  • 1. Data: 2011-09-12 12:26:39
    Temat: Skopiowanie danych z dyskow ATA
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Mam 2 stare wewnetrzne dyski ATA z danymi, ktore chcialbym zarchiwizowac.
    W tej chwili w komputerze jest plyta z kontrolerem SATA (a moze nawet SATA
    II, nie pamietam :/) i jednym HDD. Jest tez jeden wolny slot do wpiecia
    dyskow ATA.

    Czy mam sie spodziewac jakichs problemow z uruchomieniem systemu po
    podpieciu starych dyskow? Kiedy byly uzywane, oba byly dyskami systemowymi
    i jest na nich Win XP. Jak ustawic zworki? Zmieniac cokolwiek w BIOS-ie?

    Moja obecna plyta to Asus M2N68-AN SE2.

    Pytania moga wydawac sie glupie, ale kiedys w podobnej sytuacji mialem juz
    problem z wystartowaniem kompa...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 2. Data: 2011-09-12 12:27:50
    Temat: Re: Skopiowanie danych z dyskow ATA
    Od: DooMiniK <bachusmalpapostpl>

    On 12/09/2011 13:26, Maciek wrote:

> [...]
    >
    > Moja obecna plyta to Asus M2N68-AN SE2.
    >
    > Pytania moga wydawac sie glupie, ale kiedys w podobnej sytuacji mialem juz

    Jak nie chcesz, aby zrobiły się cuda z przesuwaniem liter dysków itd.,
    to lepiej kupić przejściówkę IDE--> USB za 25zł i skopiować przez USB.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 3. Data: 2011-09-12 12:31:01
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 12 Sep 2011 13:27:50 +0100, DooMiniK napisał(a):

    > Jak nie chcesz, aby zrobiły się cuda z przesuwaniem liter dysków itd.,
    > to lepiej kupić przejściówkę IDE--> USB za 25zł i skopiować przez USB.

    A mozesz mi polecic jakas dzialajaca? Bo kiedys mialem jakas chinszczyzne
    noname i nie udalo mi sie nic skopiowac...

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 4. Data: 2011-09-12 12:35:30
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    > Jak nie chcesz, aby zrobiły się cuda z przesuwaniem liter dysków itd.,
    > to lepiej kupić przejściówkę IDE--> USB za 25zł i skopiować przez USB.

    Nie bedzie zadnych cudow, pod warunkiem ze sprawdzisz kolejnosc
    bootowania po podpieciu nowego dysku (niektore cudowne plyty ustawiaja
    wg wlasnego "widzimisie" po podpieciu nowego dysku).

    --
    Pozdr

  • 5. Data: 2011-09-12 12:39:09
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Maciek nam wczesniej objawił, a ja odpowiadam:
    > A mozesz mi polecic jakas dzialajaca? Bo kiedys mialem jakas chinszczyzne
    > noname i nie udalo mi sie nic skopiowac...

    Z tym to loteria, niby droższe lepsze, ale mi z trzech nie działa... żadna.
    Przem

  • 6. Data: 2011-09-12 12:44:45
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 12 Sep 2011 14:39:09 +0200, Przemek napisał(a):

    > Z tym to loteria, niby droższe lepsze, ale mi z trzech nie działa... żadna.

    Rozumiem, ze technicznie taka przejsciowka niczym nie rozni sie od kieszeni
    zewnetrznej na dysk 3,5 cala podlaczanej przez USB?

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 7. Data: 2011-09-12 12:48:12
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 12 Sep 2011 14:26:39 +0200, Maciek napisał(a):

> [...]
    > II, nie pamietam :/) i jednym HDD. Jest tez jeden wolny slot do wpiecia

    Podłącz śmiało tylko w biosie wybierz butowanie z właściwego dysku.
    Zworkowanie jest bez znaczenia o ile podepniesz jeden dysk na raz :)
    --
    Jacek

  • 8. Data: 2011-09-12 12:50:38
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 12 Sep 2011 14:48:12 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    (...)

    > Podłącz śmiało tylko w biosie wybierz butowanie z właściwego dysku.
    > Zworkowanie jest bez znaczenia o ile podepniesz jeden dysk na raz :)

    No nieee, nie jeden na raz. Musze ten stary dysk podpiac rownolegle z
    nowym, gdzie mam aktualny system.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 9. Data: 2011-09-12 13:02:37
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 12 Sep 2011 14:50:38 +0200, Maciek napisał(a):

    > No nieee, nie jeden na raz. Musze ten stary dysk podpiac rownolegle z
    > nowym, gdzie mam aktualny system.

    Jackowi chodziło, że bez znaczenia jest zworkologia na dysku ATA, o ile
    będzie on jedynym podłączonym do kontrolera IDE (choć ja bym takiej
    stuprocentowej pewności nie miał - widziałem już napędy odstawiające takie
    jaja, że to się we łbie nie mieściło ;D). Ważne jest, by w BIOS dalej mieć
    wybrane uruchamianie systemu z dysku SATA.

    [ Co to jest zła kobieta? Jest to taki rodzaj kobiety, która nigdy się nie ]
    [ sprzykrzy... (Oscar Wilde) ]

  • 10. Data: 2011-09-12 13:10:29
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 12 Sep 2011 14:50:38 +0200, Maciek napisał(a):

    > No nieee, nie jeden na raz. Musze ten stary dysk podpiac rownolegle z
    > nowym, gdzie mam aktualny system.

    Oczywiście, ale ja miałem na myśli te dwa dodatkowe dyski PATA z których
    chcesz kopiować dane :) Możesz podpiąć i dwa na raz ale wtedy ustaw zworki
    na slave i master odpowiednio.
    --
    Jacek