  • 11. Data: 2011-09-14 11:34:07
    Temat: Re: Słuchanie radia FM z telefonu komórkowego nie jest tak popularne...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "z" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Z trzeciej sie nie dalo, trzeba bylo przejsc kurs trzymania :-)

    > Ja też jestem w szoku. Toż mój pierwszy SED750 miał radio i
    > korektor graficzny przy odtwarzaniu mp3, 2 mega pixele aparat.

    Ale to byl wypasiony model..
    A i tak wielu rzeczy nie mial. Odbiornika TV, gps, dotykowego
    ekranu, wymiennych obiektywow, gniazda jack na sluchawki i pewnie
    dlugo by mozna wymieniac. Dobor funkcji to zawsze jest jakis
    kompromis, i zarzut ze nie ma radyjka ... jest sluszny tylko do
    telefonow "najlepszych na rynku" lub "wszystkomajacych".

    > Mało tego on nadal działa na oryginalnej baterii. Chyba już 10
    > lat minęło.

    No widzisz, a iphonowi pewnie zarzucasz ze bateria wlutowana i nie
    mozna wymienic :-P

    K550 juz nie jest taki dobry, po 4 latach bateria wyraznie juz nie
    jest pierwszej swiezosci.

    > PS. i latarkę ma :-)

    Wygodnie wlaczana ? Czy producenci akcesoriow powinni robic taki
    dodatkowy przycisk do szybkiego wlaczania latarki bez przebijania
    sie przez piec pozycji w menu :-)

    J.

  • 12. Data: 2011-09-14 11:35:01
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-14 11:07, Ghost pisze:

    > Zara, zara, to ten badziew nie ma nawet radyjka? A no tak, kolejne
    > wersje musza miec jakies pole do rozwoju. Az dziw, ze z pierwszej dalo
    > sie dzwonic. A moze nie dalo sie?

    Byla i taka wersja dla fanatycznych wyznawcow, ktora miala to wszystko
    co iP-1, a moze nawet iP-2, ale dzwonic sie nie dalo... Ipod touch

    Pozdro

    Maseł

  • 13. Data: 2011-09-14 11:39:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał
    > ...jak by się mogło wydawać :-)
    > Przeszukałem internet za jakimś odbiornikiem radiowym do
    > iPhone/iPada

    Zlosliwie bedzie: co sie stalo, czyzby sluchanie radia przez
    internet przestalo wystarczac ? :-P

    Bo juz kiedys o tym mowilismy :-)

    > Jakby nie było klienteli na tego typu produkt, czyli właścicielom
    > iPhone/iPod
    > nie brakuje czegoś takiego tak bardzo jakby się to mogło wydawać.

    Byc moze zrobienie tego nie jest takie latwe jak sie wydaje, albo
    ktos policzyl ze nie zarobi biorac pod uwage cene i spodziewana
    sprzedaz.

    > Ciekawie wygląda tuner w iPod nano - nagrywanie audycji i
    > oznaczanie
    > lecących właśnie piosenek wydaje się być ciekawą opcją w
    > nowoczesnym
    > radyjku. Zastanawiam się, czy może dodadzą tą opcję w iPhone 5?

    Ty lepiej scalaki sprawdz - moze radio tam juz jest ?

    > Tu jeszcze znalazlem piekna chinska mysl techniczna w tym
    > temacie:
    > http://www.dealextreme.com/p/mini-fm-radio-for-ipod-
    87-9mhz-107-9mhz-11959
    > Ale coś czuję podskórnie, że ten "inteligentny" tuner FM z iPod
    > nano 5gen
    > wejdzie do zestawu "ficzerków" nowego iPhone 5... :)

    No ba, g* telefon za 100zl ma radio wbudowane, a "najlepszy na
    swiecie" nie ma ? :-P

    Tylko ze to juz wersja 5, ja rozumiem ze v1 moze byc niedorobiona,
    ale v4 ? :-)

    J.

  • 14. Data: 2011-09-14 12:12:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JoteR" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
    > Ależ ma, sprzętowo istniał już w iPhone 3, ale dostęp do tego
    > kawałka hardware to jak włażenie przez lufcik do kibla. I
    > niewygodnie i zdefekować można po drodze. Po prostu kapłani
    > Wiadomego Kościoła przyjęli dogmat, iż słuchanie radia jest passe
    > a ich wyznawcy skwapliwie go przyjęli, czego przejawem jest temat
    > niniejszego wątku.

    No nie, podobny watek juz byl, wtedy Pszemol wykazywal sie
    akceptacja dogmatu i wychwalaniem nadawania przez internet.

    Najwyrazniej zaczelo mu jednak brakowac starego i kompletnie
    przestarzalego radia :-)

    J.

  • 15. Data: 2011-09-14 12:14:56
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Wed, 14 Sep 2011 13:18:51 +0200, JoteR napisał(a):

> [...]
    > (głównie napływowe, czyli słabo jeszcze zasymilowane), wyrażają pokorną
    > nadzieję, że zostanie to odblokowane w wersji 5, najdalej 9.

    Ależ to bardzo proste drogi Watsonie.
    Radio FM jest za darmo. Rebe, to ja się ciebie pytam - jaki to jest
    interes? To jest żaden interes...
    Radio online wymaga danych. Dużo danych. Dużo danych wymaga dużego pakietu
    w abonamencie. Wiele sieci płaci wielebnemu haracz w postaci procentu od
    abonamentu. Więc abonament ma być wysoki, żeby procent był wysoki.
    To jest nasz miś, na miarę naszych możliwości. Za pełną cenę, na fakturę.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Pecety beda folklorem w kilku domach. Reszta nie potrzebuje tego typu

  • 16. Data: 2011-09-14 13:24:57
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JoteR" <j...@p...pl> wrote in message news:j4pequ$hkl$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie jest popularne wśród posiadaczy sprzętu, do którego trzeba dopinać
    > kablami jakieś motoidła aby dodać funkcjonalność obecną w normalnych
    > telefonach (i nie tylko) od wielu lat. Czyli klasyka: "w najlepsiejszym
    > telefonie w tym kwadrancie galaktyki nie ma jakiejś funkcji, zatem nie
    > jest nikomu potrzebna". Nie ekstrapoluj tej mentalnej dewiacji na obszary
    > normalnego życia.

    Ale to nie jest głupie - pomyśl - gdyby to była dla mnie niezbędna funkcja
    to bym nie kupił telefonu który tej funkcji nie ma. Jak sądzisz, czy
    bardziej
    prawdopodobne jest że kupujący iPhone zostali oszukani, bo myśleli że
    kupują telefon z tunerem FM a dostali bez tunera? Czy może bardziej jest
    prawdopodobne że mieli tą funkcję lub jej brak głeboko w d***?

    > I przedstawiony jako największy przełom w technice od czasów Marconiego.

    Być może tak zostanie przedstawiony - trudno mieć za złe firmie
    że zachwala swoje produkty - każdy producent zachwala po swojemu.

  • 17. Data: 2011-09-14 13:33:02
    Od: z <z...@g...pl>

    J.F. pisze:

    > Ale to byl wypasiony model..
    Ależ "ajfon" ma cenę taką jak za wypasiony model. :-)

> [...]
    > wymieniac. Dobor funkcji to zawsze jest jakis kompromis, i zarzut ze nie
    > ma radyjka ... jest sluszny tylko do telefonow "najlepszych na rynku"

    Miałem kilka telefonów (przeważnie SE) i dla mnie to jest standard :-)

    > No widzisz, a iphonowi pewnie zarzucasz ze bateria wlutowana i nie mozna
    > wymienic :-P
    Przewrażliwiony jesteś. Nic mi do głowy takiego nie przyszło :-)

    > Wygodnie wlaczana ? Czy producenci akcesoriow powinni robic taki
    > dodatkowy przycisk do szybkiego wlaczania latarki bez przebijania sie
    > przez piec pozycji w menu :-)

    Z tego co pamiętam skrót dżojstikiem załatwia temat :-)
    Standard: Odblokuj klawiaturę i jedno wciśnięcie.

  • 18. Data: 2011-09-14 13:38:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AL" <a...@s...tam> wrote in message news:j4pll6$5bg$1@inews.gazeta.pl...

    > a mnie to wcale nie dziwi.
    > Bo na miejscu użytkownika iPhone'a kupiłbym sobie miast jakiegoś iGadzetu
    > podłączanego do telefonu i sprawiającego zeń bardzo niewygodne w
    > użytkowaniu urządzenie - normalne radyjko.
    > Dodatkowy plus to cena pewnie 1/10 tego co iGadzet natomiast jakościowo
    > nie lepsza od najlańszego chińskiego radyjka dodawanego gratis do innych
    > produktów np.kosmetyków.

    Akurat jakość muzyki idąca na słuchawki iPhone 4 jest wyśmienita
    i jeśli chcesz porównywać tą jakość do jakości radyjka chinskiego
    reklamówki to grubo się mylisz. Nie zdziwiłbym się że ktoś chce
    puścić sygnał z tunera FM przez tor dźwiękowy iPhone/iPoda bo
    to są urządzenia głównie do muzyki słuchania przewidziane...

    Mnie szczerze mówiąc dziwi brak tunera FM w iPhone 4 bo nie jest
    to chyba jakaś dziś droga opcja - może się już po prostu nie zmieścił
    i musiał zostać wyeliminowany na rzecz bardziej chcianych funkcji?

    A więc adapter który jest na dodatek rozpoznawany cyfrowo przez
    iOS i umożliwia na iPhone user interface strojenie czy wyświetlanie
    informacji z RDSa byłby miłym dodatkiem dla tych, co to potrzebują.

    > To jest podobnie jak rozszerzenie pamięci w iPadzie - jakieś dostawki
    > montowane do gniazda. Stacjonarnie się da z tym wytrzmać,
    > ale na dalszą metę to jak taki 'syf na pięknej buzi'.

    Zgadzam się z Tobą doskonale że większość dodatków szpeci
    design - to cos jak nawigacja do auta dodana po jego zakupie
    i kable do niej zwisające wszędzie... w porównaniu do nawigacji
    wbudowanej w deskę rozdzielcza...

    > Jakby nie mogli zrobić normalnego gniazda rozszerzającego na karty.

    Ależ mogli. Ale rozmiar pamięci od zawsze w Apple był czymś, co
    używają do ustalania drabinki cenowej dla mniejszych i większych
    modeli... To samo jest w iPhone - masz wersję 16GB i 32GB...

  • 19. Data: 2011-09-14 13:41:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "z" <z...@g...pl> wrote in message

    > Ja też jestem w szoku. Toż mój pierwszy SED750 miał radio i korektor
    > graficzny przy odtwarzaniu mp3, 2 mega pixele aparat. Mało tego on
    > nadal działa na oryginalnej baterii. Chyba już 10 lat minęło.

    I używasz telefonu do słuchania radia?

  • 20. Data: 2011-09-14 14:12:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Z trzeciej sie nie dalo, trzeba bylo przejsc kurs trzymania :-)

    Chyba czwartej... Pierwsza była 2G, potem była wersja 3G
    i następną wersją był 3GS. Teraz mamy iPhone 4 z metalowymi
    antenami na wierzchu i czekamy na 5 generację...

> [...]
    > ma radyjka ... jest sluszny tylko do telefonow "najlepszych na rynku" lub

    Cały w tym szkopuł że iPhone nie mieni się tym, że jest tam wszystko.
    To nie jest rownoważność. "Najlepszy na rynku" =/= "mieć wszystko".
    Można być najlepszym nie pod względem arytmetyki zaliczania
    funkcji lecz pod względem doskonalenia mniejszego ich zbioru.
    A podzbiór funkcji dostępnych w iPhone jest dobrany nieźle, jak
    sam widzisz klienci głosują portfelem i nie narzekają na brak FM.
    Wszelkie dodatki z tunerem FM nie utrzymały się na rynku,
    prawdopodobnie był za mały na nie popyt.

    > No widzisz, a iphonowi pewnie zarzucasz ze bateria wlutowana
    > i nie mozna wymienic :-P
    >
    > K550 juz nie jest taki dobry, po 4 latach bateria wyraznie juz nie jest
    > pierwszej swiezosci.

    Po pierwsze - bateria nie jest w iPhone 4 "wlutowana". Jest
    jak najbardziej wymiennym komponentem - nie ma tylko
    przewidzianej do tego klapki. Trzeba odkręcić (zaledwie dwie)
    śrubki na dole obudowy i zsunąć tylną część obudowy aby
    dostać dostęp do wnętrza telefonu.

    Po drugie - nowa bateria jest względnie tania, $16 + $4 na
    specjalny gwiazdkowy śrubokręcik do odkręcenia tych
    ozdobnych śrubek na dole obudowy jeśli nie masz takiego:
    http://www.digiexpress.us/Replacement-Battery-for-th
    e-iPhone-4G-_p_245.html

    Pod tym linkiem jest też filmik pokazujący ile trzeba się "napracować"
    raz na te 3-4 lata aby baterię wymienić... Że też ludzie narzekają???

    > Wygodnie wlaczana ? Czy producenci akcesoriow powinni robic taki dodatkowy
    > przycisk do szybkiego wlaczania latarki bez przebijania sie przez piec
    > pozycji w menu :-)

    W iPhone to są dwa ruchy z ekranu głównego - jedno pyknięcie
    w ekran dotykowy na uruchomienie aplikacji latarki z pulpitu
    i drugie pyknięcie na przesunięcie na touchscreenie imitacji
    suwakowego włącznika latarki.