-
131. Data: 2014-08-19 19:53:34
Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Tue, 19 Aug 2014, John Kołalsky wrote:
> A po co ? Punktowe oświetlenie utrudnia ocenę odległości i prędkości
> zbliżania się.
Chyba jeszcze bardziej niebezpieczne jest założenie "nie świeci -> stoi".
Choćby się bardzo starać, człowiek się uczy i zaczyna działać automatycznie,
jak się okazuje że nie świeci i nie stoi robi się niezdrowo.
>> Kiedyś na trasie zawsze włączałem światła w dzień - dla bezpieczeństwa.
>
> Kiedyś chyba taki przepis był, ale dawno.
A nie był "tylko dla motocykli"?
pzdr, Gotfryd
-
132. Data: 2014-08-19 19:58:01
Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Tue, 19 Aug 2014, dddddddd wrote:
> a ja bym był za tym żeby pasy nie były obowiązkowe - przecież niezapinający
> szkodzi sobie a nie innym.
Chyba że siedzi z tyłu.
Układ w którym z przodu nikt nie siedzi przed niezapiętym jest dość
rzadki (w praktyce).
Co kuriozalne, ten właśnie układ (niezapięcie pasów z tyłu, mimo
że z przodu ktoś siedzi) był dopuszczony w okresie przejściowym.
> I jak napiszecie że zapłacę za jego leczenie
Nie napiszę.
Za łamiących nogi na nartach też płacimy (w ten sam sposób).
pzdr, Gotfryd
-
133. Data: 2014-08-19 20:01:39
Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Tue, 19 Aug 2014, John Kołalsky wrote:
> Światłach dziennych ?
To jest BARDZO dobre pytanie :>
Z moich obserwacji wynika, że od pozwolenia na "dzienne niekompletne"
(bez tylnych) liczba takich półoświetlonych (w nocy) wzrosła o rząd albo
lepiej.
I podobnie z cyklopami (ale tu może mieć znaczenie rosnąca liczba
pojazdów "nieserwisowalnych w drodze" - i jeśli już, to *TO* powinno
być zabronione przepisem!)
pzdr, Gotfryd
-
134. Data: 2014-08-19 20:04:42
Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Tue, 19 Aug 2014, Shrek wrote:
> On 2014-08-18 19:49, Jaroslaw Postawa wrote:
>
>> A jak to się ma do coraz popularniejszego ostatnio rozwiązania, że jest
>> zielone (nie strzałka, tylko normalne S1) dla samochodu skręcającego w
>> prawo i jednocześnie zielone dla pieszych?
>
> To rozwiązanie było od zawsze.
I chyba dlatego post był trudny do zrozumienia :)
(bo w okolicy była dyskusja o strzałkach :))
pzdr, Gotfryd
-
135. Data: 2014-08-19 20:06:17
Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Tue, 19 Aug 2014, WOJO wrote:
[...komuś...]
> Zapewne masz na myśli, że nadawany jest sygnał zielony dla pieszych
> znajdujących się na drodze prostopadłej do kierunku z którego wyjeżdża
> pojazd.
Ja bym to ujął inaczej - "poruszających się tą samą drogą" ;)
pzdr, Gotfryd
-
136. Data: 2014-08-19 20:20:44
Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
Od: Shrek <...@w...pl>
On 2014-08-19 20:04, Gotfryd Smolik news wrote:
> On Tue, 19 Aug 2014, Shrek wrote:
>
>> On 2014-08-18 19:49, Jaroslaw Postawa wrote:
>>
>>> A jak to się ma do coraz popularniejszego ostatnio rozwiązania, że jest
>>> zielone (nie strzałka, tylko normalne S1) dla samochodu skręcającego w
>>> prawo i jednocześnie zielone dla pieszych?
>>
>> To rozwiązanie było od zawsze.
>
> I chyba dlatego post był trudny do zrozumienia :)
> (bo w okolicy była dyskusja o strzałkach :))
Pewnie tak, Też się w pierwszej chwili nabrałem.
Shrek.
-
137. Data: 2014-08-19 20:53:45
Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>
>
>> A po co ? Punktowe oświetlenie utrudnia ocenę odległości i prędkości
>> zbliżania się.
>
> Chyba jeszcze bardziej niebezpieczne jest założenie "nie świeci -> stoi".
> Choćby się bardzo starać, człowiek się uczy i zaczyna działać
> automatycznie,
> jak się okazuje że nie świeci i nie stoi robi się niezdrowo.
Ale kiedyś wszystkie nie świeciły to co miał działać automatycznie.
>
>>> Kiedyś na trasie zawsze włączałem światła w dzień - dla bezpieczeństwa.
>>
>> Kiedyś chyba taki przepis był, ale dawno.
>
> A nie był "tylko dla motocykli"?
Nie wiem
-
138. Data: 2014-08-19 21:03:49
Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
Od: masti <g...@t...hell>
Gotfryd Smolik news wrote:
> On Tue, 19 Aug 2014, John Kołalsky wrote:
>
>> A po co ? Punktowe oświetlenie utrudnia ocenę odległości i prędkości
>> zbliżania się.
>
> Chyba jeszcze bardziej niebezpieczne jest założenie "nie świeci -> stoi".
> Choćby się bardzo starać, człowiek się uczy i zaczyna działać automatycznie,
> jak się okazuje że nie świeci i nie stoi robi się niezdrowo.
>
>>> Kiedyś na trasie zawsze włączałem światła w dzień - dla bezpieczeństwa.
>>
>> Kiedyś chyba taki przepis był, ale dawno.
>
> A nie był "tylko dla motocykli"?
>
był
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
139. Data: 2014-08-19 21:05:19
Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>
>>>
>>> Pomysł dobry tyle że nie zastąpi _wszystkich_ ograniczeń, bo są miejsca
>>> np. parking przed supermarketem gdzie potrzebne jest sztywne
>>> ograniczenie a nie sugerowane.
>>
>> Do czego ?
>
> Choćby do tego, żeby zapewnić od czasu do czasu warunki do włączenia się
> do ruchu. Z faktu, że przy szybciej jadących przecznicą odstępy "zrobią
> się większe" nie wynika nic, bo potrzebny zapas bezpieczeństwa rośnie
> znakomicie bardziej (wliczając czas potrzebny na jakie takie rozpędzenie
> się włączającego się po skręcie).
> To, że włączający się nie może lekceważyć faktu łamania prawa przez
> jadącego z pierwszeństwem wcale nie oznacza, że celem ograniczenia
> prędkości musi być bezpieczeństwo.
> Może nim być właśnie ułatwienie dla włączającego (albo ogólniej,
> zobowiązanego do ustąpienia pierwszeństwa lub miejsca).
Co ma wspólnego ograniczenie prędkości NA parkingu do wyjeżdżania z niego ?
To było jak mniemam dla wygody ludzi spacerujących po tym parkingu. Strefa
zamieszkania nie ma większego sensu ?
-
140. Data: 2014-08-19 21:11:57
Temat: Re: Skoro 3/4 kierowców przekracza ...
Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>
>>
>>> Ale w markecie ma być _sztywne_ ograniczenie, a na drodze _sugerowane_.
>>
>> To właśnie kwestionowałem, że nie ma być sztywne.
>> Bo cóż na tym parkingu jest takiego,
>
> Gęstość włączających się do ruchu.
I jak parking cały pusty albo w tej części, którą przemierzasz to ?
> Akurat "słuczek parkingowych" nigdzie nie brakuje.
Jeszcze ani jednej nie widziałem