  • 1. Data: 2011-09-12 11:26:59
    Temat: kabel koncentryczny
    Od: "p47" <pgoralsk@bezspamu_wp.pl>

    Padła mi "sieć" w domu;- cudzysłów dlatego, że ta "sieć" to tylko po prostu
    kabel koncentryczny długości ok 20m łączący zewnętrzną antenę (dipol)
    łapącą sygnał z sieci bezprzewodowej z kartą odbiorczą 2,4 GHZ podłaczoną z
    kolei do gniazda USB w PC-cie.\Obecnie sygnał przy antenie jest, ale przy
    komputerze już go nie ma, a więc najpewniej pękła gdzies zyła w koncentryku.
    W związku z tym mam nast. pytanie:
    1.jaki koncentryk radzicie kupić (chodzi o tłumienność przy 2,4 GHZ, a może
    i (przyszłościowo) 5 GHz i gdzie (w Warszawie)?
    2.chodzi mi po głowie, ze instalatorzy popełnili błąd, poniewaz korzystniej
    byłoby już blisko anteny (a nie, jak teraz, po >18m koncentryka) podłączyć
    kartę WLAN 2,4 GHz , i dopiero odebrany i wzmocniony sygnał puścić dalej do
    kompa. Jesli mam rację, to czy te 18 m to nie za dużo dla podłaczenia się do
    USB i jakiej częstotliwości jest sygnał na wyjściu karty WLAN (Linksys
    802.11.b Wireless Network Adapter, 2,4 GHz), i jaki kabel tu zastosować?

  • 2. Data: 2011-09-12 11:34:02
    Temat: Re: kabel koncentryczny
    Od: "p47" <pgoralsk@bezspamu_wp.pl>

    Użytkownik "p47" <pgoralsk@bezspamu_wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > USB i jakiej częstotliwości jest sygnał na wyjściu karty WLAN (Linksys
    > 802.11.b Wireless Network Adapter, 2,4 GHz), i jaki kabel tu zastosować?

    Uzupełniająć, jeszcze jedno pytanie;- czy nie ma niedrogich routerów
    bezprzewodowych, do których na wejściu możnaby podłaczyc te antenę -dipol
    odbierającą sygnał z sieci bezprzewodowej i tóry obsługiwałby tez
    bezprzewodowa sieć domową, a jesli są (jak sądzę) to co warte zakupu?

  • 3. Data: 2011-09-12 11:58:42
    Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu>

    W dniu 2011-09-12 13:26, p47 pisze:
> [...]
    > USB i jakiej częstotliwości jest sygnał na wyjściu karty WLAN (Linksys
    > 802.11.b Wireless Network Adapter, 2,4 GHz), i jaki kabel tu zastosować?

    Jesli juz to laczenie padlo na 100% łączenie na gniazdkach, koncentryk
    jest zbyt mocny zeby poprostu ulamala sie zyla wewnetrzna. Jest to
    raczej niemozliwe.

    Proponuje zakup gotowego urzadzenia:
    http://www.interprojekt.pl/wiki/Wiki.jsp?page=UBIQUI
    TI-NANOSTATION2

    Podlaczasz do komputera i juz.

  • 4. Data: 2011-09-12 12:23:27
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 12 Sep 2011 13:26:59 +0200, p47 napisał(a):

    > a więc najpewniej pękła gdzies zyła w koncentryku

    Zanim polecisz do sklepu - ciągłość żyły i ekranu oraz brak zwarcia można
    łatwo sprawdzić zwykłym omomierzem. A jeśli brak ciągłości, przypomnij
    sobie gdzie ostatnio kuli lub wiercili w ścianach :)
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2011-09-12 16:32:43
    Od: olo <o...@n...com>

    W dniu 12.09.2011 13:34, p47 pisze:
> [...]
    > odbierającą sygnał z sieci bezprzewodowej i tóry obsługiwałby tez
    > bezprzewodowa sieć domową, a jesli są (jak sądzę) to co warte zakupu?

    ale potrzebny Ci router, czy wystarczy access point client (apc)? Jeśli
    wystarczy APC to wybór masz dosyć spory, choćby planet WAP-4035/4036
    (sprawdzony dobry sprzęt, ale do najtańszych nie należy). Ale myślę, że
    bez problemu znajdziesz coś TP-Linka w bardzo dobrej cenie

    Jeśli to ma być router z opcją APC tak by WAN mieć na WiFi to fajnym
    sprzętem jest (lub raczej był) Planet WRT-414, ale chyba go już nie
    produkują i nie dostaniesz go nigdzie. Jako zamiennik jednemu klientowi
    zamontowaliśmy Asmax BR-604G jakieś 2 lata temu i do tego czasu działa
    bez zastrzeżeń - ale żeby powiedzieć, że wszystkie są takie świetne to
    już nie wiadomo

    --
    pozdrawiam!

    http://webtrunki.pl - piwa, wina, wódki, domowe wyroby
    http://en.webtrunki.pl - beers, wines, vodkas, your own products

  • 6. Data: 2011-09-13 13:26:09
    Od: Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl>

> [...]
    > 1.jaki koncentryk radzicie kupić (chodzi o tłumienność przy 2,4 GHZ, a może
    > i (przyszłościowo) 5 GHz i gdzie (w Warszawie)?
    Przy 18m już chyba tylko H1000 ma sens.

> [...]
    > USB i jakiej częstotliwości jest sygnał na wyjściu karty WLAN (Linksys
    > 802.11.b Wireless Network Adapter, 2,4 GHz), i jaki kabel tu zastosować?

    Też tak uważam, lepiej na dachy zamontować 2 m H100 i AP w skrzynce +
    220 V i ethernet na dach, do domu sprawadzasz skrętkę i podpinasz pod co
    chcesz, czyli ruter, wifi czy jedno i drugie.

  • 7. Data: 2011-09-13 13:32:49
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-09-13, o godz. 15:26:09
    Wojciech Wrodarczyk <w...@w...pl> napisał(a):

    > Też tak uważam, lepiej na dachy zamontować 2 m H100 i AP w skrzynce
    > + 220 V i ethernet na dach, do domu sprawadzasz skrętkę i podpinasz
    > pod co chcesz, czyli ruter, wifi czy jedno i drugie.

    Żeby 220 na dach nie wyciągać można dać zasilacz na dole i zasilanie
    PoE. Spotkałem się parę razy z przegryzieniem przewodów na
    strychu/poddaszu przez zwierzęta. PoE po prostu bezpieczniejsze niż
    220V przy jakichś przebiciach.

    Zdrówko