  • 21. Data: 2011-02-24 22:20:15
    Temat: Re: Skarga - list otwarty do dyrektora WORD Warszawa
    Od: "Roman" <g...@w...pl>

    > Celem jest wywarcie nacisku na złagodzenie zasad egzaminowania.

    Ale czadzik.....

> [...]
    > jakichś "patologicznych" czynności polegających na trzymaniu ręki na
    > drążku zmiany biegów bo to jest błąd. A przecież przy tak częstych
    > zmianach biegów czasami nawet nie opłaca sie tej ręki kłaść na kierownice.
    > Tak samo już dość tych teatralnych zachowań na egzaminach polegających na
    > konieczności zatrzymanie sie przed strzałka w prawo skoro jadąc 3 km/h
    > doskonale widzę co sie dzieje na skrzyżowaniu i kiedy mogę jechać. Już
    > miałem raz rękę w gipsie kiedy kobieta na skrzyżowaniu wyjechała mi z
    > drogi podporządkowanej, chociaż wcześniej się zatrzymała (jechałem wtedy

    Ja bym jeszcze napisał list otwarty do ministra oświty, żeby maturę, i
    dyplomy wyższych uczelni rozdawać w przedszkolu, bo po co marnować czas na
    naukę jak są fajniejsze rzeczy do roboty...hje hje hje....można se na
    motorze pośmigać....albo co....

    > Pytanie: Czy macie nas naprawdę za takich ofermów, że nie potrafimy zadać
    > prawka za pierwszym razem? Dlaczego około 80% ludzi po przecież 30-sto
    > godzinnym szkoleniu nie zdaje egzaminu? Dlaczego łatwiej jest za pierwszym
    > razem zdać: maturę, obronić prace magisterska a może nawet i doktorat niż
    > zdać egzamin na prawo jazdy. Toż to absurd!

    No oplułem klawiaturę....:)))))))

    > Dochodzi do takich sytuacji, ze Polacy wyjeżdżają za granice, aby podejść
    > do egzaminu ponieważ prawdopodobieństwo, że zdaja jest większe niż w
    > Polsce.
    >
    > http://www.mojawyspa.co.uk/artykuly/21765/Prawo-jazd
    y-tylko-w-Anglii

    > To już nawet do Anglii sie jeździ zdawać prawko!

    No to w drogę......na co jeszcze czekasz.....

    > Ten system to patologia. Im bardziej to badam, to bardziej wyrazicie to
    > widzę. Przy systemie filtrowania 80% nie zdaje dochodzi do szeregu
    > sytuacji nakłaniających do łamania prawa jak słynne prawko z Ukrainy,
    > korupcji, jeżdżenie bez prawa jazdy.
    >
    > itd. Ze sfery psychicznej to depresje, frustracje, popadanie w długi (bo
    > jazdy i egzaminy kosztują) niemożność zrealizowania celów związanych z
    > prowadzeniem samochodu.

    Wow....ja bym na Twoim miejscu pracę doktorską na ten temat
    napisał.....przecież ona Ci się należy....to po co ją pisać.....

    > I teraz powstaje pytanie: czy nie lepiej zainwestować cześć tych pieniędzy
    > w naukę języka angielskiego albo studia zaoczne.....

    Eeeeee tam studia.....egzamin prawa jazdy zaoczny......

    > W zaistniałej sytuacji mając na myśli dekoncentracje wywołaną zachowaniem
    > egzaminatora, domagam sie powtórnego egzaminu na koszt ośrodka w możliwie
    > najszybszym terminie.

    Tu to ja bym ich pozwał o odszkodowanie....bo to teraz raczej modne zaczyna
    być.......i za terapię.....i może gradobicie albo koklusz.....i za Curie
    Skłodowską też bo była kobietą:))))))

  • 22. Data: 2011-02-24 22:59:19
    Od: "magnes" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wieslaw" <i...@o...altb.pl> napisał w wiadomości:

> [...]
    > http://www.mojawyspa.co.uk/artykuly/21765/Prawo-jazd
    y-tylko-w-Anglii

    > To już nawet do Anglii sie jeździ zdawać prawko!

    Uuuu... chlopie, to teraz to juz chyba nie masz innego wyjscia... ;-P

    --
    Pozdr.
    magnes

  • 23. Data: 2011-02-25 00:17:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "AL" ik5iqu$bbk$...@i...gazeta.pl

    > a potem z takiej 'linii' rodza sie inne rzeczy prowadzace do tragedii, (a
    ewidentnie to widac na parkingach, gdy czesc aut zajmuje
    > po dwa miejsca).

    Do tragedii? Jedna ręka nie wystarczy do trzymania kierownicy?
    Ja od lat często ,,trzymam'' tylko nogami. :)

    Czasami dla jaj demonstruję to tak, aby inni widzieli. :)

    Jeśli do tego dodać ruszanie z kopyta (oby silnik był nagrzany)
    po oblodzonej drodze... Zawały serca u innych są gotowe. ;)ę''

    Dobrym pomysłem jest też ,,zagapianie się'' -- ludzie pierdolca
    (przepraszam) dostają, gdy jadę na nich z szybkoscią... Hm...
    No... Dużą... Zbyt duża, patrząc nie na nich, ale gdzieś w bok...
    Po śniegu i lodzie..:) A później (wg nich zdecydowanie za
    późno) delikatnie hamuję -- z gracją, jak niemal BMW....
    I nie na zderzaku poprzednika, ale 15 metrów od niego...

    > No te zle odruchy i nawyki z czasem sa powodem wypadkow i tragedii (w tym innych
    uczestnikow drogi, ktorzy tych nawykow nie maja)

    Zazwyczaj przyczyną jest alkohol, nie zaś niemachanie rękami. :)
    Jeśli ktoś nie ma ASB a ma 6 czy 7 biegów do przodu -- raczej
    nie może odrywać prawej ręki od wiadomej dźwigni. Ręce na
    kierownicy? -- dobre ćwierć wieku temu, gdy samochody
    wyrywały się (dodatni promień zataczania, geometria
    przypadkowa) a SB miały po 3 biegi do przodu. :)

    ESP, ABS, ujemny PZ, dobry stan techniczny samochodu i brak
    objawów Błasika -- to wszystko sprawia, że kierownicę można
    trzymać jedną ręka lub nawet wcale -- zwłaszcza przy tylnym
    napędzie z kładącymi się kołami (Mercedes C/E itp. oraz chyba
    BMW 3/5/7 itp.) przednimi -- wysuniętymi mocno do przodu,
    a więc z silną tendencją do prostowania się.

    > System jest dobry, aut jest coraz wiecej na drogach a drog nie przybywa

    IMO dróg przybywa szybciej niż samochodów.
    (albo paliwo zbyt szybko drożeje)

    > (stad i restrykcje powinny byc odpowiednie do obecnej sytuacji, w ktorej coraz
    mniej miejsca na bledy).
    > System dobrze filtruje - a czasami mam wrazenie, ze jest zbyt tolerancyjny

    Na egzaminie wymagania spod sufitu, na drodze z chlewni. : )

    > No i nie kazdy MUSI miec prawo jazdy (lub ujmujac to inaczej: nie kazdy nadaje sie
    na kierowce, tak samo jak nie kazdy nadaje sie
    > na pilota).

    Ja muszę mieć PJ -- mam astmę, alergię i 3 wady wzroku oraz niedowidzenie.
    Lekarstwem na to wszystko jest szybka jazda -- w ogóle szybkie życie, ale
    jazda samochodem jest najlepsza. Adrenaliny itp. rozkurczają oskrzela,
    potrzeba dobrego widzenia motywuje wzrok do poprawy zaś... Co tu wymyślić
    na alergie... ;) Filtr powietrza? Chyba nie -- drogi, ale mało warty. :)

    Na dodatek mam kłopoty z kolanem -- więc ciężko mi chodzić a kręgosłup
    wraca do zdrowia -- siedzenie męczy najmocniej po dźwiganiu ,,ciężarów''
    i przeziębieniach, a trzęsienie w samochodzie jest wręcz zabójcze...

    -=-

    Egzaminy teoretyczne mają się nijak do życia.
    Natomiast praktyka? -- moim zdaniem każdy powinien
    raz na jakiś czas (raz na dwa lata?) zdawać takie
    egzaminy -- poskutkowałoby to mniejszą liczbą wypadków
    na drogach.

    Mnie na egzaminie, gdy zapytałem o konsekwencje przejechania
    ciągłej linii, powiedziano, że nie powinienem przesadzać
    z surowością, bo to drobny błąd i czasami konieczny do
    popełnienia -- choćby z powodu dziury czy studzienki.
    Podobnie często traktują to policjanci czy policjantki,
    choć raz za jazdę ,,wężykiem'' dmuchałem w alkomat. :)
    (innym razem dmuchałem, bo uciekałem od samochodu policyjnego
    zbyt szybko, nie zdając sobie sprawy, że uciekam przed policją)

    Co do rąk? -- nie pamiętam, ale chyba też nie było to
    źle widziane, o ile samochód był prowadzony spokojnie
    jedną, lewą ręką.

    Ale ja straciłem 6 punktów za najechanie na zebrę.
    (wyłączoną część jezdni)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2011-02-25 00:24:31
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jarosław Postawa" 4d66539f$0$2440$6...@n...neostrada.pl

    > Pewnie na placyku po najechaniu na słupek przy cofaniu. W końcu nie było
    zagrożenia, bo to nie była prawdziwa ściana. :)

    Ja w swoim garażu wjeżdżam w rower -- niemal dosłownie,
    to znaczy gdyby zderzak nie był zaokraglony na bokach,
    gniótłbym ów rower. Odległość od zderzak do roweru spada
    miejscami do paru centymetrów (na przykład 3) więc uważam,
    że jednak można. :) (mam zeza i nie widzę odległości tak,
    jak widzą ją inni -- muszę kombinować jak jednooki)

    Rower to drobiazg -- gorzej czasami w galeriach, gdzie
    podjeżdżałem kiedyś do ścian równie blisko.

    IMO obowiązkowe testy praktyczne powinny być rzeczywistością.
    I poniekąd są -- wykonywane pod okiem policji, na drogach,
    w warunkach normalnej jazdy.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 25. Data: 2011-02-25 00:31:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Arek" ik5oi1$3pq$...@i...gazeta.pl

    > Jeżeli przyszły kierowca nie ogarnia tak prostej sytuacji, to ciężko

    Wątkotwórca jeździ motocyklem -- a to znaczy, że potrafi
    i myśleć, i jeździć, i wykonywać obie te czynności
    jednocześnie. :) Wiem, bo znam ,,kilku'' motocyklistów.

    > założyć, że w bardziej złożonej i przy większej prędkości zachowa się poprawnie.
    Skoro nie ma nawet najbardziej podstawowych
    > nawyków.

    Motocyklista często nie trzyma kierownicy wcale -- problemem
    jest manetka gazu, nie kontrola nad pojazdem. W samochodzie
    gazu nie kontroluje się rękami. :)

    > Podziękuj egzaminatorowi od nas wszystkich, że Cię uwalił.

    I przepuścił masę innych, którzy nie tylko nagminnie
    łamią przepisy, ale nawet nie mają pojęcia o tym, że
    jakie przepisy w ogóle są. ;)

    > W zaistniałej sytuacji, powinieneś wykupić co najmniej 100h i ćwiczyć, ćwiczyć,
    ćwiczyć bo na razie jesteś dobrym materiałem na

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 26. Data: 2011-02-25 00:42:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Excite" ik6e18$lbb$...@n...net.icm.edu.pl

    > przepisowo to zdasz. Egzaminy są za łatwe, jeśli miały by być jakieś zmiany to
    raczej w kierunku wyższych wymagań bo niższe już
    > nie mogą być

    Ja bym wprowadził obowiązkowo jazdę do tyłu po wąskiej ośnieżonej
    drodze leśnej z szybkością 40 km/h -- jedna chwila (jak w seksie?)
    nieuwagi (czy drobny błąd) i egzamin oblany. ;)

    Ja kilka dni temu tak właśnie niemal wypadłem z leśnej drogi...
    Na dodatek na oczach poirytowanego człowieka...

    -=-

    Aby było jasne -- nikogo nie zachęcam do takiej jazdy i jeśli
    już ktoś chce poigrać, niech najpierw popróbuje na bardzo
    małej szybkości i na bardzo dużym placyku z bardzo dobrymi
    i nagrzanymi (szybką jazdą) oponami. Jazda do tyłu jest
    niebezpieczna z wielu powodów. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 27. Data: 2011-02-25 00:48:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Roman" ik6i2e$ro3$...@n...dialog.net.pl

> [...]
    wyższych uczelni rozdawać w przedszkolu, bo po co
    > marnować czas na naukę jak są fajniejsze rzeczy do roboty...hje hje hje....można se

    Akurat i doktoraty honorowe są, i tytuły profesorskie bez stosownej
    liczby kropek i tytułów akademickich, i egzaminy eksternistyczne...

    Są też zawodowi kierowcy... bez prawa jazdy. :)
    (zaczynali w bałaganie i dorobili się zawodu bez dokumentów,
    po czym nikomu nie przychodziło do głowy kontrolowanie)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 28. Data: 2011-02-25 10:06:46
    Od: Arek <a...@a...pl>

    > "Arek" ik5oi1$3pq$...@i...gazeta.pl

    > Wątkotwórca jeździ motocyklem -- a to znaczy, że potrafi
    > i myśleć, i jeździć, i wykonywać obie te czynności
    > jednocześnie. :) Wiem, bo znam ,,kilku'' motocyklistów.

    Ja znam kilku kierowców, więc śmiało mogę założyć, że każdy kierowca
    potrafi doskonale jeździć, a wypadki powodują tylko piesi.

    > Motocyklista często nie trzyma kierownicy wcale -- problemem
    > jest manetka gazu, nie kontrola nad pojazdem. W samochodzie
    > gazu nie kontroluje się rękami. :)

    O tym nie pomyślałem. Do tego ta prędkość przy takich prędkościach
    motocyklista nie rejestruje ruchu w ogóle.

    > I przepuścił masę innych, którzy nie tylko nagminnie
    > łamią przepisy, ale nawet nie mają pojęcia o tym, że
    > jakie przepisy w ogóle są. ;)

    To prawda, ale jednak jakiś odsiew jest. Czyli chyba trochę się starają
    dbać o to co dzieje się na drogach.

    a.

  • 29. Data: 2011-02-25 10:09:21
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-02-24 19:41, to pisze:
    > begin Bartosz 'Seco' Suchecki

    > Do tego, że odporność na stres egzaminacyjny ma się nijak do odporności
    > na stres w normalnych sytuacjach na drodze.

    To prawda stres egzaminacyjny <<< od niektórych sytuacji stresujących.

    Strach pomyśleć do czego zdolny jest człowiek, który boi się jednego
    słowa egzaminatora.

    A.

  • 30. Data: 2011-02-25 10:10:08
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-02-24 18:46, to pisze:
    > begin Wieslaw

    > Daruj sobie takie listy, bo i tak nic nie zmienią, zmień podejście.
    > Naiwnie założyłeś pewnie, że trzeba się nauczyć jeździć, a egzamin to
    > tylko formalność, gdy tymczasem należy nauczyć się po prostu jak zdać
    > egzamin. Weź kilka godzin jazdy koło WORD-u, popytaj na czym najczęściej
    > oblewają, to zdasz bez problemu.

    A jak już wszystko zawiedzie, to po prostu zacznij uczyć się jazdy.

    A.