  • 1. Data: 2011-03-25 20:49:42
    Temat: Smartfon Qwerty w polskiej sieci - cd.
    Od: cisiek <"xemczuk[usunto]"@poczta.onet.pl>

    Kiedyś zapodawałem taki wątek - z rzuconych trzech propozycji
    (Milestone, HTC Desire Z oraz Balcberry Torch) najbardziej polecany był
    Desire Z. Pytałem o stare Xperie - czemu ich nie ma w polskich sieciach
    (cisza). Teraz rynek odrobinkę poszedł do przodu, ale nadal nie ma LG
    C900, Milestone 2, nie wiadomo, kiedy i czy w sieciach będzie Xperia Pro
    (ma sie pojawić w sprzedaży pod koniec 2q2011).

    W sprzedaży telekomów pojawiły się dwa modele - E7 w Orange (dzisiaj)
    oraz nieco wcześniej Samsung Galaxy 551.

    I właśnie dwa z w/w modeli mnie interesują - Xperia Pro i Milestone 2.
    Czy mają szansę pobić Desire Z? A czy wejdzie do telekomowej sprzedaży
    HTC 7 Pro?

    A może jakieś inne typy w temacie dobrego smarkfona z qwerty dostępnego
    w polskiej sieci kom.?

    Cisiek

  • 2. Data: 2011-03-26 10:11:16
    Temat: Re: Smartfon Qwerty w polskiej sieci - cd.
    Od: "Krzysiek" <k...@g...w.pl>

    Użytkownik "cisiek" <"xemczuk[usunto]"@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pro?
    >
    > A może jakieś inne typy w temacie dobrego smarkfona z qwerty dostępnego w

    Tydzień temu kupiłem na Allegro nowiutkiego Desire Z za 1100 zł. W grudniu
    był za 2000. Myśle, że cena już nie spadnie i ten telefon jest wart tych
    pieniędzy. Po 3 latach użytkowania TyTN II muszę stwierdzić, że jesli
    telefon ma miec qwerty (dla mnie to był priorytet) to na dziś nie ma co się
    zastanawiac nad wyborem - tylko HTC i tylko Desire Z. Nie wiadomo czy i
    kiedy Pro 7 trafi do naszych telekomów. Jeśli nie trafi to cena jego będzie
    kosmiczna. Owszemn spadnie po roku do poziomu Desire Z, ale wtedy Pro 7
    będzie miec już 2 lata. Zauważ tez trend - Android to szybki Linux, ma
    mnóstwo darmowych aplikacji i będzie tego przybywać. Windows 7 to niestety
    Windows. Programów prawie nie ma i perspektywy rozwoju tego systemu sa mniej
    świetlane niż Androida. A te dwa telefony parametrami sa niemalże
    identyczne.

  • 3. Data: 2011-03-26 10:42:33
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 26 Mar 2011 11:11:16 +0100, Krzysiek napisał(a):

> [...]
    > Windows. Programów prawie nie ma i perspektywy rozwoju tego systemu sa mniej
    > świetlane niż Androida. A te dwa telefony parametrami sa niemalże

    Nie ma to jak powtarzać obiegowe urban legends... ech...
    Windows Mobile był i jest świetnym systemem, brakuje mu tylko modnych
    przypierdasów w postaci "słitaśnego" UI i aktualizacji OTA.
    WP7 korzysta z tego samego systemu (Windows CE) w nowszej wersji.

    To, że producent oprócz zrobienia zgrabnego i ładnego UI podjął kilka
    zupełnie bezsensownych decyzji strategicznych nie zmienia faktu, że to
    dobry system.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Apple daje multitasking tylko wtedy gdy dziala on rewelacyjnie a wiec 3GS

  • 4. Data: 2011-03-26 11:34:30
    Od: "Krzysiek" <k...@g...w.pl>

> [...]
    >
    > To, że producent oprócz zrobienia zgrabnego i ładnego UI podjął kilka
    > zupełnie bezsensownych decyzji strategicznych nie zmienia faktu, że to
    [..]

    Powtarzanie czasami ma wielki sens, bo nie wszyscy zanim tu napiszą czytają
    testy, fora itp. Zadając pytania oczekują porad, sugestii użytkowników
    danego sprzętu. To jedna z form pozyskania wiadomości. Trzy lata temu,
    jeszcze przed zakupem TyTN II, poprosiłem Ciebie w prywatnej korespondencji
    o wyjaśnienie kilku kwestii odnośnie Windowsa dla mnie wtedy nierozumianych.
    Zrobiłes to rzeczowo, uprzejmie i teraz po 3 latach mam okazję podziękować.
    Teraz jest nieco inny rynek. Smartfonów jest ogrom, rózne systemy operacyjne
    i nie można się dziwić, że ludzie mają więcej problemów i pytań, tych
    nierzeczowych też. Na szczęscie zaistniała sytuacja, że dany producent
    oferuje bliźniacze modele telefonów z róznymi systemami (np HTC -
    starowindowsowe HD2, nowowindowsowe 7 i androidowy Desire HD, czy
    odpowiednio z klawiaturą Pro 7 i Desire Z). A co do modnych przypierdasów w
    stylu Sense itp.... obecnie obsługa telefonu prze takie cuda jest o wiele
    wiele wygodniejsza niż dawniej patykiem. A to jaki "Sense" siedzi we
    wspólczesnym smartfonie ma decydujące znaczenie przy wyborze określonego
    modelu przy identycznych niemalże parametrach sprzętowych.

  • 5. Data: 2011-03-26 12:43:05
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 26 Mar 2011 12:34:30 +0100, Krzysiek napisał(a):

> [...]
    > wspólczesnym smartfonie ma decydujące znaczenie przy wyborze określonego
    > modelu przy identycznych niemalże parametrach sprzętowych.

    Przypominam, że Sense zaczęło się w Windows Mobile, jest też pełno nakładek
    imitujących dowolny system. Nie wspominając o programach typu Wisbar
    Advance Desktop w którym można sobie wydłubać w zasadzie dowolną koncepcję
    UI.
    Jak pisałem - to rzecz wtórna.
    Rzeczą pierwotną jest to, że to jest system który działa, bez durnych
    ograniczeń. Można wybrac czy instalować aplikację na karcie, czy w pamięci
    telefonu (Androidowi zajęło to 4 lata, WP7 wciąż nie potrafi, iOS również).
    Kartę pamięci można zmienić (WP7 nie potafi). System może mieć zarówno
    pamięć wewnętrzną jak i kartę pamięci (WP7, Android, iOS - nie potrafią). W
    systemie można mieć programy zmieniające zachowanie systemu (w Androidzie
    częściowo możliwe pod warunkiem posiadania praw roota, WP7 i IOS zabronione
    ze względów ideologiczno-wyznaniowych).
    WM świetnie sobie radził z różnymi sprzętami (Android słabo, pozostali
    wcale), WM ma oprogramowanie kompilowane natywnie (tylko iOS tak ma, WP7 i
    Android mają popierdółki w postaci Javy i podobnych)
    WM pozwalał mieć ekran dotykowy niskiej rozdzielczości (pojemnościowy) jak
    i wysokiej (rezystywny) - konkurencja nie pozwala.
    Windows CE sprawdzał się w tabletach - iOS niby działa, Android słabo, WP7
    wcale.
    I tak można dłuuuuuuuuuuuuugo.

    WP został ubity na skutek decyzji marketingowych a nie technicznych. Jego
    braki - jak już pisałem - to brak tzw. nowoczesnego UI (cokolwiek to
    znaczy) i wspólnego API dla urządzeń dodatkowych jak dopalacz grafiki,
    akcelerometr itp. Zrobienie tego byłoby ułamkiem pracy włożonej w WP7 i
    trwałoby ułamek czasu jaki zajęło Microsoftowi implementacja copy/paste w
    WP7.

  • 6. Data: 2011-03-26 13:14:55
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2011-03-26 13:43, Waldek Godel pisze:

> [...]
    > Kartę pamięci można zmienić (WP7 nie potafi). System może mieć zarówno
    > pamięć wewnętrzną jak i kartę pamięci (WP7, Android, iOS - nie potrafią).

    Istnienie choćby Samsunga Galaxy S z pamięcią 32GB i slotem na kartę
    pamięci do 32GB temu przeczy.

    > WM pozwalał mieć ekran dotykowy niskiej rozdzielczości (pojemnościowy) jak
    > i wysokiej (rezystywny) - konkurencja nie pozwala.

    Istnienie telefonów na Androidzie z panelem rezystywnym także temu przeczy.

    > Windows CE sprawdzał się w tabletach - iOS niby działa, Android słabo, WP7
    > wcale.

    Oszałamiająca ilość tabletów na Win CE raczej tego nie potwierdza.

    > I tak można dłuuuuuuuuuuuuugo.

    Nie przeszarżuj, bo niemało tu nieścisłości.

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

  • 7. Data: 2011-03-26 13:22:33
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 26 Mar 2011 14:14:55 +0100, Andrzej Libiszewski napisał(a):

    > Istnienie telefonów na Androidzie z panelem rezystywnym także temu przeczy.

    ale rozdzielczość taka sama jak pojemnościowego - masakrycznie mała.

    > Oszałamiająca ilość tabletów na Win CE raczej tego nie potwierdza.

    było ich zdecydowanie więcej niż tabletów z honeycombem

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Sekte to ma Nokia w postaci takich troli jak ty "- Paweł "robbo" Kamiński

  • 8. Data: 2011-03-26 13:25:53
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2011-03-26 14:22, Waldek Godel pisze:

    > ale rozdzielczość taka sama jak pojemnościowego - masakrycznie mała.

    Ale nie mów, że się nie da.

    > było ich zdecydowanie więcej niż tabletów z honeycombem

    Premiera CE miała miejsce wiele lat temu, premiera Honeycomba trochę
    później. Nie wydaje ci się, że porównywanie tego w ten sposób jest nieco
    bezsensowne? Zresztą, gdzie są te wszystkie tablety z CE?

    --
    Andrzej Libiszewski; GG: 5289118

  • 9. Data: 2011-03-26 13:36:25
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 26 Mar 2011 14:25:53 +0100, Andrzej Libiszewski napisał(a):

    > Premiera CE miała miejsce wiele lat temu, premiera Honeycomba trochę
    > później. Nie wydaje ci się, że porównywanie tego w ten sposób jest nieco
    > bezsensowne? Zresztą, gdzie są te wszystkie tablety z CE?

    http://www.touchqwerty.com/7-inch-windows-ce-tablet-
    with-e-book-reader-for-under-100-in-uk.htm
    http://www.windowsfordevices.com/c/a/News/Advantech-
    PWS8033M/
    i pierdyliard różnych innych chińskich wynalazków.
    Nie wspominając o popularnym swego czasu Simpadzie.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Szkoda ze zaden windows mobile nie odtworzy zdjecia z cyfrowki ... - Paweł

  • 10. Data: 2011-03-26 13:52:52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Mar 2011 13:22:33 +0000, Waldek Godel wrote:

    >ale rozdzielczość taka sama jak pojemnościowego - masakrycznie mała.

    I to jest w jakikolwiek sposob wina systemu ?

    Owszem, byc moze majac na uwadze rozwiazania z panelem niskiej
    rozdzielczosci skupili sie na uzywaniu takowego w UI .. bo watpie zeby
    gdzies w systemie nie bylo dostepnych komunikatow wiekszej
    rozdzielczosci.
    Predzej sie pogodze ze architektura WM utrudnia stosowanie paneli
    multitouch - bo nie przewidziano odpowiednich komunikatow.

    O to instalowanie aplikacji tez sie nie ma co klocic, karta to nie
    pamiec wewnetrza, sa wynikle z tego wady i zalety.

    J.