  • 31. Data: 2016-03-16 11:47:36
    Temat: Re: Sonda2 - może być :)
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 16 Mar 2016 11:26:23 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Przede wszystkim po kiego grzyba wybiera akurat taki soft, skoro
    inni
    > używają czegoś normalnego?

    Przecież to są transakcje wiązane. Za wyborem danego dostawcy
    (usługi) nie decyduje żaden inny (racjonalny) powód oprócz czysto
    biznesowego.

    --
    Marek

  • 32. Data: 2016-03-16 11:53:01
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Przecież to są transakcje wiązane. Za wyborem danego dostawcy
    > (usługi) nie decyduje żaden inny (racjonalny) powód oprócz
    > czysto biznesowego.

    Czemu jednak inni wybierają co innego, co faktycznie może być
    czystym biznesem? A w tym akurat przypadku cisną się do głowy
    myśli, że biznes może jednak być brudny.

    --
    Jarek

  • 33. Data: 2016-03-16 11:58:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 16 Mar 2016 10:38:33 +0000, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > Gdyby to było takie be to by nikt tego nie kupował.

    Przecież lemingi i tak kupią bez względu co ma jaką jakość czy
    przydatność. Od wielu lat głoszę, że pierwsze prawo konsumenta to
    "nie konsumować, nie kupować!". Gdyby ludzie nie kupowali sprzętu z
    DRM nie było by problemu z DRM.
    Badziewie otaczające nas zewsząd wynika wyłącznie z tego, że
    konsumenci biernie akceptują to poprzez bezkrytyczne kupowanie.

    --
    Marek

  • 34. Data: 2016-03-16 12:15:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 16 Mar 2016 11:53:01 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Czemu jednak inni wybierają co innego, co faktycznie może być
    > czystym biznesem? A w tym akurat przypadku cisną się do głowy
    > myśli, że biznes może jednak być brudny.

    Chłopie, kiedyś brałem udział w spotkaniu biznesowym, w którym dość
    duża brytyjska firma sprzedająca i wdrażająca bankowe systemy
    transakcyjne (głównie krajach arabskich i trochę w Azji przez co była
    dość cenowo atrakcyjna względem konkurencji) została zaproszona przez
    kilku młodych gniewnych z pewnego niewielkiego polskiego banku, który
    chciał wdrożyć ich system. Po dość długiej prezentacji (gdzie i jak
    wdrażano ich systemy itp) i po kilku wymianach uwag i kurtuazyjnych
    uprzejmości padło wprost pytanie od jednego z tych
    młodych-gniewnych: "OK ale was wybierzemy to jakie bonusy od was
    będziecie mogli zaproponować naszym pryncypałom?".
    Zapadła cisza, po czym przedstawiciel spokojnie wytłumaczył, że oni
    takich rzeczy nie robią. Możesz sobie wyobrazić miny
    młodych-gniewnych.
    Wracając do tematu, podejrzewam że w przypadku o który pytasz nie
    było właśnie tej odmowy.

    --
    Marek

  • 35. Data: 2016-03-16 12:17:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

> [...]
    > Badziewie otaczające nas zewsząd wynika wyłącznie z tego, że
    > konsumenci biernie akceptują to poprzez bezkrytyczne kupowanie.

    Zawsze w takich momentach przypominam historię DOS-a w wersji 6.2
    i 6.22. Wersja 6.2 zawerała algorytmy kompresji dysków, do których
    ktoś rościł sobie prawa patentowe. Więc Microsoft dostał sądowy
    nakaz usnięcia kwestionowanych fragmentów kodu. I tak oto powstała
    wersja 6.22, która została zubożona to te kompresje. Ludzie ochoczo
    robili upgrade do nowej wersji -- niezależnie od tego, czy dyskietki
    kupowali, czy "zdobywali inaczej".

    --
    Jarek

  • 36. Data: 2016-03-16 12:24:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

> [...]
    > młodych-gniewnych.
    > Wracając do tematu, podejrzewam że w przypadku o który pytasz nie

    No właśnie, wróćmy do tematu, bo banki to całkiem inna sprawa, o tym też
    bym mógł trochę. Tu chodzi o proste rzeczy, które na świecie są zwykle
    rozwiązywane przez darmowy soft, który po prostu działa. A tu ktoś sobie
    wymyślił, że będzie jedymym, który za to zapłaci (helikopter, pełna
    stawka godzinowa itd). Teraz pytanie: czyim żywotnym interesom ten miś
    odpowiada?

    --
    Jarek

  • 37. Data: 2016-03-16 13:07:33
    Od: "Bo(o)t manager" <b...@W...wp.pl>

    On Tue, 15 Mar 2016 16:57:20 +0100, Jarosław Sokołowski napisał/a:
    [ciach]
    > Podobnie jest z słuchaniem Polskiego Radia on-line.
    > Też nie może być normalnie, zawsze trzeba było coś kombinować.
    > A najbardziej by byli zadowoleni, gdyby słuchać z przeglądarki i wtyczki
    > flashowej na niej. Jakos wszystkie radia i telewizje na świecie potrafią
    > coś zrobić zwyczajnie, tylko u nas się nie da.
    [ciach]
    > Jarek

    Z trójką radiową nie ma problemu, z innymi też chyba nie. A i to wszystko
    pod linuksem z użyciem mpc.

    A co mi tam.

    #!/bin/bash

    PROCES=$( mpc playlist )

    if [ $PROCES -n 1 ]
    then
    echo "odpalam trójkę"
    mpc clear
    mpc add http://3.dktr.pl:8000/trojka3.ogg
    mpc play
    else
    mpc clear
    echo "zamykam trójkę"
    fi

    Bo(o)t manager

  • 38. Data: 2016-03-16 13:11:51
    Od: "Bo(o)t manager" <b...@W...wp.pl>

    On Wed, 16 Mar 2016 13:07:33 +0100, Bo(o)t manager napisał/a:

> [...]
    > [ciach]
    > [ciach]
    >
    > Z trójką radiową nie ma problemu, z innymi też chyba nie. A i to

    errata:

  • 39. Data: 2016-03-16 13:14:19
    Od: "Bo(o)t manager" <b...@W...wp.pl>

  • 40. Data: 2016-03-16 13:33:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Bo(o)t manager pisze:

    > Z trójką radiową nie ma problemu, z innymi też chyba nie. A i to wszystko
    > pod linuksem z użyciem mpc.

    Ale ja nie twierdzę, że nie da się niczym. Da się, może nawet większością
    softu. Pod warunkiem, że wygugla się adres strumienia przez kogoś
    wyhackowany. Wyguglać łatwo, wyhackować też, ale on powinien być jawnie
    podany w widocznym miejscu, w jakimś FAQ chociażby. Ponadto dzielę się
    obserwacją, że na przykład z Amarokiem to nie działa. I jest to *jedyne*
    radio na jakie się natknąłem, które ma ten problem. Ktoś powie, że to
    problem Amaroka. Może, ale jednak moja wersja wydaje mi się bardziej
    prawdopodobna. Tak to bywa, gdy się używa zabugowanych wynalazków,
    zamiast dobrze przetestowanych systemów.

    --
    Jarek