  • 101. Data: 2014-04-21 00:33:12
    Temat: Re: Slow kilka ciekawych na temat Windows Phone
    Od: qrt <a...@j...mail>

    Waldek Godel <n...@o...info> Wrote in message:

    > No to WP odpada.. user wyjmuje z pudełka i nie działa. Trzeba czekać pół
    > roku, jakieś update robić, jedna rzecz zacznie jako tako działać. Kolejne
    > pół roku i kolejna rzecz. A setki innych wciąż nie działają. Do kitu taki
    > system.

    akurat dzialac dzialala. a to ze nie spelnia twoich wymagan badz
    tez wydaje ci sie ze nie spelnia twoich wymagan to jest nieco
    inna kwestia.

    > Co zresztą wyraźnie widać w statystykach sprzedaży. Pomimo miliardów
    > wpompowanych w reklamę sprzedaje się.. wciąż nędznie.

    co oczywiscie moze miec nikly zwiazek z jakoscia. desktopowy
    windows 8 tez ma fatalna prase pomimo ze jest naprawde bardzo
    przyzwoitym system.

    Wyniki finansowe Nokii przed
    > sprzedażą Microsoftowi wskazywałyby raczej to drugie.
    >
    > Całość sytuacji przypomina ajfona z roku 2007. Gówniany system, pięć apek
    > na krzyż i na każdym kroku bezsenowne ograniczenia. Problem w tym, że nawet
    > kościół kupertyński wyciągnął jakieś wnioski z sytuacji, a w Microsofcie
    > już czwarty rok z rzędu mamy rok 2007. Taki rok świstaka.

    no prosze cie. twierdzenie iz od czasu wp7 do teraz niewiele sie
    zmienilo nie jest merytorycznym argumentem do ktorego mozna sie
    odniesc na powaznie.
    ja rozumiem ze palasz do nich niechecia szczera i bezinteresowna
    ale postraj sie nieco mniej z tym afiszowac.

  • 102. Data: 2014-04-21 00:45:55
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 21 Apr 2014 00:19:48 +0200, ALEX Alpha MR napisał(a):

    > A Android vs Symbian Belle/Meego Harmatan?

    Symbian belle to jak Fiat panda do przewozu kontenerów - symbian bardzo
    słabo sobie radził z dużymi i/lub dotykowymi ekranami.
    Podobnie zresztą jak Windows Mobile z ekranami pojemnościowymi - był
    zaprojektowany do ekranów rezystywnych, które są mniej wygodne, wymagają
    piórka, ale mają ZNACZNIE wyższą rozdzielczość

    Meego żył za krótko, ciężko się o tym wypowiadać, jego poprzednik Maemo był
    świetnym systemem, ale dla geeków. I też nie zdążył dożyć do wieku
    dojrzałości.

    Jest naprawdę ironią losu, że z tego wszystkiego co zostało na rynku, iOS
    wydaje się najbardziej rozsądnym i dojrzałym systemem. (pomijając całą jego
    cukierkowość i dziurawość).
    Naprawdę nigdy nie sądziłem, że gównianość rynku posunie się aż do tego
    stopnia. Coś co kiedyś było wzorcem gównianości jak walec z Severes, po
    obsunięciu się całej reszty jest teraz przykładem solidności. Nawet tak
    genialny system jak QNX kompletnie spieprzono javową nakładką.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 103. Data: 2014-04-21 00:52:03
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 21 Apr 2014 00:33:12 +0200 (CEST), qrt napisał(a):

    > akurat dzialac dzialala. a to ze nie spelnia twoich wymagan badz
    > tez wydaje ci sie ze nie spelnia twoich wymagan to jest nieco
    > inna kwestia.

    Polski Fiat 126p też działał. Bezapelacyjnie. Tylko nie spełniał wymagań
    niektórych użytkowników. Albo przynajmniej tak im się wydawało.
    I tak samo Polonezy.

    > co oczywiscie moze miec nikly zwiazek z jakoscia. desktopowy
    > windows 8 tez ma fatalna prase pomimo ze jest naprawde bardzo
    > przyzwoitym system.

    serio? W którym miejscu? Pokaż dokładnie, bo mimo tego, że widziałem
    kilkaset różnych instalacji jakoś tego nie zauważyłem. I jest pierwszym
    systemem w historii który tak masowo usuwałem z pecetów. Nawet Visty nie
    downgrade'owano w takiej skali.

    > no prosze cie. twierdzenie iz od czasu wp7 do teraz niewiele sie
    > zmienilo nie jest merytorycznym argumentem do ktorego mozna sie
    > odniesc na powaznie.

    Nie, no zmieniło się. Zgodnie z haslem z Niemamocnych: "saving the day. A
    day at a time"
    A nawet więcej. Zdarza im sie poprawić dwa a nawet trzy bezsensowne
    problemy. W Nokia Black z jesieni np. poprawiono (podobno poprawiono, na
    szczęście nie miałem konieczności testować) "drobne" przeoczenie które
    powodowało, że backup można było odtworzyć wyłącznie po hardresecie i PRZED
    konfiguracją Wifi oraz 3G, czyli backup odtwarzał się wyłącznie po 3G, pod
    warunkiem, że miało się SIM głównej sieci, a nie operatora wirtualnego, bo
    wtedy kupa. Czyli trzy lata na zrobienie takiej rzeczy. Następna
    aktualizacja w maju. Jak dobrze pójdzie.

  • 104. Data: 2014-04-21 00:53:40
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 21 Apr 2014 00:20:21 +0200, J.F. napisał(a):

    > Nie modny, czy nie dobry ?
    > Czy oni dobrze wiedza jaki z tego ajfona zlom, czy a odwrot - nie
    > wiedza jaki on dobry i jak beda klac na samsunga ?

    Niemodny. Tak samo jak krawaty czy kroje sukienek

    > A ponoc tego sie nie daje uruchomic bez itunes ?

    Aktywuje się przy starcie ale daje się pominąć zakładanie konta/logowanie.
    Tylko, że wtedy nie da się wgrać żadnej apki (pomijając jailbreak) - czy to
    wciąż jest smartfon?

  • 105. Data: 2014-04-21 00:54:42
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 21 Apr 2014 00:20:21 +0200, J.F. napisał(a):

    > A ponoc tego sie nie daje uruchomic bez itunes ?

    a... dopiero teraz załapałem.
    Do wersji systemu 6.0 aktywacja musiała być po kablu z programem itunes na
    pececie/maku. Od 6.0 w górę można aktywować bez peceta, po wifi/3G
    Więc uwaga o komorze hibernacyjnej jest dosyć na miejscu :-)

    I program itunes a konto itunes to dwie różne rzeczy.

  • 106. Data: 2014-04-21 01:34:38
    Od: qrt <a...@j...mail>

> [...]
    >
    > Polski Fiat 126p też działał. Bezapelacyjnie. Tylko nie spełniał wymagań
    > niektórych użytkowników. Albo przynajmniej tak im się wydawało.

    akurat 126 byl bardzo nowoczesnym autem jak na swoje czasy. ze
    maly? coz nikt go nie projektowal do rodzinnych wojazy nad morze
    wiec nic dziwnego ze nie do konca sie sprawdzal w tej roli.

    polonez? to w zasadzie tylko nakladka na 125p ktory z prawdziwym
    125 nie mial zbyt wiele wspolnego a raczej byl kolejna wariacja
    na temat 124. auta nieszczegolnie nowoczesnego juz w latach 60 (
    w odroznieniu od prawdziwego 125)
    tutaj cudow nie bylo bo byc nie moglo. ale byl duzy, w miare
    wygodny, relatywnie tani i jezdzil.

> [...]
    > kilkaset różnych instalacji jakoś tego nie zauważyłem. I jest pierwszym
    > systemem w historii który tak masowo usuwałem z pecetów. Nawet Visty nie

    co ci mam pisac? ze zainstalowalem na destopie bo kupilem w
    promocji za sto kilka zlotych a dziala szybko sprawnie i bez
    zadnych problemow?
    ze poprpstu uzywam i nic zlego sie nie dzieje?

    ze na dodtykowym ekranie ultrabooka moj zony modern sprwdza sie
    znakomice? ze ux modern ma imo naprawde rewelacyjne?

    ze boczny paek z wyszukiwarka i opcjami jest bardzo interesujacym
    funkcjonalnie rozwiazaniem?
    ze odpalenia kilku aplikacji na jednym ekranie jest opcja ktorej
    prozno szukac w innych tabletach? (poza taczwizem)

    ze cala ta moda na flat dizajn wziela sie wlasnie z kopiowania
    rozwiazan modern?

    a to ze ktos wpada w panike jak sie mu menu start zastapi czyms innym?
    ja tam od dawna nie uwazam opini wiekszosci za szczegolnie
    wartosciowe zrodlo informacjii.

> [...]
    > warunkiem, że miało się SIM głównej sieci, a nie operatora wirtualnego, bo
    > wtedy kupa. Czyli trzy lata na zrobienie takiej rzec

    tu nie wiem nie sprawdzalem. ale nawigacja po przeprpwadzeniu
    rozmowy dziala jak dzialala przed tym faktem :-)

  • 107. Data: 2014-04-21 03:36:54
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ale w tym celu robia najpierw badania rynkowe :-)

    Zgadujesz?
    Bo tak samo można zgadywac na temat Apple i rozmiaru ekranu iPhone.

    > A nowy TL-S nie nazywa sie wlasnie TLX ?

    Nie, 2015 TLX to nowy model pomiędzy TSX i TL zastępujący TL i TSX.
    Od 2015 nie będzie już ani tego TL ani tamtego TSX.
    Tymczasem moja TL-S to była S-portowa, podkręcona i "upiększona"
    wersja modelu TL, właściwa nazwa to było "TL Type-S":
    http://www.autobytel.com/acura/tl/2007/reviews/2007-
    acura-tl-type-s-review-2763/
    http://cars.about.com/od/acura/fr/jf_07acura_tl_s.ht

  • 108. Data: 2014-04-21 04:54:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ALEX Alpha MR" <k...@s...us> wrote in message

    > Jaki ty jesteś szczęśliwy, bo nigdy nie widziałeś Symbiana czy Meego.

    Mee Go nie widziałem ale Symbiana któregoś miała moja Nokia XpressMusic.
    I miała ona profile: "w domu", "poza domem", "silent", itd, itp...

  • 109. Data: 2014-04-21 05:00:05
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "qrt" <...@i...jakis> wrote in message

    > Gdzie tam. Zwykły zapis tracku a telefon w kieszeni.
    > Na androidzie w takich warunkach po 3 h potrafiła paść bateria.

    No to zdefiniuj może tą swoją "dłuższą przejażdzkę rowerem"...
    Ile to godzin/dni/kilometrów że WP potrafi pociągnąć
    a u Androida w 3 godziny od 100% naładowania bateria wymięka ? :-)

    Bo ja eksperymentowałem z iPhone4 w uchwycie na rowerze
    w roli rowerowego "komputera" pod kontrolą Endomondo
    i całkiem nieźle się spisywał, poza tym że uchwyt był trochę
    trefny (tani chinczyk) i mi iPhone lubił z rowera wypaść w krzaki :-))))

  • 110. Data: 2014-04-21 05:02:05
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Ale czy program taki sam ?
    > Bo z mojego doswiadczenia:
    > a) najbardziej pradozerny jest internet mobilny. A Android lubi miec
    > internet, i programy lubia, i reklamy lubia.
    >
    > b) odbiornik gps tez sporo bierze, choc baterie w smartfonach coraz
    > wieksze. A zasadniczo - im lepszy odbiornik, tym wiecej bierze.
    >
    > c) ekran w takim nowoczesnym smartfonie duzo bierze
    >
    > I dopiero gdzies tu zaczyna byc system istotny.
    > Zobacz ile pociagnie trekbuddy.

    No ale on pisze o telefonie w kieszeni w roli trackera GPS.
    A więc ekran jest wyłączony i telefon cały w standby
    z pracującą jedynie aplikacją Endomondo w tle...

    > A trekbuddy na SE K550 potrafil 12h rejestrowac
    > (odbiornik zewnetrzny BT), i jeszcze muzyczke grac, ech.

    To jednak jest różnica gdy zadania masz rozdzielone
    na dwa urządzenia i dwie baterie...