-
1. Data: 2011-03-28 20:33:16
Temat: Silnik asynchroniczny pierścieniowy, przebieg
Od: "Robbo" <y...@m...com>
Witam uprzejmie,
Oto przebieg zdjęty podczas nabierania prędkości przez silnik asynchroniczny
pierścieniowy:
http://img121.imageshack.us/img121/9553/newfile0p.pn
g
Gdy zrobimy powiększenie, to widzimy, że na sinusoidę nakładają się "ząbki"
(ok. 300Hz):
http://img69.imageshack.us/img69/865/newfile1.png
Chciałem zapytać, czy spotkaliście się z tego rodzaju "ząbkami"?
Chcę stwierdzić, czy to jest wada tego silnika, czy też wszystkie tak mają
(a podobno nie mają).
Robbo
-
2. Data: 2011-03-29 09:10:00
Temat: Re: Silnik asynchroniczny pierścieniowy, przebieg
Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>
Dnia Mon, 28 Mar 2011 22:33:16 +0200, Robbo napisał(a):
> Gdy zrobimy powiększenie, to widzimy, że na sinusoidę nakładają się
> "ząbki" (ok. 300Hz):
> http://img69.imageshack.us/img69/865/newfile1.png
>
> Chciałem zapytać, czy spotkaliście się z tego rodzaju "ząbkami"? Chcę
> stwierdzić, czy to jest wada tego silnika, czy też wszystkie tak mają (a
> podobno nie mają).
Kazdy silnik bedzie mial harmoniczne zlobkowe. Moze to wlasnie one?
--
Jaroslaw "jaros" Berezowski
-
3. Data: 2011-03-29 13:55:34
Temat: Re: Silnik asynchroniczny pierścieniowy, przebieg
Od: "Robbo" <y...@m...com>
> Kazdy silnik bedzie mial harmoniczne zlobkowe. Moze to wlasnie one?
Rozumiem. Dziękuję za odpowiedź.
Chciałem zapytać, jaki filtr i o jakich parametrach zastosować, aby
odfiltrować te niepożądane harmoniczne?
Ich częstotliwość zapewne się zmienia w trakcie rozruchu silnika
(częstotliwość prądu twornika zmienia się w trakcie rozruchu od 50Hz do
nieco więcej niż 0Hz przy pełnej prędkości). Chciałbym mierzyć miernikiem
częstotliwości częstotliwość prądu twornika, aby znać prędkość silnika --
niestety, ale miernik mi wariuje ze względu na te harmoniczne żłobkowe.
R.
-
4. Data: 2011-03-29 14:40:23
Temat: Re: Silnik asynchroniczny pierścieniowy, przebieg
Od: "Robbo" <y...@m...com>
Jeszcze jedna ważna rzecz. Mam kilka przebiegów zdjętych oscyloskopem z
twornika tego silnika. Wygląda na to, że niezależnie od aktualnej prędkości
silnika, częstotliwość tych niepożądanych ząbków jest stała i wynosi 300Hz.
Gdyby te "ząbki" były indukowane przez pręty, to ich częstotliwość
zależałaby od prędkości silnika, a wygląda na to, że tak nie jest. Skąd
zatem te 300Hz? Tak jakby to były po prostowniku trzy fazy (2 * 50Hz * 3 =
300Hz).
R.