-
271. Data: 2010-12-13 12:28:35
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Mariusz Chwalba" <m...@c...net> napisał w wiadomości
news:
>> Problem w tym, że żadna delikatność nie gwarantuje że tył nigdy nie
>> wyprzedzi przodu, o ile się jedzie a nie stoi.
>
> Żeby tył wyprzedził przód, to musiałbyś przez kilka sekund trzymać
> gaz w podłodze.
Albo po prostu stracić jakąkolwiek przyczepność po rozpoczęciu nawet
minimalnego poślizgu bocznego, do tego stopnia że próby ratowania sytuacji
tylko ją pogarszały.
Dokładnie tak to się działo w opisywanej przeze mnie sytuacji.
> To ja mam fajniej, rowów wcale nie liczyłem. Ale potwierdzasz mi, jakie
> kryterium jest ogólnie przyjęte do stwierdzenia "FWD się nadaje na zimę":
Mógłbyś jaśniej, co chciałeś przekazać w powyższym zdaniu?
>
> "Łatwiej ruszyć, a potem tasiamy się z prędkością pieszego, żeby z
> zakrętu nie wypaść".
Brakuje jednego zastrzeżenia "w zakrętach".
Ale i tak, to jest zdecydowanie lepsza opcja od "nie mogę ruszyć, a nawet
gdy mnie ktoś wyciągnie, to zjadę do rowu nawet na prostej drodze i jeździe
z prędkością pieszego i do żadnego zakrętu nie dojadę".
-
272. Data: 2010-12-13 12:53:57
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>
W dniu 2010-12-09 12:52, Jan-xx pisze:
> Hej!
>
> Jezdze ostatnio mercem W124. Generalnie bardzo podobalo mi sie to auto,
> ale czar prysnal na sliskiej nawierzchni.
trzeba było brać takiego z 4matic-iem.
> No i tak troche OT - po co w takim samochodzie, ktory przeciez do
> szalenstw nie jest przeznaczony, zrobili RWD?
no bez przesady, na 200D w124 się nie kończy - E500 też robili.
--
Pozdr.
Michał
-
273. Data: 2010-12-13 13:37:24
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: Yans van Horn <y...@n...spam>
On 2010-12-10 21:20, DoQ wrote:
> W dniu 2010-12-10 14:16, Yans van Horn pisze:
>
>> Jakby na to nie patrzeć to świat na ruszaniu z parkingu się nie kończy.
>> A to w końcu kardynalny zarzut :-) (problem dotyka pewnie niewielkiego
>> ułamka kierowców RWD :-)
>
> Jak nie wyjedziesz z miejsca postoju, to na pewno zwiedzisz kawał świata...
Jak w samochód walnie Ci meteoryt to też nie wyjedziesz :-) Dla mnie to
problem tego kalibru...
Akurat od "zawsze" jestem posiadaczem samochodów RWD i jakoś w całej
karierze ich posiadania, ani razu mi się nie przytrafila taka sytuacja.
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
274. Data: 2010-12-13 13:55:59
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: Yans van Horn <y...@n...spam>
On 2010-12-13 12:28, Cavallino wrote:
>> "Łatwiej ruszyć, a potem tasiamy się z prędkością pieszego, żeby z
>> zakrętu nie wypaść".
>
> Brakuje jednego zastrzeżenia "w zakrętach".
>
> Ale i tak, to jest zdecydowanie lepsza opcja od "nie mogę ruszyć, a
> nawet gdy mnie ktoś wyciągnie, to zjadę do rowu nawet na prostej drodze
> i jeździe z prędkością pieszego i do żadnego zakrętu nie dojadę".
ROTFL :-) Widze zatem, że _koniecznie_ trzeba zrobić wspólny zlot,
wyznaczyć trasę na śniegu/lodzie i sprawdzić :-)
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
275. Data: 2010-12-13 14:10:11
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości
news:4d0618a8$0$20997$65785112@news.neostrada.pl...
> On 2010-12-13 12:28, Cavallino wrote:
>>> "Łatwiej ruszyć, a potem tasiamy się z prędkością pieszego, żeby z
>>> zakrętu nie wypaść".
>>
>> Brakuje jednego zastrzeżenia "w zakrętach".
>>
>> Ale i tak, to jest zdecydowanie lepsza opcja od "nie mogę ruszyć, a
>> nawet gdy mnie ktoś wyciągnie, to zjadę do rowu nawet na prostej drodze
>> i jeździe z prędkością pieszego i do żadnego zakrętu nie dojadę".
>
> ROTFL :-) Widze zatem, że _koniecznie_ trzeba zrobić wspólny zlot,
> wyznaczyć trasę na śniegu/lodzie i sprawdzić :-)
Ni ma sprawy.
Ale to ja jadę Twoim RWD (żeby wykluczyć umiejętności, a nie sam napęd).
-
276. Data: 2010-12-13 14:47:16
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: "Mariusz Chwalba" <m...@c...net>
On Mon, 13 Dec 2010 14:10:11 +0100, Cavallino
<c...@k...pl> wrote:
[...]
>> ROTFL :-) Widze zatem, że _koniecznie_ trzeba zrobić wspólny zlot,
>> wyznaczyć trasę na śniegu/lodzie i sprawdzić :-)
>
> Ni ma sprawy.
> Ale to ja jadę Twoim RWD (żeby wykluczyć umiejętności, a nie sam napęd).
Ale wiesz, ja mogę siąść za FWD i też udowodnić, że ruszyć "się nie da".
pozdrawiam,
--
Mariusz 'koder' Chwalba
-
277. Data: 2010-12-13 14:51:11
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Mariusz Chwalba" <m...@c...net> napisał w wiadomości
news:op.vnnm82uza6rut4@koder...
> On Mon, 13 Dec 2010 14:10:11 +0100, Cavallino
> <c...@k...pl> wrote:
> [...]
>>> ROTFL :-) Widze zatem, że _koniecznie_ trzeba zrobić wspólny zlot,
>>> wyznaczyć trasę na śniegu/lodzie i sprawdzić :-)
>>
>> Ni ma sprawy.
>> Ale to ja jadę Twoim RWD (żeby wykluczyć umiejętności, a nie sam napęd).
>
> Ale wiesz, ja mogę siąść za FWD i też udowodnić, że ruszyć "się nie da".
Twoje możliwości mnie nie interesują.
-
278. Data: 2010-12-13 17:15:52
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: Yans van Horn <y...@n...spam>
On 2010-12-13 14:10, Cavallino wrote:
> Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości
> news:4d0618a8$0$20997$65785112@news.neostrada.pl...
>> On 2010-12-13 12:28, Cavallino wrote:
>>>> "Łatwiej ruszyć, a potem tasiamy się z prędkością pieszego, żeby z
>>>> zakrętu nie wypaść".
>>>
>>> Brakuje jednego zastrzeżenia "w zakrętach".
>>>
>>> Ale i tak, to jest zdecydowanie lepsza opcja od "nie mogę ruszyć, a
>>> nawet gdy mnie ktoś wyciągnie, to zjadę do rowu nawet na prostej drodze
>>> i jeździe z prędkością pieszego i do żadnego zakrętu nie dojadę".
>>
>> ROTFL :-) Widze zatem, że _koniecznie_ trzeba zrobić wspólny zlot,
>> wyznaczyć trasę na śniegu/lodzie i sprawdzić :-)
>
> Ni ma sprawy.
> Ale to ja jadę Twoim RWD (żeby wykluczyć umiejętności, a nie sam napęd).
Oczywistym jest, że istnieją różnice w technice prowadzenia pojazdów
RWD, FWD, AWD. A im bardziej śliska powierzchnia tym te różnice
istotniejsze.
Ty masz bieżące doświadczenie z FWD - co chcesz udowodnić/sprawdzić ?
PS: Druga sprawa: Nie znam Ciebie, nie wiem jaki jest poziom Twoich
umiejętności :-)
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
-
279. Data: 2010-12-13 17:31:40
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Yans van Horn" <y...@n...spam> napisał w wiadomości news:
>> Ale to ja jadę Twoim RWD (żeby wykluczyć umiejętności, a nie sam napęd).
>
> Oczywistym jest, że istnieją różnice w technice prowadzenia pojazdów RWD,
> FWD, AWD. A im bardziej śliska powierzchnia tym te różnice istotniejsze.
>
> Ty masz bieżące doświadczenie z FWD - co chcesz udowodnić/sprawdzić ?
Że w RWD pojedzie mi się gorzej.
> PS: Druga sprawa: Nie znam Ciebie, nie wiem jaki jest poziom Twoich
> umiejętności :-)
Ale to niby miał być napęd nadający się do jazdy z każdymi umiejętnościami,
tak jak FWD.
-
280. Data: 2010-12-13 18:27:20
Temat: Re: Silnik z przodu, RWD, lekki tyl - i koszmar na sliskiej drodze
Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>
ale mam auto akie mam i mi z nim dobrze :)