  • 1. Data: 2011-09-08 08:05:31
    Temat: Re: SoftStart do silnika
    Od: "MiSter" <_...@w...pl>

    > Uruchamiany jest stycznikiem na raz. Chciałem dołożyć styczniki i
    > uruchamiać Y/trójkąt.
    > Okazało się, że silnik ma i owszem, wyprowadzone wszystkie cewki. Ale jest
    > połączony w Y.
    > Na tabliczce napisane Y/trójkąt 380/220. Czyli już pracuje w Y.
    >
    > Na Allegro są SoftStarty. Ale jeden, który mi odpowiada to musi być do
    > niego podłączony silnik w trójkącie. Tak w opisie jest napisać.
    >
    > Do każdego SoftStartu musi być podłączony trójkąt?
    > Co się stanie jak podłączę silnik w Y do SoftStartu?

    Nie możesz tego silnika połączyć w trójkąt bo nie jest przystosowany do
    napięcia 220V! tylko 380V.

  • 2. Data: 2011-09-08 08:07:51
    Temat: SoftStart do silnika
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Mam silnik 4 kW. Jest to silnik przy maszynie stolarskiej (wyrówniarka).
    I wolno się rozpędza.
    Zdarza się, że zabezpieczenia wywala.

    Robert

  • 3. Data: 2011-09-08 08:24:04
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-08 10:05, MiSter pisze:

    > Nie mo?esz tego silnika po??czyae w trójk?t bo nie jest przystosowany do
    > napiecia 220V! tylko 380V.

    Jesteś pewien?

    Jest OIDP bardzo mało typów silników, które nie mogą pracować na niższym
    niż znamionowe napięciu.

    Poza tym Robert opisał tabliczkę silnika.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 4. Data: 2011-09-08 09:06:54
    Od: "MiSter" <_...@w...pl>

    > Jesteś pewien?
    >
    > Jest OIDP bardzo mało typów silników, które nie mogą pracować na niższym
    > niż znamionowe napięciu.
    >
    > Poza tym Robert opisał tabliczkę silnika.

    Tak jestem pewien. To wynika właśnie z tabliczki silnika.

    Najprościej i najtaniej kupić silnik na 380/660V i zamontować przełącznik
    Y/D.

    Pozdrawiam
    MiSter

  • 5. Data: 2011-09-08 09:48:43
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-08 11:06, MiSter pisze:

    > Tak jestem pewien. To wynika w?a?nie z tabliczki silnika.
    >
    > Najpro?ciej i najtaniej kupiae silnik na 380/660V i zamontowaae prze??cznik
    > Y/D.

    Moment, moment. Jakie 660V? Skąd to weźmiesz?
    Jest to normalny silnik trójfazowy. Bez żadnej przetwornicy
    zwiększającej napięcie.

    Dla przypomnienia: napięcie faza-zero to było 220V (czyli silnik
    zasilany w gwiazdę), zaś międzyfazowe to było 380V (silnik spięty w
    trójkąt.)
    Teraz napięcia nieco wyższe, ale to w tym temacie nieistotne.

    Robert więc może go podpiąć, jak chce.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 6. Data: 2011-09-08 10:32:13
    Od: "MiSter" <_...@w...pl>

    .

    > Robert więc może go podpiąć, jak chce.

    Nie wprowadzaj go w błąd. Ten silnik może podpiąć TYLKO w Y. Tutaj nie ma
    miejsca na eksperymenty.

    Doczytaj o istocie zasilania Y/D.

    Mister

  • 7. Data: 2011-09-08 11:03:50
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Silnik na tabliczce ma napisane Y/trójkąt 380/220. W takiej kolejności.
    Jest oryginalnie podłączony w Y. I ma te 4 kW mocy.
    Rusza z kopyta. 2s i jest na obrotach. A tam kawał ciężkiego wału.
    Tak więc jest na pewno połączony w Y i ma 4 kW.
    W trójkąt potrzebuje międzyfazowego 220. Też mnie to dziwi. Skąd takie
    napięcia.
    Silnik czechosłowacki ZSE Praha :-)

    To jak to z tymi SoftStartami.
    Dlaczego nie mogę podłączyć tegoż do Y?
    Tu dwie aukcje, które mnie interesują.
    http://allegro.pl/show_item.php?item=1805161842
    http://allegro.pl/softstart-softstarter-soft-start-5
    -5kw-i1805061983.html

    Robert

  • 8. Data: 2011-09-08 14:54:31
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Thu, 08 Sep 2011 12:03:50 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):

> [...]
    > jest na obrotach. A tam kawał ciężkiego wału. Tak więc jest na pewno
    > połączony w Y i ma 4 kW. W trójkąt potrzebuje międzyfazowego 220. Też
    No to może pomyśl o falowniku?

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 9. Data: 2011-09-08 16:42:44
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "Jaroslaw Berezowski"
    > No to może pomyśl o falowniku?

    Gdyby był za 150 zł to tak. ;-)
    Ten regulator z linku za 150 zł sprzedawca zapewnił, że będzie ok.
    Tylko doda jakieś kondensator bo teraz rozpędza się w czasie 1,5 s.

    Robert

  • 10. Data: 2011-09-08 18:19:10
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-08 13:03, Robert Wańkowski pisze:

> [...]
    > Tak więc jest na pewno połączony w Y i ma 4 kW.
    > W trójkąt potrzebuje międzyfazowego 220.

    Zgadza się, dlatego nie możesz go połączyć w trójkąt bo się spali.

    Też mnie to dziwi. Skąd takie napięcia.

    Gdzieniegdzie się stosuje. ZTCP w kopalniach na dole jest 3*230. A w
    ogóle w przemyśle stosuje się różne napięcia. Może być i 3*550V :)

    > Silnik czechosłowacki ZSE Praha :-)
    >
    > To jak to z tymi SoftStartami.
    > Dlaczego nie mogę podłączyć tegoż do Y?

    Sądzę, że to nie jest wymóg konieczny. Zazwyczaj stosuje się softstart
    aby uzyskac łagodny rozruch i wyeliminować konieczność przełączania
    Y/trójkąt gdy docelowym połączeniem jest trójkąt. Skoro twoim
    połączeniem znamionowym jest gwiazda to będziesz miał łagodny rozruch
    na gwieździe.
    Ale ja jestem elektronik i z zagadnieniami elektrycznymi mam tylko do
    czynienia.

    MD