  • 1. Data: 2010-11-16 18:23:44
    Temat: Obudowy z poprzecznym montażem dysków
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    jakie jeszcze obudowy [ oprósz Chieftec,a ] mają poprzeczny montaż
    twardych dysków i na takich szynach [ bez przykręcania ] ??

  • 2. Data: 2010-11-16 18:37:07
    Temat: Re: Obudowy z poprzecznym montażem dysków
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Gupik" <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał w wiadomości
    > jakie jeszcze obudowy [ oprósz Chieftec,a ] mają poprzeczny montaż
    > twardych dysków i na takich szynach [ bez przykręcania ] ??

    Aerocool, niektóre modele. A za tymi szynami to szczerze mówiąc nie
    przepadam, nie ma to jak standardowe śrubki bez wydziwiania.

  • 3. Data: 2010-11-16 19:00:10
    Od: Gupik <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl>

    łatwo wyjąc taki dysk, a tak w ogóle to coś z nimi nie tak ??

  • 4. Data: 2010-11-16 19:22:10
    Od: atm <...@v...pl>

    Coolermaster HAF X
    http://pclab.pl/news41963.html

  • 5. Data: 2010-11-16 19:38:59
    Temat: Re: Obudowy z poprzecznym monta&#191;em dysków
    Od: "Gil" <g...@o...pl>

    > jakie jeszcze obudowy [ oprósz Chieftec,a ] maj&#177; poprzeczny monta&#191;
    > twardych dysków i na takich szynach [ bez przykr&#234;cania ] ??

    Zauważ, że w pewnych modelach Cooler Master dyski są montowane są poprzecznie
    ale ta strona z wyjściem zasilania i danych jest w drugą stronę (przeciwnie do
    wiatraków na boku płyty. Rozwiązanie trochę bardziej uciążliwe ale kable łatwiej
    uporządkować.

  • 6. Data: 2010-11-16 20:37:00
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2010-11-16 20:22, atm wrote:
    > Coolermaster HAF X
    > http://pclab.pl/news41963.html

    W tej obudowie dodatkowo masz dwie kieszenie na froncie do mocowania
    2.5/3.5 calowych dyskow. Calkiem niezle sie to sprawdza.

  • 7. Data: 2010-11-16 21:57:28
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 16.11.2010 20:00, Gupik pisze:
    > łatwo wyjąc taki dysk, a tak w ogóle to coś z nimi nie tak ??

    A tak często wyjmujesz dyski? ;) W zasadzie dysk twardy po-
    winien być wmontowany na stałe. Jeżeli potrzebne jest coś
    przenośnego, należy użyć eSATA, USB lub FireWire. Wykręcanie
    dysków było "modne" tak z 15 lat temu może. I zawsze jest
    szkodliwe, czasochłonne i niepotrzebnie skomplikowane.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 8. Data: 2010-11-17 07:43:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 16.11.2010 19:37, Doxent pisze:

> [...]
    >
    > Aerocool, niektóre modele. A za tymi szynami to szczerze mówiąc nie
    > przepadam, nie ma to jak standardowe śrubki bez wydziwiania.

    Dlaczego? Wygodne i solidne rozwiązanie.

  • 9. Data: 2010-11-17 09:15:51
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-11-16, o godz. 22:57:28
    Radosław Sokół <r...@m...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > dysków było "modne" tak z 15 lat temu może. I zawsze jest
    > szkodliwe, czasochłonne i niepotrzebnie skomplikowane.

    Radek: Ja np. wyjmuję często ale specyficzny jestem bo chyba nie
    zwykły domowy użytkownik komputera ;-) W kompie "podstawowym" mam takie
    koszyk o wysokości 3 urządzeń 5,25 cala na 4 dyski SATA w kieszeniach
    plus 2 dyski na stałe. Tyle że ja co kilka dni mam jakieś dyski do
    odwirusowania, odzyskania danych itp. Dyski ATA głównie przez
    przejściówkę USB ale SATA mi wygodniej (i szybciej) w taki sposób bo
    nie trzeba kabelków, kieszeni czy zewnętrznego zasilania. Czy nadal
    uważasz że jest to "zawsze jest szkodliwe, czasochłonne i
    niepotrzebnie skomplikowane"? ;-) Tylko zwracam uwagę że ja to robię z
    zewnątrz komputera - jak miałbym grzebać w środku to wolę przejściówki
    czy kieszenie bo kompa mi się restartować nie chce by dysk włożyć czy
    wyjąć.

    Zdrówko

  • 10. Data: 2010-11-17 11:09:55
    Od: Tomasz Minkiewicz <t...@g...com>

    On Wed, 17 Nov 2010 08:43:26 +0100
    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > Dlaczego? Wygodne i solidne rozwiązanie.

    Rozwiązanie aerocoolowe solidne nie jest. To tandetne plastikowe
    listewki z tandetnymi zatyczko-zakrętkami. Zawsze jak dłubię w
    obudowie, to mam opory przed powierzeniem temu czemuś moich cennych
    dysków.

    --
    Tomasz Minkiewicz <t...@g...com>