  • 61. Data: 2010-12-09 22:35:01
    Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Cavallino napisał(a):
    > Dokladnie tak.
    > Wszyscy który zaprzeczaja, ze to najgorszy rodzaj napedu na zime, po
    > prostu bredza.
    Jak by Bóg był za przednim napędem, to chodzilibyśmy na rekach :D
    --
    Krzysiek

  • 62. Data: 2010-12-09 22:55:46
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "DoQ" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > No ale czy ktoś może wreszcie podzielić się tą wiedzą tajemną? Jakaś
    > technika, cokolwiek? Bo napisać że nie umiesz jeździć to nie wszystko.

    gdy zakopałem sie lekkim Sprinterem (rwd) musiałem go poprostu cierpliwie
    wybujać z zaspy.
    Troche to trwało, ale sie udało. Grunt to nie tracić wyobraźni, obejrzeć w
    jakieś sytuacji są obie osie i wykorzystać każdą okazje ;)

    Jacek

  • 63. Data: 2010-12-09 23:46:38
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 09 Dec 2010 19:34:13 +0100, DoQ wrote:
    >To mniej wiecej tak wygląda. Co wątek pojawiają się specjaliści od RWD
    >ze swoją straszliwą tajemnicą okiełznania, ale jeszcze żaden nie napisał
    >konkretnie, co zrobić jak utknę jakąś E39 530d z automatem. Mam coś
    >wcisnąć, przekręcić, pomasować hamulec czy co?

    Masz wykrecic ten automat, przykrecic skrzynie dla prawdziwych
    kierowcow i normalnie wyjechac :-)

    J.

  • 64. Data: 2010-12-10 00:22:47
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2010-12-09 18:35, DoQ pisze:

    > Mógłbyś mnie jakoś uświadomić, na czym konkretnie polega ta tajemna
    > umiejętność odkopywania się RWD w miejscu gdzie FWD wyjeżdża bez
> [...]

    Np ruszanie z dwójki, nawet z trójki czasem, bujanie przód-tył jeśli
    jesteśmy w jakimś dołku - od prawie 5 lat nikt nigdy nie musiał mnie
    wyciągać, wypychać itd. No to albo ja jestem dziwny i mam nadprzyrodzone
    umiejętności albo jeszcze nie trafiłem na swój "dół" nieszczęścia z
    którego bym nie wyjechał :) Aha, może słowo klucz to szpadel w bagażniku
    ;-) W razie W odkopuje sobie trochę przed i za kołami i zawsze wyjadę.

  • 65. Data: 2010-12-10 01:23:35
    Od: "Jan-xx" <j...@g...pl>

    Hehe, przegladalem tu nieraz rozne watki, ale nawet nie wiedzialem, ze jest
    wojna miedzy RWD a FWD.

    Mysle, ze moge podziekowac i zakonczyc dyskusje wnioskiem, ze w warunkach
    zwyczajnego uzytkowania, nieobciazony samochod osobowy z silnikiem z przodu
    jest lepszy w wersji FWD niz RWD :)

    Pozdrawiam,

    --
    Jan-xx

  • 66. Data: 2010-12-10 02:47:54
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-09 19:28, DoQ pisze:

    > No ale czy ktoś może wreszcie podzielić się tą wiedzą tajemną? Jakaś
    > technika, cokolwiek? Bo napisać że nie umiesz jeździć to nie wszystko.

    Ja już napisałem, do tylnego napędu potrzebny jest dobry moduł sterowania.

  • 67. Data: 2010-12-10 02:49:29
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-09 19:34, DoQ pisze:

> [...]
    > konkretnie, co zrobić jak utknę jakąś E39 530d z automatem. Mam coś
    > wcisnąć, przekręcić, pomasować hamulec czy co?

    Jak utkniesz, to już nie ma znaczenia czy FWD czy RWD.

    Trzeba tak jeździć, żeby nie utykać - najlepiej się sprawdza dobry moduł
    sterujący.

  • 68. Data: 2010-12-10 02:53:12
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-09 16:42, BaX pisze:

    > U mnie pod firma parkuje min. merc i dwa bmw. Kolesia w mercu wypychamy
    > praktycznie dzien w dzien, ma nawet problem przejechac przez 10cm kraweznik
    > zasypany sniegiem. E46 i E61 tak jak stoja tak ruszaja, obojetnie czy do
    > przodu czy do tylu. Merc to jakas 'E' klasa.

    Dzięki, że to napisałeś.. Bo jak ja bym napisał, to bym został wyśmiany
    że piszę bzdury... Mercedesy niestety nie nadają się do jazdy zimą,
    chyba że ktoś ma naprawdę dobre opony!

  • 69. Data: 2010-12-10 02:59:38
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-09 20:31, Przemek pisze:

> [...]
    > miałem obawy co do zimy, ale teraz wiem, że następne auto też będę
    > szukał z RWD ew. quatro. Fakt, że na zawalonym śniegiem parkingu
    > łatwiej wyjeżdżało się FWD, no ale rozmiary aut też grają rolę(Fiesta/
    > Accord vs Omega C). Za to w trasie auto z RWD prowadzi się genialnie,
    > nawet po zaśnieżonych drogach, co przerabiałem w zeszłym roku, robiąc
    > 1500km w styczniową śnieżycę..
    > Jak dla mnie, na miasto w zimowa porę praktyczniejsze jest FWD, wiecej
    > możliwości manewrowania, ale gdziekolwiek dalej, w trasę, wolę RWD, po

    Fajna opinia nt RWD. Ja też miałem obawy co do tylnego napędu.. Bałem
    się jak cholera wrzucić prawie 2 tony w poślizg.. Ale jak przegryzłem
    pierwsze śliwki, to gdy spadł śnieg zaczęła się prawdziwa zabawa i 0
    obaw, że cokolwiek może się stać, po prostu z napędem na tył kierowca
    czuje się dużo pewniej. W zeszłym roku jechałem zimą na działkę, to nie
    bałem się za miastem jechać 80km/h i więcej.. Czy to prosta, czy
    zakręt... A wszystkie FWD nie przekraczały 60km/h na prostej i przed
    każdym zakrętem noga z gazu... Masakra, nie da się jechać za FWD zimą na
    trasie...

  • 70. Data: 2010-12-10 03:03:28
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-10 01:23, Jan-xx pisze:

    > Hehe, przegladalem tu nieraz rozne watki, ale nawet nie wiedzialem, ze
    > jest wojna miedzy RWD a FWD.

    Była, jest i będzie. Bo jakoś wózki w hipermarkecie wszyscy pchają a nie
    ciągną... A mówią, że wolą ciągnąć. Nie trzyma się to kupy. :)

    > Mysle, ze moge podziekowac i zakonczyc dyskusje wnioskiem, ze w
    > warunkach zwyczajnego uzytkowania, nieobciazony samochod osobowy z
    > silnikiem z przodu jest lepszy w wersji FWD niz RWD :)

    Żyj sobie dalej w niewiedzy:) Również Cię pozdrawiam.