    no nie wiem - patrzac na tyl nowego Sportage smiem twierdzic, ze
    projektowal je ktos z rozdwojona jaznia

    ogolnie duzo chromu na zewnatrz - taki amerykanski blichtr

    z zewnatrz ladniejszy duster (jesli patrzec kategoriami auta 4x4)
    i dzielniejszy w terenie (kazdy z testow porownawczych to potwierdza)

    Sportage to taki SUV na asfalty, co zreszta podkresla producent w swoich
    materialach. A 4x4 masz tylko z najmocniejszymi silnikami
    (2.0/benzyna/diesel) - cene - sam sobie sprawdz, ale pewnie nie bedzie
    duzo nizsza niz np. forester, bijacy ta sportage na glowe (badz inny suv
    - kazdy se tu wstawi co lubi).

> [...]
    >
    > Nie nadaje się na auto rodzinne, a jako drugie jest za drogie dla mnie.
    > To już wolę poczekać na używanego SUV, posiadajacego jeszcze gwarancję.

    cena najslabszego sportage (2wd, benzyna 1.6) jest wyzsza niz najdrozsza
    wersja dustera (4wd 1.5dci) - ja znalazlem za 66tys (wersja podstawowa z
    min. wyposazeniem).

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 59. Data: 2011-01-18 11:07:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "AL" <a...@s...tam> napisał w wiadomości news:

    > z zewnatrz ladniejszy duster

    Mam dokładnie odmienne zdanie, ale to zostawmy, bo to kwestia gustu.

    (jesli patrzec kategoriami auta 4x4)
    > i dzielniejszy w terenie (kazdy z testow porownawczych to potwierdza)

    W teren się raczej nie wybieram, chodzi prędzej o dziurawe drogi, zaspy itd

    > Sportage to taki SUV na asfalty, co zreszta podkresla producent w swoich
    > materialach. A 4x4 masz tylko z najmocniejszymi silnikami
    > (2.0/benzyna/diesel)

    Nieprawda.
    Pomyliłeś z Hultajem, ale i w nim już z dieslem 1.7 można dokupić.
    W Sportage tak można od zawsze.
    I dokładnie o taki mi chodzi.

    >- cene - sam sobie sprawdz, ale pewnie nie bedzie duzo nizsza niz np.
    >forester, bijacy ta sportage na glowe (badz inny suv - kazdy se tu wstawi
    >co lubi).

    Mówię cały czas o tym samym wariancie, Sportage 4*4 ze słabszym dieslem vs
    Duster z dieslem 105 KM.
    85 vs 75 tys.

    > cena najslabszego sportage (2wd, benzyna 1.6) jest wyzsza niz najdrozsza
    > wersja dustera (4wd 1.5dci) - ja znalazlem za 66tys (wersja podstawowa z
    > min. wyposazeniem).

    Najdroższa wersja Dustera to 75 tys.
    I co gorsza taka musi być, żeby w ogóle dało się na to patrzeć i używać.
    To ten który masz w jakimkolwiek folderze czy zdjęciu.
    Jak się kiedyś wybrałem do salonu Dacii i zobaczyłem jak wygląda słabiej
    wyposażona wersja to doznałem załamania.
    Też się czaiłem na takiego za niecałe 60, ale tak się nie da.

  • 60. Data: 2011-01-18 11:37:54
    Od: AL <a...@s...tam>

    Cavallino pisze:

    > Nieprawda.

    zacytuje Ciebie: "Nieprawda" - czytaj nizej

    dodatkowo ta sama informacje znajdziesz w cenniku nizej cytowanym

    > Pomyliłeś z Hultajem, ale i w nim już z dieslem 1.7 można dokupić.
    > W Sportage tak można od zawsze.
    > I dokładnie o taki mi chodzi.

    rozdział: Już nie w teren

    Najnowszy sportage całkowicie odchodzi od wizerunku "ugłaskanego
    terenowca". Producent nie kryje, że auto zaprojektowano głównie z myślą
    o asfaltowych drogach. Jedynie dwie najmocniejsze wersje silnikowe -
    benzynowe 2,0 DOHC (163 KM) oraz wysokoprężny 2,0 CRDi (136 KM)
    występują z napędem 4x4. Takie podejście nie wszystkim się spodoba, ale
    dzięki niemu, podstawowa wersja (z benzynowym 1,6 l GDI o mocy 135 KM)
    wyceniona została na 66 900 zł.

    za:
    http://motoryzacja.interia.pl/testy/wiadomosci/pierw
    sza_jazda/news/calkiem-nowa-kia-sportage,1530924

    > Mówię cały czas o tym samym wariancie, Sportage 4*4 ze słabszym dieslem
    > vs Duster z dieslem 105 KM.
    > 85 vs 75 tys.

    dustera 1.5dci 4x4 kupisz za 65tys - sprawdzalem 'w saluunie' ;)
    (za 60 daloby sie tez go wyrwac - i chyba taka cena byla na poczatku -
    pewnie chodzi o roznice kursowe, promocje, etc) - wiec nie wiem skad ty
    te 75tys bierzesz.

    > Najdroższa wersja Dustera to 75 tys.

    Duster 4x4 1.5dci = 65tys (w.Laureate)
    a jak dodasz wszystkie mozliwe opcje masz cene 71tys.
    - wiec sporo zawyzasz

    z cennika sportage:
    http://www.kia.pl/content/~/media/Files/Upload/PL/ce
    nniki/cennikSportage2010_20110103.ashx
    czyli:
    najgorzej wyposazony sportage 4x4 diesel: 92300,-, nadrozszy: 105800,-
    +doplata do automatu 5000,-
    a jak doposazysz w to co max, to dodaj do powyzszych cen jeszcze 20tys
    (rabat dostaniesz 2000,- info na stronie kia)

> [...]
    > wyposażona wersja to doznałem załamania.
    > Też się czaiłem na takiego za niecałe 60, ale tak się nie da.

    przed kupnem nowego Sportage - zobacz sobie poj. bgaznika = 320l to to
    jest jak w autach segmentu "B" - wiec z przydomkiem 'rodzinny' nie ma tu
    nic wspolnego. Dodatowo wys. zaladunkowa - tragedia.
    Kia postawila na wyglad, blichtr (moze jej sie udalo, bo przyciaga oko)
    ale jak popatrzec krytycznym okiem na niektore rozwiazania - to jak
    pisalem wczesniej - projektant mial rozdwojenie jazni (przyklad: tylne
    swiatla - ogromniaste a kierunkowskazy wsadzili w zderzak - po co?)

    --
    pozdr
    Adam (AL)