  • 1. Data: 2009-10-11 08:54:40
    Temat: Skaner kodów paskowych
    Od: StClaus <s...@a...pl>

    Witam,

    Może pomożecie, może ktoś wie. Chciałbym zbudować układ odczytu kodów
    paskowych składający się mniej więcej z:

    Skaner standard z wyjściem usb/rs232 + układ odczytu kodu z wyjściem
    najlepiej szeregowym + procesor interpretujący kod - on za zadanie
    akurat u mnie będzie miał tylko wyświetlenie odpowiedniej informacji w
    zależności od kodu.

    Używam kodu code39 (taką czcionkę darmową mam :)) ), skaner standardowy.
    Problem jest w tym układzie odczytującym kod i dającym wyjście na
    procesor. Zna ktoś może jakieś rozwiązania i może poradzić? Może da się
    bezpośrednio skaner na procesor rzucić tylko jakim protokołem wtedy
    idzie informacja?

    Dziękuję za wszelkie rady i sugestie,

    Janusz
    stclaus

  • 2. Data: 2009-10-11 09:10:16
    Temat: Re: Skaner kodów paskowych
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 11 Oct 2009 10:54:40 +0200, StClaus wrote:
> [...]
    >procesor. Zna ktoś może jakieś rozwiązania i może poradzić? Może da się
    >bezpośrednio skaner na procesor rzucić tylko jakim protokołem wtedy

    Ale z czym masz problem ? Skaner wysyla przez rs232 wprost kod ktory
    jest przez paski symbolizowany. tzn kolejne cyferki w kodzie ASCII.

    J.

  • 3. Data: 2009-10-11 09:35:09
    Od: StClaus <s...@a...pl>

    J.F. pisze:

    > Ale z czym masz problem ? Skaner wysyla przez rs232 wprost kod ktory
    > jest przez paski symbolizowany. tzn kolejne cyferki w kodzie ASCII.
    >
    > J.

    Witam,

    Dzięki za szybką odpowiedź. Zaskoczyłeś mnie nie wiedziałem ze to wysyła
    kolejne literki w ASCII. Możesz mi powiedzieć coś więcej na ten temat?
    jaka jest prędkość transmisji, czy jest bit startu /końca, czy może
    wysyła też gwiazdki które są dla skanera bitami startu/końca, cokolwiek
    co ułatwiłoby mi zaprogramowanie procka.
    Czy tak samo jest w przypadku użycia usb zamiast rs-a?

    Pozdrawiam

    Janusz
    stclaus

  • 4. Data: 2009-10-11 09:52:56
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 11 Oct 2009 11:35:09 +0200, StClaus wrote:
> [...]
    >wysyła też gwiazdki które są dla skanera bitami startu/końca, cokolwiek
    >co ułatwiłoby mi zaprogramowanie procka.

    Znajdziesz w instrukcji. Wraz z setka opcji do ustawienia.
    Podlacz sobie taki skaner do peceta, odpal hyperterminal, zobaczysz
    sam co przychodzi.

    >Czy tak samo jest w przypadku użycia usb zamiast rs-a?

    USB nie znam, ale wietrze spore problemy.
    Najpierw musisz miec procka z usb-master [wiekszosc malych jest
    slave], potem stosownie oprogramowac USB, i dopiero wtedy sie
    zastanawiac czy bedzie udawal port szeregowy, czy moze klawiature .. a
    wtedy to nie wiem czy nie w skan-kodach klawiatury.

    J.

  • 5. Data: 2009-10-11 10:44:52
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    J.F. pisze:

    > Znajdziesz w instrukcji. Wraz z setka opcji do ustawienia.
    > Podlacz sobie taki skaner do peceta, odpal hyperterminal, zobaczysz
    > sam co przychodzi.

    W przypadku USB skaner udaje klawiaturę (urządzenie HID). Więc
    dostaniesz skan-kody zamiast znaków ASCII.

    http://download.microsoft.com/download/1/6/1/161ba51
    2-40e2-4cc9-843a-923143f3456c/scancode.doc

> [...]
    > zastanawiac czy bedzie udawal port szeregowy, czy moze klawiature .. a
    > wtedy to nie wiem czy nie w skan-kodach klawiatury.

    Tutaj masz link do uproszczonego hosta zrobionego na AVR, który potrafi
    współpracować z klawiaturami i myszkami USB:

    http://www.asahi-net.or.jp/~qx5k-iskw/robot/usbhost.
    html#usbhost02

  • 6. Data: 2009-10-11 12:09:14
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    StClaus wrote:
    > jaka jest prędkość transmisji, czy jest bit startu /końca, czy może
    > wysyła też gwiazdki które są dla skanera bitami startu/końca, cokolwiek
    > co ułatwiłoby mi zaprogramowanie procka.

    Skanery mają ogromne mozliwości konfiguracji. Do kazdego skanera jaki
    widzialem dołaczony jest bogaty zbiór kodów konfigurujących go do pracy
    w różnych trybach. od zmiany RS/USB/PS/2 przez konkretne ustalanie jakie
    znaki wysyłać (np. poprzedzone nazwa kodu, w hex albo ascii, zakończone
    odpowiednia sekwencją, np konca linii itd). W najbardziej oczywistej
    formie dostaniesz N-bajtow w postaci ASCII zakończonych znakiem który
    uznasz za stosowny przy konfiguracji. Po prostu poczytaj instrukcje.

    > Czy tak samo jest w przypadku użycia usb zamiast rs-a?

    A masz procesor z hostem USB? jak nie to nie ma znaczenia jak to wygląda
    w USB, i tak tego nie dasz rady wykorzystać.

  • 7. Data: 2009-10-11 18:41:16
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-10-11 11:10:16 +0200, J.F. <j...@p...onet.pl> said:

    > Ale z czym masz problem ? Skaner wysyla przez rs232 wprost kod ktory
    > jest przez paski symbolizowany. tzn kolejne cyferki w kodzie ASCII.

    Plus ewentualne znaki sterujące. Szczegóły do wyszukania w dokumentacji
    skanera.

    --
    DJ

  • 8. Data: 2009-10-11 18:43:51
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-10-11 11:35:09 +0200, StClaus <s...@a...pl> said:

> [...]
    > okolwiek co ułatwiłoby mi zaprogramowanie procka.
    > Czy tak samo jest w przypadku użycia usb zamiast rs-a?

    Może na początek pochwal się jaki skaner chcesz zaprzęgnąć. Potem
    zdobądź do niego instrukcję (nie ulotkę marketngową). Z instrukcji się
    wiele dowiesz.
    A potem można dyskutować.

    --
    DJ

  • 9. Data: 2009-10-11 21:32:09
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Zbych pisze:

    > Tutaj masz link do uproszczonego hosta zrobionego na AVR, który potrafi
    > współpracować z klawiaturami i myszkami USB:
    >
    > http://www.asahi-net.or.jp/~qx5k-iskw/robot/usbhost.
    html#usbhost02

    To działa tylko z prędkością LowSpeed. Mała szansa, aby skaner umiał z
    taką działać (BTW: nawet współczesne myszki już przeszły na FullSpeed).

    Ja się spotkałem ze skanerem na USB wymagającym specjalnych sterowników
    dostarczonych przez producenta, po zaaplikowaniu których udawał
    klawiaturę. Gdyby chodziło o zwykły HID pewnie by tak producent nie
    skomplikował sprawy. Tym bardziej nie da się z takim modelem dogadać
    samemu. Jeżeli jest wybór to lepiej kupić skaner na RS232 albo PS/2.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 10. Data: 2009-10-12 10:33:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:hashtb$ve5$1@achot.icm.edu.pl...
    > Skanery mają ogromne mozliwości konfiguracji. Do kazdego skanera
    > jaki widzialem dołaczony jest bogaty zbiór kodów konfigurujących
    > go do pracy w różnych trybach. od zmiany RS/USB/PS/2

    Z tym ze zeby tak sie dalo, to musza byc trzy wtyczki, albo port
    jakis wielosystemowy.

    O ile USB i PS2 daje sie pogodzic na jednej wtyczce, to RS-232
    raczej nie.
    Zaraz .. myszki RS232/PS2 byly.

    J.