  • 11. Data: 2009-10-12 12:05:33
    Temat: Re: Skaner kodów paskowych
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    J.F. wrote:
    > O ile USB i PS2 daje sie pogodzic na jednej wtyczce, to RS-232 raczej nie.
    > Zaraz .. myszki RS232/PS2 byly.

    Skaner ktory miałem jakiś czas temu w reku mial po swojej stronie
    wtyczkę RJ45 a po drugiej stronie dowolnie inną zamówiona. 8 stykow RJ45
    zalatwia USB/RS/keyb/PS2.

  • 12. Data: 2009-10-12 16:26:27
    Od: StClaus <s...@a...pl>

    DJ pisze:

    > Może na początek pochwal się jaki skaner chcesz zaprzęgnąć. Potem
    > zdobądź do niego instrukcję (nie ulotkę marketngową). Z instrukcji się
    > wiele dowiesz.
    > A potem można dyskutować.

    No popatrz się a ja myślałem że to lista dyskusyjne i tu można w ogóle
    dyskutować. Ale widzę że jak wielu na forach wyznajesz zasadę: "jak nie
    wiesz wszystkiego to nie pytaj"

    Jestem na etapie koncepcyjnym, nie mam nic zdefiniowane i nic wybrane. Z
    racji że wiedzę w temacie skanerów mam małą to pytam coby zrobić
    rekonesans informacyjny. Zwykle tak zaczynam, także przeglądając i
    pytając na grupach... No ale cóż jak wymagasz abym z gotowym projektem
    mógł sie zapytać....

    stclaus

  • 13. Data: 2009-10-12 16:26:53
    Od: StClaus <s...@a...pl>

  • 14. Data: 2009-10-12 19:12:33
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    Adam Dybkowski pisze:
> [...]
    html#usbhost02

    > To działa tylko z prędkością LowSpeed. Mała szansa, aby skaner umiał z
    > taką działać (BTW: nawet współczesne myszki już przeszły na FullSpeed).

    Wydawało mi się, że urządzenia HDI muszą działać także przy low-speed.
    Muszę sprawdzić w specyfikacji usb.

  • 15. Data: 2009-10-12 21:06:56
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-10-12 18:26:27 +0200, StClaus <s...@a...pl> said:

> [...]
    >>
    > No popatrz się a ja myślałem że to lista dyskusyjne i tu można w ogóle
    > dyskutować. Ale widzę że jak wielu na forach wyznajesz zasadę: "j ak

    Raczej "jak nie wiesz o co zapytać, to nie pytaj..."

    > Jestem na etapie koncepcyjnym, nie mam nic zdefiniowane i nic wybrane.

    cytat:
    "Używam kodu code39 (taką czcionkę darmową mam :)) ), skaner standardowy."

    to używasz ten "skaner standardowy"? czy "nic wybrane"

    Ściągnij instrukcje do kilku skanerów, które masz zamiar stosować.
    Jak chcesz do procesora, to celuj raczej w rs232, będzie najmniej kłopotliwy.

    I jak ktoś pyta jaki sprzęt masz, i proponuje Ci zapoznanie się z
    instrukcją, aby była możliwa dyskusja, to posłuchaj dobrych rad, a nie
    podskakuj jak wsza na grzebieniu. Dla własnego dobra.

    --
    DJ

  • 16. Data: 2009-10-12 21:08:44
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Zbych pisze:

    html#usbhost02

    > Wydawało mi się, że urządzenia HDI muszą działać także przy low-speed.
    > Muszę sprawdzić w specyfikacji usb.

    Nigdzie nie znalazłem takiego ograniczenia w dokumentacji klasy HID. Jak
    dotąd prawie wszystko (myszy/klawiatury) było LowSpeed bo po co komu
    większa prędkość. Ale akurat zapaleni gracze zwracają uwagę na czas
    reakcji myszy i dlatego też myszy dla graczy (ogólnie mówiąc te co
    lepsze nowe) gadają z komputerem z prędkością FullSpeed. Chodzi tu nie
    tyle o sam transfer, ale o całkowity czas reakcji (myszka czeka na ramkę
    IN, wysyła pakiet albo kilka gdy się nie mieści). Do tego HID z
    prędkością FullSpeed może wysyłać pakiety po 64 bajty max, a przy
    LowSpeed tylko 8 bajtów.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 17. Data: 2009-10-12 22:58:09
    Od: "bhk" <b...@u...onet.eu>

    Witam,

    W pracy wykorzystujemy głównie skanery firmy Symbol (aktualnie wykupiony
    przez Motorole).
    Z nimi zawsze było najmniej problemów i mają bardzo duże możliwości
    konfiguracyjne.
    Co dostaniesz w odpowiedzi to sobie prawie dowolnie możesz skonfigurować.
    Mogą to być
    znaki ascii jak i dane binarne, można było także ustawić czy mają być
    wysyłane informacje
    o rodzaju kodu, znaki prefiksu i sufiksu. W symbolach ceniłem sobie to, że
    można było wydobyć
    info o znakach FNC1 oddzielająctych poszczególne sekcje IZ w kodach EAN128,
    przy innych
    skanerach było z tym kiepsko.
    Można kupić skanery z praktycznie dowolnym medium transmisyjnym.
    RS232, USB, PS/2, Bluetooth jak i WiFi. Te które mieliśmy były RS232/PS2 -
    przełanczane.
    Skanerami na USB dużo sie nie bawilem ale te nie miały wymiennego kabla i
    nie wiem czy można było
    jakoś podłączyć pod RS232 czy PS/2.
    Jak chcesz używać z procesorem to zalecałbym jednak cos co pracuje z RS232,
    najmniej problemów
    będziesz mieć. Te z którymi miałem do czynienia standardowo pracowaly z
    prędkościa 9600 8,n,1
    ale chyba dało się skonfigurować inaczej, jednak jak konfigurację robiło sie
    programowo to od takich
    parametrów trzeba było wyjść.

    Pozdrawiam,
    bhk

  • 18. Data: 2009-10-19 14:29:46
    Od: StClaus <s...@a...pl>

    Dzięki wszystkim za pomoc, bardzo przybliżyliście mi temat.

    Pozdrawiam

    stclaus