  • 1. Data: 2009-05-20 14:21:37
    Temat: Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni.
    Zostal on ow odblokowan poprzez upierdolenie takiej rurki w kolektorze,
    wymiane dysz w gazniku i rolek w wariatorze, zgodnie z zaleceniami
    importera. Owszem, stal sie szybszy, ale jest kilka ale:
    - nie jest az tak szybki jak mial byc
    - pali 6l
    - zimny nie chce jechac
    Podjelismy srodki zaradcze w postaci wyregulowania skladu mieszanki do
    opalajacego swiece na kolor wlasciwy, oraz przez proby zrozumienia
    elektryczno-bimetalowego ssania, ale nie odnieslismy sukcesu. Obiekty
    badan mamy dwa takie same, wiec raczej wykluczamy awarie stawiajac na
    typtak. Pytanie: gdzie podlubac, zeby bylo lepiej, szczegolnie z tym
    masakrycznym spalaniem i trudnosciami na zimno?
    K.14.

  • 2. Data: 2009-05-20 14:37:57
    Temat: Re: Skuter 2t, odblokowanie, spalanie, taketam
    Od: a...@g...com

    On 20 Maj, 16:21, kocyk <k...@Z...pl> wrote:
> [...]
    > typtak. Pytanie: gdzie podlubac, zeby bylo lepiej, szczegolnie z tym
    > masakrycznym spalaniem i trudnosciami na zimno?
    A te dysze to na pewno dobre? Nie zalewa go czasem?

    --
    Artur

  • 3. Data: 2009-05-20 15:07:34
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    a...@g...com wrote:

    > A te dysze to na pewno dobre? Nie zalewa go czasem?

    Podobno dobre, kit odblokowujacy od importera. Zalewalo poczatkowo, po
    regulacji skladu jest ok, sadzac po kolorze swiecy.
    K.14.

  • 4. Data: 2009-05-20 15:15:02
    Od: PB <p...@b...pl>

    Wed, 20 May 2009 16:21:37 +0200, na pl.rec.motocykle, kocyk
    napisał(a):

> [...]
    > wymiane dysz w gazniku i rolek w wariatorze, zgodnie z zaleceniami
    > importera. Owszem, stal sie szybszy, ale jest kilka ale:

    rozumiem ze tulejke miedzy talerzami multiwariatora tez wyjeto?

    > - pali 6l

    no to za duzo - dysze moga byc nie teges, no i regulacja tego

    > - zimny nie chce jechac

    to niestety normalne. Mam to u siebie i tez nie kumam tego
    bimetalicznego ssania. Generalnie robie tak - odpalam, czekam az
    zacznie sie zaduszac i obroty spadaja. Wtedy dodaje gazu i jazda. Po
    chwili (jakies 500m) mimo tego i tak zacznie zdychac - wowczas stop,
    gasze silnik i czekam jakies pol minuty. Potem juz jest ok. DO
    nastepnego poranka.

    Piotr Biegała Warszawa
    Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
    Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

  • 5. Data: 2009-05-20 15:22:07
    Od: a...@g...com

    On 20 Maj, 17:07, kocyk <k...@Z...pl> wrote:

    > Podobno dobre, kit odblokowujacy od importera. Zalewalo poczatkowo, po
    > regulacji skladu jest ok, sadzac po kolorze swiecy.
    Ale może mu na zimnym skład nie pasi? W sensie takim, że przy
    połączeniu innych dysz + ssanie (na zimnym) nie pasuje mu skład
    mieszanki. Ja bym spróbował ze starymi dyszami czy jest tak samo a
    jeżeli tak to przyczepił się tego ssania.

    --
    Artur

  • 6. Data: 2009-05-20 16:17:49
    Od: "Pryzmat" <a...@o...pl>

    kocyk wrote:
> [...]
    > typtak. Pytanie: gdzie podlubac, zeby bylo lepiej, szczegolnie z tym
    > masakrycznym spalaniem i trudnosciami na zimno?

    W Kymco Super 8 sa dokladnie te same objawy
    Widocznie typtak
    Swiatelko w tunelu to Darek z serwisu w Motoriscie (Wawa, Kopijnikow)
    Dwa dni sie z tym bujal (no bo mialo byc na zimno wiec troche trzeba
    poczekac az ostygnie), ale zrobil na tyle ze jezdzi calkiem przyjemnie jak
    na 50ccm
    Czysta regulacja.
    Niechetne odpalanie mu pozostalo, zupelnie jakby po kilku godzinach mu
    zupelnie wysychalo w gazniku, ale po odpaleniu - zero problemow
    Mozna wsiadac i jechac choc przedtem bylo tak jak opisuje PB.
    Ze spalaniem jeszcze nie wiem bo od regulacji jeszcze pierwszego zbiornika
    nie wyjezdzil i ciezko wyrokowac ale po wskazniku sadzac juz wyglada lepiej

    --
    Pryzmat (Jacek)
    foto i moto

  • 7. Data: 2009-05-20 16:36:56
    Od: "(pj)" <j...@g...com>

    kocyk pisze:
    > Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni.
    > Zostal on ow odblokowan poprzez [..]
    > K.14.

    ale po co odblokowac? zeby nie podpadal pod motorower?

    PBNW

    --

    pozdr
    pj

  • 8. Data: 2009-05-20 16:41:00
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "kocyk" <k...@Z...pl> wrote in message
    > Jest sobie skuter 2t, jakies kymco, kiway czy cos, gaznik mikuni.
    [...]

    Wez zmien dysze na te, ktore byly. W keeway'u kuzyn kupil (w zeszlym roku...
    moze dwa - nie pamitam) jakis markowy (firma na "m"... ale moge sie mylic -
    nie pamietam za dobrze) zestaw odblokowujaco/tuningowy (wariator, wydech,
    dolot, dysze, bimetal do ssania). Jaja jak arbuzy wyszly:
    1) w zestawie nie bylo sprezyny do tylnego kola pasowego - wymagana
    odpowiednia do tuningowych rolek wariatora
    2) dysze w gazniku byly zle

    Ssanie nie dzialalo prawidlowo nawet po wymianie tej cholernej blaszki.
    Zatem zalozylismy org dysze i ssanie.

    Zmiana sprezyny i wymiana na standardowe dysze znacznie ulatwila prace z
    ustawieniami. Kolor swiec byl trosze zbyt jasny (jak na 2T), ale nie poza
    moim dopuszczalnym zakresem.

    Bujal sie dosc dobrze - problem z odpalaniem znikl (na oryginalnym bimetalu)
    i ogolnie wsciec sie mozna bylo na ten zestaw (dosc drogi byl).

    Kombinuj...

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 9. Data: 2009-05-20 17:55:00
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    PB wrote:

    > rozumiem ze tulejke miedzy talerzami multiwariatora tez wyjeto?

    Ja akurat dlubalem skuter obok, a ten robil kolega, wiec na wszelki
    dopytam, ale mysle, ze tak.

    > no to za duzo - dysze moga byc nie teges, no i regulacja tego

    Tyle, ze tej regulacji za wiele nie ma, pokretlo wolnych i srubka od skladu.

    Czyli jak widze tu typtak.
    K.14.

  • 10. Data: 2009-05-20 17:59:29
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    Pryzmat wrote:

> [...]
    > Ze spalaniem jeszcze nie wiem bo od regulacji jeszcze pierwszego
    > zbiornika nie wyjezdzil i ciezko wyrokowac ale po wskazniku sadzac juz

    Dopytaj przy okazji co on tam regulowal, bo ja sie narazie do Piotrusia
    nie wybieram. Acz sam gaznik prosty jest jak cep, nie wiem co tam mozna
    wiecej regulowac. Jakis musi byc myk.
    K.14.