  • 61. Data: 2018-01-30 16:37:54
    Temat: Re: Smutna prawda o samochodach elektrycznych.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wyborcy mogą wszystko, tylko majdan musi być odpowiednio duży :)

    Duży to ilu spacerowiczów?

    Nie po to rząd skulsonil policję i wojsko żeby mu jakieś majdany
    ministrów wybierały.

    Shrek

  • 62. Data: 2018-01-30 17:42:31
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    .

    > Jak sie ropa/gaz/wegiel skonczy, to i z pradem moze byc ciezko :-)
    >
    > Bioetanol, czy przeprosimy sie z dieslem ?
    > A moze ogniwa paliwowe na etanol/metanol wreszcie rusza ?

    deo

    > NMT wystartowalo w 1981, i poza tym, ze bylo "analogowe", a telefony
    > byly jeszcze wielkosci torby, to w zasadzie telefonie przenosna zapewnialo.

    Za czym to ma być argument w kontekście samochodów elektrycznych?
    Jeżeli za tym, że jeszcze parę lat potrwa, zanim ponad połowa
    osobokilometrów będzie realizowana z napędem elektrycznym, to zgoda.
    Jeszcze nie w przyszłym roku, ale za 20 lat są duże szanse, że
    spalinowce będą w mniejszości, a za 40 lat będą tylko w muzeach trucizny
    i smrodu.

  • 63. Data: 2018-01-30 22:37:18
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Super test!
    >
    > To jakby testować samochód gdzie jest spalanie 10L/100km, bak 50 litrów
    > paliwa i dziwić się że nie da się przejechać 1500km na jednym tankowaniu.pozwól że
    się nie zgodzę. większość dzisiejszych aut, poza miastem
    przejedzie 1000km na baku. Wiadomo są kraje gdzie prąd jest z atomu,
    wiatru... oni mogą posiłkować się, dojeżdżać do pracy autami
    elektrycznymi. I ja na taki system czekam od 20 lat. od momentu jak na
    politechnice gdańskiej wsadzili do forda escorta 10kW silnik
    elektryczny! Auta elektryczne DZISIAJ mogły by być jednoosobowymi
    autobusami. zamiast autobus - auto elektryczne. Ale NIE! Auto
    elektryczne musi nieudolnie próbować dorównać zasięgiem dieslowi,
    przyśpieszeniem pokonać benzyniaka, a ważyć 2.5 tony przez masę
    akumulatorów no i oczywiście kosztować worek złota. w tym kontekscie,
    może nie popieram krytycznych uwag, bo "test" był tendencyjny, ale
    krytycznym uwagom się nie dziwię.

    ToMasz

  • 64. Data: 2018-01-31 09:39:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.01.2018 o 22:37, ToMasz pisze:

    > Auta elektryczne DZISIAJ mogły by być jednoosobowymi
    > autobusami. zamiast autobus - auto elektryczne.

    Słaby pomysł. To że samochód dymi z odwłoka, to tylko część (i to wcale
    nie największa) problemu.

    Shrek

  • 65. Data: 2018-01-31 18:25:08
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 28.01.2018 o 15:24, j...@i...pl pisze:

    > https://www.youtube.com/watch?v=q0FK-YfDeD0

    Ja powiem tak. Jak dostałem moje pierwsze akumulatorki NiCd Sanyo w 1980
    roku to miały 800 mAh pojemności. Teraz mogę kupić tej samej wielkości
    2300 mAh. Postęp jest wyraźny, ale porównując do rozwoju silników
    cieplnych, to jeszcze magazynowanie energii jest w stadium maszyny
    parowej. Jeżeli nie nastąpi jakiś przełom, to jak już Koledzy zauważyli
    będziemy elektrykami jeździć tylko krótkie odcinki.
    Jacek

  • 66. Data: 2018-02-01 08:02:27
    Od: p...@g...com

    --Jeżeli nie nastąpi jakiś przełom, to jak już Koledzy zauważyli będziemy elektrykami
    jeździć tylko krótkie odcinki.

    daliscie sobie wmowic ze elektryki trzeba tankowac jak auta spalinowe i stad wynika
    wasz problem :-) wymienna bateria to jest przyszlosc

    http://kufry-aluminiowe.eu/791/motoryzacja/pojazd-el
    ektryczny-wymienne-akumulatory/

    oczywiscie koncerny beda utrudniac zycie ale umowmy sie ze robia to w imie ochrony
    wlasnych zyskow

  • 67. Data: 2018-02-01 08:53:01
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 01.02.2018 o 08:02, p...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > daliscie sobie wmowic ze elektryki trzeba tankowac jak auta spalinowe i stad wynika
    wasz problem :-) wymienna bateria to jest przyszlosc
    Daliśmy sobie też wmówić, że auto to przedmiot do swobodnego
    przemieszczania się, że to wolność.
    Idąc linią mojego porównania z maszyną parową wymienna bateria jest jak
    tender w parowozie: wymieniamy tender pusty na pełny i "już" można
    jechać dalej.
    Jacek

  • 68. Data: 2018-02-01 09:38:03
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-02-01 o 08:53, Jacek pisze:

> [...]
    > Idąc linią mojego porównania z maszyną parową wymienna bateria jest jak
    > tender w parowozie: wymieniamy tender pusty na pełny i "już" można

    To pójdzie raczej w kierunku ogniw wodorowych. A elektryki zostaną jako
    toczydełka do miast. Będą i jedne i drugie.
    Wymienne aku raczej nie przejdą, chyba że będzie to zorganizowane tak,
    że będą własnością firmy, która je będzie użyczała, a płacić się będzie
    za przejechany dystans. Wtedy nie będzie problemu z ich zużyciem i
    obawami, że ktoś dostanie szrota...
    T.

  • 69. Data: 2018-02-01 09:42:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.02.2018 o 09:38, T. pisze:

> [...]
    > że będą własnością firmy, która je będzie użyczała, a płacić się będzie
    > za przejechany dystans. Wtedy nie będzie problemu z ich zużyciem i

    Ludzie inwestują w różne rzczeczy. Czemu nie w baterie na wynajem? ;)

    Shrek

  • 70. Data: 2018-02-01 10:15:28
    Od: p...@g...com

    --Ludzie inwestują w różne rzczeczy. Czemu nie w baterie na wynajem? ;)

    wszyscy mowia ze sie nie da a potem przyjdzie taki Musk i nagle stanie sie cud :-)

    motokoncerny sa przeciwko takiemu rozwiazaniu bo trzeba bedzie sie podzielic tortem a
    tego nie lubia ale dajmy szanse EU najpierw wymienny akku w Ajfonie a pozniej w
    kazdym aucie :-)