  • 11. Data: 2013-10-02 14:11:04
    Temat: Re: Silnik asynchroniczny 3 fazowy ma?ej b. mocy
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 2 października 2013 14:07:35 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > ja tam bym spuścił w kanał tfurce tematu. Akurat przy mocy sporo mniejszej niż 100W
    stosowanie silnika trójfazowego ma taki sens ja używanie dziurawych prezerwatyw w
    celach antykoncepcyjnych. Pojawianie się takich tematów świadczy że ilość
    inteligencji na Ziemi jest stała a ludzi przybywa. Jedynym uzasadnieniem mogło by być
    że trójfazowy będzie mniejszy od jednofazowego. Jeśli kryterium przydatności miała by
    być wielkość to komutatorowy o takiej mocy będzie jeszcze mniejszy. Zamiast nagrody
    za wskazanie silnika w kuchence podejrzewam że twórca tematu ufundował nagrodę za
    znalezienie najgłupszego na grupie co najbardziej się zaangażuje w udzielanie
    odpowiedzi.

  • 12. Data: 2013-10-02 14:22:34
    Temat: Re: Silnik asynchroniczny 3 fazowy małej b. mocy
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    > Pierwszy strzał z gugla -- http://www.silpol.waw.pl/silniki-elektryczne.html
    > W tabeli http://www.silpol.waw.pl/upload/_bcc.pdf najmniejszy silnik o mocy
    > 0,09kW.

    Widziałem, ale 3 x za dużo.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 13. Data: 2013-10-02 14:40:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

    > Widziałem, ale 3 x za dużo.

    Czyli nie 100, a 30W. Z tym to już może być bardzo ciężko.

    --
    Jarek

  • 14. Data: 2013-10-02 16:33:39
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "PeJot"

    > Widziałem, ale 3 x za dużo.

    0,04 kW też jest tam. 670 obr/min.

    Robert

  • 15. Data: 2013-10-02 17:06:42
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    > Pierwszy strzał z gugla --
> [...]

    A co tam jest pod pozycjami 37, 82, 127?
    g.

  • 16. Data: 2013-10-02 17:07:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PeJot" napisał w wiadomości
    >Widziałem, ale 3 x za dużo.

    A co ci przeszkadza ? Moc bierna ?

    Gdybys napisal ze 2 cm albo pol kg za duzo ...

    J.

  • 17. Data: 2013-10-02 17:54:21
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-10-02 17:07, J.F pisze:

    > A co ci przeszkadza ? Moc bierna ?

    Moment bezwładności.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 18. Data: 2013-10-02 18:00:19
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-10-02 16:33, Robert Wańkowski pisze:

    > "PeJot"

    > 0,04 kW też jest tam. 670 obr/min.

    THX, przeoczyłem. Co ciekawe, ten 0.04 kW ma większy moment bezwładności
    wirnika niż 0.06 kW na poz. 82. Czy to jest rozwiązanie, to się okaże w
    realu, zamówić trzeba.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 19. Data: 2013-10-02 21:49:21
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 02.10.2013 14:07, k...@g...com wrote:

    > ja tam bym spuścił w kanał tfurce tematu.

    A ja tam bym się zapytał jakie ma być konkretne zastosowanie tego
    silnika. Bo być może jednak jest jakieś specjalne wymaganie aby
    zastosować mały silnik na 3 fazy. Czasem to nie sprawność jest
    najważniejsza.

    Jakub Rakus

  • 20. Data: 2013-10-03 06:46:54
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-10-02 21:49, Jakub Rakus pisze:
    > Bo być może jednak jest jakieś specjalne wymaganie aby
    > zastosować mały silnik na 3 fazy. Czasem to nie sprawność jest
    > najważniejsza.

    Jak najmniejszy moment bezwładności, sterowanie z falownika i sporo
    pracy hamulcowej. Pewnie dało by się inaczej, ale taka jest koncepcja
    napędu.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem