eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySkoro 3/4 kierowców przekracza ...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 258

  • 131. Data: 2014-08-19 19:53:34
    Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Aug 2014, John Kołalsky wrote:

    > A po co ? Punktowe oświetlenie utrudnia ocenę odległości i prędkości
    > zbliżania się.

    Chyba jeszcze bardziej niebezpieczne jest założenie "nie świeci -> stoi".
    Choćby się bardzo starać, człowiek się uczy i zaczyna działać automatycznie,
    jak się okazuje że nie świeci i nie stoi robi się niezdrowo.

    >> Kiedyś na trasie zawsze włączałem światła w dzień - dla bezpieczeństwa.
    >
    > Kiedyś chyba taki przepis był, ale dawno.

    A nie był "tylko dla motocykli"?

    pzdr, Gotfryd


  • 132. Data: 2014-08-19 19:58:01
    Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Aug 2014, dddddddd wrote:

    > a ja bym był za tym żeby pasy nie były obowiązkowe - przecież niezapinający
    > szkodzi sobie a nie innym.

    Chyba że siedzi z tyłu.
    Układ w którym z przodu nikt nie siedzi przed niezapiętym jest dość
    rzadki (w praktyce).
    Co kuriozalne, ten właśnie układ (niezapięcie pasów z tyłu, mimo
    że z przodu ktoś siedzi) był dopuszczony w okresie przejściowym.

    > I jak napiszecie że zapłacę za jego leczenie

    Nie napiszę.
    Za łamiących nogi na nartach też płacimy (w ten sam sposób).

    pzdr, Gotfryd


  • 133. Data: 2014-08-19 20:01:39
    Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Aug 2014, John Kołalsky wrote:

    > Światłach dziennych ?

    To jest BARDZO dobre pytanie :>
    Z moich obserwacji wynika, że od pozwolenia na "dzienne niekompletne"
    (bez tylnych) liczba takich półoświetlonych (w nocy) wzrosła o rząd albo
    lepiej.
    I podobnie z cyklopami (ale tu może mieć znaczenie rosnąca liczba
    pojazdów "nieserwisowalnych w drodze" - i jeśli już, to *TO* powinno
    być zabronione przepisem!)

    pzdr, Gotfryd


  • 134. Data: 2014-08-19 20:04:42
    Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Aug 2014, Shrek wrote:

    > On 2014-08-18 19:49, Jaroslaw Postawa wrote:
    >
    >> A jak to się ma do coraz popularniejszego ostatnio rozwiązania, że jest
    >> zielone (nie strzałka, tylko normalne S1) dla samochodu skręcającego w
    >> prawo i jednocześnie zielone dla pieszych?
    >
    > To rozwiązanie było od zawsze.

    I chyba dlatego post był trudny do zrozumienia :)
    (bo w okolicy była dyskusja o strzałkach :))

    pzdr, Gotfryd


  • 135. Data: 2014-08-19 20:06:17
    Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Aug 2014, WOJO wrote:

    [...komuś...]
    > Zapewne masz na myśli, że nadawany jest sygnał zielony dla pieszych
    > znajdujących się na drodze prostopadłej do kierunku z którego wyjeżdża
    > pojazd.

    Ja bym to ujął inaczej - "poruszających się tą samą drogą" ;)

    pzdr, Gotfryd


  • 136. Data: 2014-08-19 20:20:44
    Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-08-19 20:04, Gotfryd Smolik news wrote:
    > On Tue, 19 Aug 2014, Shrek wrote:
    >
    >> On 2014-08-18 19:49, Jaroslaw Postawa wrote:
    >>
    >>> A jak to się ma do coraz popularniejszego ostatnio rozwiązania, że jest
    >>> zielone (nie strzałka, tylko normalne S1) dla samochodu skręcającego w
    >>> prawo i jednocześnie zielone dla pieszych?
    >>
    >> To rozwiązanie było od zawsze.
    >
    > I chyba dlatego post był trudny do zrozumienia :)
    > (bo w okolicy była dyskusja o strzałkach :))

    Pewnie tak, Też się w pierwszej chwili nabrałem.

    Shrek.


  • 137. Data: 2014-08-19 20:53:45
    Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    >
    >> A po co ? Punktowe oświetlenie utrudnia ocenę odległości i prędkości
    >> zbliżania się.
    >
    > Chyba jeszcze bardziej niebezpieczne jest założenie "nie świeci -> stoi".
    > Choćby się bardzo starać, człowiek się uczy i zaczyna działać
    > automatycznie,
    > jak się okazuje że nie świeci i nie stoi robi się niezdrowo.

    Ale kiedyś wszystkie nie świeciły to co miał działać automatycznie.

    >
    >>> Kiedyś na trasie zawsze włączałem światła w dzień - dla bezpieczeństwa.
    >>
    >> Kiedyś chyba taki przepis był, ale dawno.
    >
    > A nie był "tylko dla motocykli"?

    Nie wiem


  • 138. Data: 2014-08-19 21:03:49
    Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
    Od: masti <g...@t...hell>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > On Tue, 19 Aug 2014, John Kołalsky wrote:
    >
    >> A po co ? Punktowe oświetlenie utrudnia ocenę odległości i prędkości
    >> zbliżania się.
    >
    > Chyba jeszcze bardziej niebezpieczne jest założenie "nie świeci -> stoi".
    > Choćby się bardzo starać, człowiek się uczy i zaczyna działać automatycznie,
    > jak się okazuje że nie świeci i nie stoi robi się niezdrowo.
    >
    >>> Kiedyś na trasie zawsze włączałem światła w dzień - dla bezpieczeństwa.
    >>
    >> Kiedyś chyba taki przepis był, ale dawno.
    >
    > A nie był "tylko dla motocykli"?
    >
    był

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett


  • 139. Data: 2014-08-19 21:05:19
    Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    >>>
    >>> Pomysł dobry tyle że nie zastąpi _wszystkich_ ograniczeń, bo są miejsca
    >>> np. parking przed supermarketem gdzie potrzebne jest sztywne
    >>> ograniczenie a nie sugerowane.
    >>
    >> Do czego ?
    >
    > Choćby do tego, żeby zapewnić od czasu do czasu warunki do włączenia się
    > do ruchu. Z faktu, że przy szybciej jadących przecznicą odstępy "zrobią
    > się większe" nie wynika nic, bo potrzebny zapas bezpieczeństwa rośnie
    > znakomicie bardziej (wliczając czas potrzebny na jakie takie rozpędzenie
    > się włączającego się po skręcie).
    > To, że włączający się nie może lekceważyć faktu łamania prawa przez
    > jadącego z pierwszeństwem wcale nie oznacza, że celem ograniczenia
    > prędkości musi być bezpieczeństwo.
    > Może nim być właśnie ułatwienie dla włączającego (albo ogólniej,
    > zobowiązanego do ustąpienia pierwszeństwa lub miejsca).

    Co ma wspólnego ograniczenie prędkości NA parkingu do wyjeżdżania z niego ?
    To było jak mniemam dla wygody ludzi spacerujących po tym parkingu. Strefa
    zamieszkania nie ma większego sensu ?


  • 140. Data: 2014-08-19 21:11:57
    Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>


    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    >>
    >>> Ale w markecie ma być _sztywne_ ograniczenie, a na drodze _sugerowane_.
    >>
    >> To właśnie kwestionowałem, że nie ma być sztywne.
    >> Bo cóż na tym parkingu jest takiego,
    >
    > Gęstość włączających się do ruchu.

    I jak parking cały pusty albo w tej części, którą przemierzasz to ?

    > Akurat "słuczek parkingowych" nigdzie nie brakuje.

    Jeszcze ani jednej nie widziałem

strony : 1 ... 13 . [ 14 ] . 15 ... 20 ... 26


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: