  • 41. Data: 2009-05-02 08:21:40
    Temat: Re: Sigma DP2 - kolejne sample
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    TomekM pisze:
    > http://www.cameralabs.com/reviews/Sigma_DP1/outdoor_
    results.shtml

    > Moim zdaniem nawet Canon 450D z nowym kitem nie oddaje tyle szczegółów
    > zwłaszcza zieleni i drzew. Pewnie na tablicach testowych Canon
    > wypadnie lepiej,
    > ale ja na ogół fotografuję krajobrazy, a nie tablice ;)

    To kwestia obróbki. No i nie mówmy o kicie, bo on ma kilka MPx.
    A najlepszym dowodem jest rządek na dole, gdzie znacznie tańszy FX500
    bez dwóch zdań pokonał Sigmę :)
    Gdyby ktoś patrzył na fragmenty w pierwszej grupie niech pamięta, że
    pokazane tam są cropy bez uwzględnienia rozdzielczości całkowitej, co
    pozbawia sensu istnienie takiego zestawienia.
    Szkoda, że nie dołożyli fx3 albo g10.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 42. Data: 2009-05-03 10:13:20
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Janko Muzykant:

    > A najlepszym dowodem jest rządek na dole, gdzie znacznie tańszy FX500
    > bez dwóch zdań pokonał Sigmę :)

    Nieprawda, jak kiedyś dawno temu pierwszy raz widziałem tą recenzję, to od
    razu pomniejszyłem sobie to zdjęcie bo też mi się tak wydawało. Ale tak nie
    jest. Poza tym nadal z uporem pomijasz to o co chodzi w DP1.

  • 43. Data: 2009-05-03 13:26:35
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > Nieprawda, jak kiedyś dawno temu pierwszy raz widziałem tą recenzję, to od
    > razu pomniejszyłem sobie to zdjęcie bo też mi się tak wydawało. Ale tak nie
    > jest.

    Znaczy to z Sigmy:
    http://www.cameralabs.com/reviews/Sigma_DP1/images/r
    esults/SigDP1_RAW_outcrop4.jpg
    jest lepsze od tego z Panasa?
    http://www.cameralabs.com/reviews/Sigma_DP1/images/r
    esults/PanFX500vsSigDP1_outcrop4.jpg

    Cóż, każdy ma inne pojęcie lepszości.

    > Poza tym nadal z uporem pomijasz to o co chodzi w DP1.

    A chodzi o to, że jest to drogi aparat pełen ograniczeń robiący zdjęcia
    nieco słabsze niż topowe współczesne kompakty lub dowolne lustrzanki z
    odrobinę lepszym szkłem niż kitowe.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /co to jest: przykry zapach, na cztery litery, inaczej polityk?/

  • 44. Data: 2009-05-03 15:16:01
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Janko Muzykant:

    > Znaczy to z Sigmy:
> [...]

    Oczywiście, wystarczy się przyjrzeć detalom, np. oknom tego budynku z tyłu.

    > A chodzi o to, że jest to drogi aparat pełen ograniczeń robiący zdjęcia
    > nieco słabsze niż topowe współczesne kompakty lub dowolne lustrzanki z
    > odrobinę lepszym szkłem niż kitowe.

    Bredzisz. Tak po prostu.

    Na początek możesz podać odpowiednik jakościowy obiektywu w DP1 który razem
    z body będzie kosztować maksymalnie 400 dolarów. Nad rozmiarami porozmawiamy
    później.

  • 45. Data: 2009-05-03 15:32:17
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    esults/SigDP1_RAW_outcrop4.jpg
    esults/PanFX500vsSigDP1_outcrop4.jpg

    > Oczywiście, wystarczy się przyjrzeć detalom, np. oknom tego budynku z tyłu.

    Przykre jak fotograf nie rozróżnia produktów ostrzenia z dużym
    promieniem do tego resajzowanych ponad natywnie od natywnego obrazu
    niewyostrzonego.

    > Bredzisz. Tak po prostu.

    Argument jak każdy :)

    > Na początek możesz podać odpowiednik jakościowy obiektywu w DP1 który razem
    > z body będzie kosztować maksymalnie 400 dolarów. Nad rozmiarami porozmawiamy
    > później.

    LX3, g10.
    Oczywiście bierzemy pod uwagę obiektywy przyczepione na zawsze, a więc
    wraz z matrycą.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /czasem nie ma sensu pisać czegokolwiek.../

  • 46. Data: 2009-05-03 16:22:33
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Janko Muzykant:

    > LX3, g10.

    Aha, no to tu masz proszę porównanie efektów działania G9 i DP1:

    http://www.luminous-landscape.com/images-80/canon-wh
    ite.jpg
    http://www.luminous-landscape.com/images-80/sigma-fl
    ower.jpg

    http://www.luminous-landscape.com/images-80/canon-st
    airs.jpg
    http://www.luminous-landscape.com/images-80/sigma-st
    airs.jpg

    Zobacz, nawet zresajzowali za ciebie, więc nie musisz pisać o znikaniu
    szumu!

    Tu możesz sobie ściągnąć rawy i pokazać nam jak dynamikę Sigmy kompensujesz
    zmniejszając zdjęcie z matrycy 1/1.7, hehe:

    http://www.seriouscompacts.com/2008/12/canon-g10-lei
    ca-d-lux-4-shootout-pt-3.html

    Skoro matryce kompaktó są takie super, to po co w ogóle używasz w studiu
    lustrzanki?

    A takie coś to kto napisał?

    "Z problemów typowych dla tak silnego zagęszczenia pikseli pojawia się
    ograniczona dymnika. Na ujęciu poniżej widać spory szum na silnie
    ,,ciągniętym'' ku światłom cieniom (las na pierwszym planie). Niestety,
    ocieramy się tu już prawdopodobnie o ograniczenia niezależne od rozwoju
    techniki, choć kto to wie, czym nas jeszcze zadziwią..."

  • 47. Data: 2009-05-03 18:26:21
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Aha, no to tu masz proszę porównanie efektów działania G9 i DP1:

    Wolałbym taki test zrobić raczej sam, bo przestałem wierzyć we wszelkie
    takie różne odkąd zauważyłem, że moje obróbki mogą znacznie więcej :)
    A poza tym - co mnie to obchodzi, co tam kto woli - ja nie dam się
    namówić na drogiego kloca z ograniczeniami i to jest moja opinia. Niech
    sobie każdy wybiera co chce.

    > Skoro matryce kompaktó są takie super, to po co w ogóle używasz w studiu
    > lustrzanki?

    A kto powiedział, że są super?
    ''Matryce kompaktów'' mało ważą, zajmują mało miejsca, pokrywają zakres
    35-200mm, dysponują czułością do 400 iso i stabilizacją obrazu serwując
    około 4Mpx przy użytecznej dynamice ok.7EV. Czasem jednak potrzeba
    więcej któregoś z parametrów i trzeba brać lustro.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /walka o pokój, walka z terroryzmem, a może wszystko dla twego
    bezpieczeństwa?/

  • 48. Data: 2009-05-03 19:50:22
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Janko Muzykant:

> [...]
    > około 4Mpx przy użytecznej dynamice ok.7EV. Czasem jednak potrzeba
    > więcej któregoś z parametrów i trzeba brać lustro.

    No więc wyobraź sobie że właśnie dla tego "więcej" powstała DP1 i DP2.

  • 49. Data: 2009-05-04 04:58:36
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > No więc wyobraź sobie że właśnie dla tego "więcej" powstała DP1 i DP2.

    Wyłącznie dynamiki.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /szukam plugina do firefoxa wycinającego wiadomości sportowe i politykę/

  • 50. Data: 2009-05-04 07:24:25
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Janko Muzykant:

    > Wyłącznie dynamiki.

    To "wyłącznie" jest czasem kluczowe. Szczególnie kiedy myśli się o tym do
    czego powstała DP1 (krajobrazy).