  • 1. Data: 2009-05-20 16:32:01
    Temat: POMOCY. Ucieka mi prąd z Fazera 600 2002 r Opcje
    Od: a...@d...pl

    tu wczesniej juz zawracalem glowe

    http://groups.google.com/group/pl.rec.motocykle/brow
    se_thread/thread/0cfbfbf9c862fb91#

    ale mam nowy objaw. jak przekrecam kluczyk w stacyjce to pala sie
    kontrolki ale nie pali sie zegar i licznik kilometrow. wlacza sie
    dopiero jak odpale, oczywiscie zegar wyzerowany. mysle ze jak ktos z
    Was zna sie na elektryce to moze mi podsunac jakis pomysl. gdzie
    szukac zwarcia? bo to pewnie zwarcie. jak pochodzi chwile to jest
    wszystko ok. ale jak postoi doslownie 5 minut to objaw powraca.
    Kolega sugerowal mi ze moze to zwarcie w rozruszniku, ale czy byly by
    takie objawy?

    pzdr

    Atlobek W-wa FAZER 600 '02
    www.bikepics.com/members/atlobek
    http://atlobek.grono.net

  • 2. Data: 2009-05-20 16:52:42
    Temat: Re: POMOCY. Ucieka mi prąd z Fazera 600 2002 r Opcje
    Od: Marek <g...@w...pl>

> [...]
    > wszystko ok. ale jak postoi doslownie 5 minut to objaw powraca.
    > Kolega sugerowal mi ze moze to zwarcie w rozruszniku, ale czy byly by

    A sprawdź miernikiem za 20 zł z supermarketu ile prądu płynie przy
    wyjętym kluczyku z akumulatora do reszty układu (odłącz klemę + od aku i
    w to miejsce podłącz miernik ustawiony i podłączony na 10A).
    Bo z tego co teraz piszesz, to dla mnie może być zabity aku (doładowuje
    się i potem przez 5 minut ma trochę ładunku) albo faktycznie gdzieś
    dalej prąd upływa.

    > pzdr
    >
    > Atlobek W-wa FAZER 600 '02

    Pozdraiwam,
    Marek

  • 3. Data: 2009-05-20 16:57:41
    Od: a...@d...pl

> [...]
    > Bo z tego co teraz piszesz, to dla mnie może być zabity aku (doładowuje
    > się i potem przez 5 minut ma trochę ładunku) albo faktycznie gdzieś

    sprawdze, ale wlasnie wymienilem aku na nowke.
    i co ma mi pokazac miernik? domyslam sie ze zero.
    jesli bedzie uciekac to znaczy ze gdzies jest przebicie, tak?

  • 4. Data: 2009-05-20 17:09:36
    Od: Marcin Gardeła <d...@g...pl>

    Użytkownik wrote:

    > sprawdze, ale wlasnie wymienilem aku na nowke.

    A co to zmienia? Sprawdź to co ci radzi Marek.

    > i co ma mi pokazac miernik? domyslam sie ze zero.

    Tak. A jak będzie nie zero to powiedz ile.

    > jesli bedzie uciekac to znaczy ze gdzies jest przebicie, tak?

    Tak, raczej :) W elektryce czasem jest wróżenie z fusów, przynajmnej
    nie elektrycy wróżą, więc zrób tyle ile nie-elektryk potrafi i pochwal
    się wynikami. A jak nie masz czasu to daj do elektryka, tylko
    prawdziwego, nie jakiegoś patałacha co ci namiesza w instalacji, ale
    tego ci chyba nie trzeba mówić.

    --
    Diobeu
    NT650V Deauville '98

  • 5. Data: 2009-05-20 17:34:50
    Od: McFerry <r...@k...pl>

    a...@d...pl pisze:
> [...]
    > wszystko ok. ale jak postoi doslownie 5 minut to objaw powraca.
    > Kolega sugerowal mi ze moze to zwarcie w rozruszniku, ale czy byly by

    Cześć
    Podane przez Ciebie objawy mogą świadczyć o bardzo różnych przyczynach i
    bez paru pomiarów ciężko będzie coś doradzić.
    Rozrusznika bym się nie czepiał.
    Może być za niskie napięcie - wystarczające dla kontrolek ale nie dla
    zegara. Być może jest padnięty akumulator - nówkę można załatwić bardzo
    szybko ( osobiście spraktykowałem :) ). Jeżeli masz zwartą celę to
    rozrusznikiem zakręci ale napięcie będzie na tyle niskie, że zegar się
    wyzeruje. Akumulator mógł załatwić uszkodzony regulator, złe połączenie
    alternatora z akumulatorem ( to był mój przypadek ). Nie wiem jak w
    Twojej maszynie ale w mojej po przekręceniu kluczyka do akumulatora od
    razu podłączone jest uzwojenie wzbudzenia prądnicy więc obciążenie jest
    znaczne i spadek napięcia duży.
    Najlepiej sprawdź napięcie przy włączonej stacyjce ale bez włączonego
    silnika. Potem przy włączonym silniku i obrotach podanych przez
    producenta moto ( nie wiem jak u Ciebie, u mnie 4500/min ). W zależności
    od stanu akumulatora powinno być w zakresie od ok.12V do 14,5V. Jeżeli
    jest inaczej to jest prawdopodobne uszkodzenie akumulatora ( lub złe
    podłączenie ).
    A najlepiej to faktycznie daj elektrykowi bo takie radzenie przypomina
    wróżenie z fusów.

    --
    pozdrawiam
    Rysiek

  • 6. Data: 2009-05-20 18:20:13
    Od: a...@d...pl

    no wiec poszedlem do moto. sprawdzilem aku i mial 12,48 (odpalil z
    dotyku ale wyserowany zegarek)
    podlaczylem sie pod + kleme i na wylaczonej stacyjce na 10A mial 0A,
    ale jak odpalam i podlaczam sie pod + to tez ma 0A wiec ne wiem o co
    chodzi.

    odpalilem moto i na klemach jest 13,6 przy ok 3 tysiacach obrotow.

    chyba pozosyaje mi elektryk :(

    mam w planach przejzec instalacje i poizolowac przewody ktore moga
    dotykac masy i takie ktore kiedys modyfikowalem, ale jak widze pewnie
    niewiele to zmieni :(

    dziekuje za pomoc i moze jeszcze jakies pomysly ktos ma

  • 7. Data: 2009-05-20 18:34:37
    Od: n...@g...com

    On 20 Maj, 20:20, a...@d...pl wrote:
> [...]
    > podlaczylem sie pod + kleme i na wylaczonej stacyjce na 10A mial 0A,
    > ale jak odpalam i podlaczam sie pod + to tez ma 0A wiec ne wiem o co

    Ale jak się podłączasz? Dotykasz klem akumulatora przewodami miernika?
    Tak to Ci nic nie da, chodzi o to żebyś zdjął z aku + i miernikiem się
    wpiął (jeden przewód miernika do klemy, drugi do przewodu). Motocykla
    raczej nie uruchamiałbym w taki sposób, najpewniej skończyło by się to
    sfajczeniem miernika no bo jak ma przez niego przepłynąć prąd do
    rozruchu :-)

    --
    Artur

  • 8. Data: 2009-05-20 18:42:11
    Od: a...@g...com

  • 9. Data: 2009-05-20 18:43:13
    Temat: Re: POMOCY. Ucieka mi prad z Fazera 600 2002 r Opcje
    Od: "Marcin Gardela" <d...@g...pl>

    Uzytkownik wrote:
    > no wiec poszedlem do moto. sprawdzilem aku i mial 12,48 (odpalil z
    > dotyku ale wyserowany zegarek)

    Co to jest wyserowany zegarek?

    > podlaczylem sie pod + kleme i na wylaczonej stacyjce na 10A mial 0A,
    > ale jak odpalam i podlaczam sie pod + to tez ma 0A wiec ne wiem o co
    > chodzi.

    Napisz dokladnie jak sie wpinasz bo nie idzie zrozumiec.

    --
    Diobeu
    NT650V Deauville '98

  • 10. Data: 2009-05-20 18:47:00
    Od: McFerry <r...@k...pl>

    a...@d...pl pisze:
> [...]
    > niewiele to zmieni :(
    >
    > dziekuje za pomoc i moze jeszcze jakies pomysly ktos ma

    Bez urazy ale po Twojej odpowiedzi wnioskuję, że najlepszym rozwiązaniem
    jest jednak elektryk.

    --
    pozdrawiam
    Rysiek