  • 101. Data: 2023-10-23 15:55:38
    Temat: Re: Seba leciał 314km/h
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 Oct 2023 15:42:01 +0200, Cavallino wrote:

    > To ta wina miałby przejść na Kię na jakiej podstawie?

    > No i?
    > Z samej różnicy prędkości już wynika, że Kia zmieniła pas pierwsza.

    Nie, nie wynika. Poza tym liczy sie kto pierwszy migacz włączył.

    > A Sebie można dorzucić mandat za bezpodstawne używanie sygnałów świetlnych.
    > Szczególnie że miał miejsce na wyprzedzenie po prawej.

    A potem kierownik kijanki sie obudzi, zjedzie w prawo i wypadek
    bedzie.
    Nie, te swiatla były zasadne :-)

    J.

  • 102. Data: 2023-10-23 15:57:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 23 Oct 2023 15:34:22 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > Gdzieś czytałem, że z tego jakości nagrania można uzyskać dokładność w
    > poprzek jezdni 30-40 cm, a wzdłuż 1-2 m.

    Mocno wątpie. Niewiele tam punktów odniesienia, barierka na srodku.

    Fakt, ze z oryginalnego nagrania mozna wiecej wycisnąc, niz widzimy na
    YT.

    J.

  • 103. Data: 2023-10-23 16:10:55
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 23-10-2023 o 15:55, J.F pisze:

    > Nie, nie wynika. Poza tym liczy sie kto pierwszy migacz włączył.

    Pomyliło Ci się z wyprzedzaniem.
    Z wjazdem na zajęty pas tak dobrze nie ma.

    > Nie, te swiatla były zasadne :-)

    Pewnie dlatego mandaty za to można wyłapać....

  • 104. Data: 2023-10-23 16:28:50
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    > Nie wiemy. ...
    >
    > https://youtu.be/6Ygh1KVAhq8?t=800

    Weź moment od https://youtu.be/6Ygh1KVAhq8?t=914

    Na środku widać poprzedzającego i KIA, operator klika i pojawiają się
    kolejne kadry

  • 105. Data: 2023-10-23 16:29:56
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/10/2023 15:11, J.F wrote:
    > Wyprzedzac mozna, ale jadąc przy prawej krawedzi jezdni :-)

    Nie.

    > Jak sie prawym nie da, albo sie zamierza skrecic w lewo,
    > a i wyprzedac ustawa nakazuje z lewej strony (z wyjątkami).

    Więc wyprzedzał. Albo omijał. Albo koleina była. Albo woda. Albo
    kosmici. Dopiero ostatnie w tej wyliczance będzie "bo lubi".

    > Jest film

    Z filmu nie wynika nawet, czy KIA byla na lewym pasie, a Ty wyprowadzasz
    wniosek, że nie wyprzedzała, nie omijała, nie kończyła wyprzedzania, nie
    rozpoczynała wyprzedzania itd itp.

    > Takich niewidzialnych ?

    Nie, tych ktore widać na filmie. Są one w odległości od KIA którą trudno
    ocenić i to zadanie biegłego.

    > Nie mowie nie, ale przepisy sa niestety jasne.

    Całe szczęście. W tym przypadku, po nocy, o czym wielu zapomina,
    niewiele widać. Zmiana pasa na prawy po każdym wyprzedzeniu generuje
    dodatkowe niebezpieczeństwo dla wszystkich.

    > A w USA odwrotnie - kazdy jedzie pasem którym chce, a policja wyłapuje
    > tych, co za często zmieniają.

    Nie. Jazda niektórymi pasami też jest zakazana w różnych
    okolicznościach, np. HOV.

    bezpieczne-policjant-o-czestej-zmianie-pasa-ruchu,68
    09193867765889a
    > To niech jeszcze Sejm przekonają ... w całej Europie.

    A po co? Przepisy drogowe nie są takie same w *całej* Europie.

    W dodatku taki przepis jest niemożliwy do artykulacji.

    > Ale jak sucho, to woda w koleinach nie stoi :-)

    Ale stoją koleiny. Nie wiem czy wjechałeś w jakąs koleinę przy >100. Ja
    wjechałem. Skończyło się na obdartym błotniku. Czy tam były koleiny? A
    może był tam rozjechany mrówkojad? Nie wiemy.

    > Z grubsza jednak widac, ze w duzym odstępie.

    Czy ten duży odstęp jest dostatecznie duży aby podzielić go na dwa
    wyprzedzania? A może KIA wcale nie wyprzedzała?

    > No ale jakby nie jechal lewym pasem, to by żył.

    Istnieje biliard powodów dla których mógłby żyć. Na przykład, jak by w
    2001 nie potknął się o próg, to miałby szansę wyczytać ogłoszenie z
    gazety leżącej na oknie kibla w klubie Tęcza, gdzie napisali, że
    sprzedają Lanosa, a ten Lanos mógł się akuratnie popsuć tego dnia, gdzie
    jechała Beemka, z resztą popsułby się w Szczecinie, jak by się popsuł. A
    to tylko jeden przypadek z biliarda, kiedy móg coś zrobić lub czegoś nie
    zrobić i uratowało by to komuś życie.

    Dobry kierunek rozumowania, zgodny z teorią wieloświatów.

  • 106. Data: 2023-10-23 16:30:39
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 23.10.2023 o 13:52, heby pisze:

    > Masz na to *DOWODY*?
    >
    > Na fimie widać kilka pojazdów, przed i po.

    ... i jeszcze zielone ludziki

  • 107. Data: 2023-10-23 16:32:21
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 23.10.2023 o 14:08, heby pisze:

    > Bo też materiały są wyjątkowo kiepskie.
    >
    > Lepiej nie mieć wniosku, niż mieć błedny.

    Są wystarczające by stwierdzić przyczynienie się KIA do zdarzenia.

    > To pieprzenie to mniej więcej to samo, co robią śledczy. Zamiast zerknąć
    > na filmik i wlepić mandat KIA, to zaczną dociekać co jak gdzie itd. jak
    > jakieś pedały! Dobrze prawisz "io", za mordę kierowcę KIA, niech reszta
    > śmieci wie, że jazda lewym tylko dla samców omega.

    No i teraz, jak sam stwierdziłeś, czekasz na reasumpcję.

  • 108. Data: 2023-10-23 16:33:22
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/10/2023 16:30, io wrote:
    > ... i jeszcze zielone ludziki

    Tych akurat nie dostrzegam, ale jesli Ty je widzisz, udaj się do
    specjalisty.

  • 109. Data: 2023-10-23 16:40:47
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 23.10.2023 o 16:33, heby pisze:

    > Tych akurat nie dostrzegam, ale jesli Ty je widzisz, udaj się do
    > specjalisty.

    W postaci zielonego ludzika?

  • 110. Data: 2023-10-23 16:43:53
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 23/10/2023 16:32, io wrote:
    > Są wystarczające by stwierdzić przyczynienie się KIA do zdarzenia.

    Nie. Przepisy nie określają *dokładnie* ile czasu musisz spędzić, aby
    bezpiecznie zjechać na prawo pod koniec wyprzedzania, nie okreslają
    *dokładnie* też kiedy należy wyprzedzanie zacząć. Sąd nie ma możliwosci
    w tym wypadku stwierdzić o winie KIA bo nie ma przepisu określającego
    ten czas, a kierowca może w dowolny sposób określać co to jest
    "bezpiecznie". Mógł stwierdzić, że to niebezpieczne i pozostać na lewym
    pasie całkiem legalnie. Z tej samej przyczyny mogę nie wjechać na
    skrzyżowanie, bo oceniam to za niebezpieczne, choc niewątpliwie znalazło
    by się kilku samców omega w audicach wyklepanych z przystanku, którzy
    wjechali by kilka razy w te i nazad.

    Jedyne co wiemy to że debil z Bmw przyczynił się do wypadku. Czy
    kierowca KIA przyczynił się, nie wiemy i bardzo możliwe że nigdy się nie
    dowiemy.

    Co nie przeszkadza macie imbecyli rozcieńczas winę kierownika Bmw, bo
    sami nie jeden raz zapierdalali i im takie śmieci imponują. To taka
    reakcja obronna, całkowicie zrozumiałe.

    > No i teraz, jak sam stwierdziłeś, czekasz na reasumpcję.

    A czego reasumpcję?