    From: Krzysztof <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Sony Vaio P
    Date: Wed, 17 Nov 2010 20:23:13 +0100

    > Właśnie licze na jakiś sensowny UMPC. Wiem że musi kosztować. Ale wole
    > już zapłacić raz i miec to co spelnia moje wymagania a nie szaleć z
    > komputerem w zasadzie do niczego, czyli z 9" netbookiem.
    Przepraszam, że odzywam się w towarzystwie zdecydowanie mądrzejszym,
    zwykle tylko Was podczytuję, ale miałem podobny dylemat.
    Kupiłem EEE (pierwszy 9", jak tylko się pojawił) i bardzo szybko się
    zniechęciłem (o wiele za mała klawiatura, o wiele za mały ekran, za
    wolno chodzi, o wiele za krótko działa na baterii) - jedyna zaleta to
    niska cena.
    Na wiosnę kupiłem znowu ASUSA (jakoś się nie obraziłem na tą firmę), tym
    razem UL30. Niebo a ziemia. Waży niewiele więcej (wożę w torbie do
    pracy, codziennie), na ekranie 13" wszystko widzę, na klawiaturze
    wreszcie można pisać, dla mnie jest wystarczająco szybki (oczywiście nic
    wymagającego: office, bazy danych, internet, paint shop pro, Statistica)
    a najlepsze, że *realnie* działa 12 godzin na bateriach. Kosztuje ok.
    3000,- (zależy od wersji). Jadę na dzień do Stolycy, to nie biorę
    ładowarki i nie obchodzi mnie czy w pociągu będzie gniazdko. Jedyna wada
    - błyszczący ekran, musiałem nakleić folię.
    Na pewno nie jest to jakość ani Lenovo, ani Dell, ani Vaio (z drugiej
    strony moja 'tania' Toshiba - kosztowała 4500,- a była, gdy ją
    kupowałem, najtańszym laptopem firmy innej niż jakaś Krzak & co -
    zdecydowanie gorzej wykonana).
    Nie wiem jak wygląda serwis. Ale kolega kupił Sony o zbliżonych
    parametrach (chociaż baterii trzyma duuuużo krócej :-)), zapłacił prawie
    3x tyle; jak mój Asus padnie, to kupię następnego i jeszcze będę do przodu.

    --
    Krzysiek