  • 1. Data: 2011-09-08 09:07:24
    Temat: Obsługa USB przez mikrokontrolery AVR
    Od: "top25" <t...@w...pl>

    Witam.

    Mam takie pytanie: chciałbym "pobawić się" obsługą urządzeń USB przy
    użyciu mikrokontrolerów z rodziny AVR. Planuję nabyć jeden z prostszych i
    tańszych układów, tzn. "AT90USB162" (o jego wyborze zadecydowało to, że jest
    obsługiwany przez środowisko "AVR Studio 5").
    I teraz nasuwa się pytanie: czy implementacja transmisji USB na takim
    układzie i powyższym środowisku jest do realizacji przez
    elektronika-amatora?
    Jeśli tak, to o czym istotnym powinienem wiedzieć i na co zwrócić uwagę,
    albo inaczej mówiąc - na jakie niepodzianki i problemy powienienem się
    naszykować? Dodam, że chcę układ oprogramować w języku "C" (nie w
    assemblerze).

    Z góry dzięki za ewentualne rady.

  • 2. Data: 2011-09-08 10:34:09
    Temat: Re: Obsługa USB przez mikrokontrolery AVR
    Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu>

    W dniu 2011-09-08 11:07, top25 pisze:
> [...]
    > albo inaczej mówiąc - na jakie niepodzianki i problemy powienienem się
    > naszykować? Dodam, że chcę układ oprogramować w języku "C" (nie w

    Jak widac po ukladzie jest to mozliwe. Masz gotowe setki bibliotek i
    programow na ten uklad.

  • 3. Data: 2011-09-08 16:20:23
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 08.09.2011 11:07, top25 wrote:
> [...]
    > I teraz nasuwa się pytanie: czy implementacja transmisji USB na takim
    > układzie i powyższym środowisku jest do realizacji przez

    Rzuć okiem na to:
    http://www.fourwalledcubicle.com/LUFA.php

  • 4. Data: 2011-09-09 22:20:06
    Od: a...@p...pl

    a daloby sie na tym obsluzyc odbiornik GPS po USB - taki, co podlacza
    sie do PC? Bo coraz wiecej (i taniej) jest wlasnie takich niz z
    RS-232.

    --
    ThinkXtra

  • 5. Data: 2011-09-09 22:30:31
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    W dniu 2011-09-10 00:20, a...@p...pl pisze:
    > a daloby sie na tym obsluzyc odbiornik GPS po USB - taki, co podlacza
    > sie do PC? Bo coraz wiecej (i taniej) jest wlasnie takich niz z
    > RS-232.

    Nie. Hint: USB host, USB device.

  • 6. Data: 2011-09-10 19:11:17
    Temat: Re: Obs?uga USB przez mikrokontrolery AVR
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2011-09-10 00:30 Elektrolot napisał(a):

    > Nie. Hint: USB host, USB device.

    BTW: Wiele odbiorników GPS na USB jest tak skonstruowanych, że sam moduł
    GPS ma UART, a obok leży tani scalak konwertera RS232-USB. Wystarczy się
    podczepić z AVRem do UARTu przed tym scalakiem i sprawa załatwiona. O
    ile oczywiście wchodzi w grę rozbieranie odbiornika GPS zamiast
    koniecznie doczepiać się na końcu jego kabelka.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/