    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Seba leciał 314km/h
    Date: Mon, 23 Oct 2023 16:29:56 +0200
    <uh2vg5$f39$5$Robert_W@news.chmurka.net> <uh2vt9$2d19b$1@dont-email.me>
    <uh30b0$f39$6$Robert_W@news.chmurka.net> <uh32e3$2dia3$1@dont-email.me>
    <uh363m$f39$7$Robert_W@news.chmurka.net> <uh37es$2eeke$2@dont-email.me>
    <1wszisahyu3qv.14xsjzt34l85p$.dlg@40tude.net>
    <uh5mlf$342ii$1@dont-email.me>
    <1oysmxzbeql79.1r8k0kblk5ej$.dlg@40tude.net>

    On 23/10/2023 15:11, J.F wrote:
    > Wyprzedzac mozna, ale jadąc przy prawej krawedzi jezdni :-)

    Nie.

    > Jak sie prawym nie da, albo sie zamierza skrecic w lewo,
    > a i wyprzedac ustawa nakazuje z lewej strony (z wyjątkami).

    Więc wyprzedzał. Albo omijał. Albo koleina była. Albo woda. Albo
    kosmici. Dopiero ostatnie w tej wyliczance będzie "bo lubi".

    > Jest film

    Z filmu nie wynika nawet, czy KIA byla na lewym pasie, a Ty wyprowadzasz
    wniosek, że nie wyprzedzała, nie omijała, nie kończyła wyprzedzania, nie
    rozpoczynała wyprzedzania itd itp.

    > Takich niewidzialnych ?

    Nie, tych ktore widać na filmie. Są one w odległości od KIA którą trudno
    ocenić i to zadanie biegłego.

    > Nie mowie nie, ale przepisy sa niestety jasne.

    Całe szczęście. W tym przypadku, po nocy, o czym wielu zapomina,
    niewiele widać. Zmiana pasa na prawy po każdym wyprzedzeniu generuje
    dodatkowe niebezpieczeństwo dla wszystkich.

    > A w USA odwrotnie - kazdy jedzie pasem którym chce, a policja wyłapuje
    > tych, co za często zmieniają.

    Nie. Jazda niektórymi pasami też jest zakazana w różnych
    okolicznościach, np. HOV.

    bezpieczne-policjant-o-czestej-zmianie-pasa-ruchu,68
    09193867765889a
    > To niech jeszcze Sejm przekonają ... w całej Europie.

    A po co? Przepisy drogowe nie są takie same w *całej* Europie.

    W dodatku taki przepis jest niemożliwy do artykulacji.

    > Ale jak sucho, to woda w koleinach nie stoi :-)

    Ale stoją koleiny. Nie wiem czy wjechałeś w jakąs koleinę przy >100. Ja
    wjechałem. Skończyło się na obdartym błotniku. Czy tam były koleiny? A
    może był tam rozjechany mrówkojad? Nie wiemy.

    > Z grubsza jednak widac, ze w duzym odstępie.

    Czy ten duży odstęp jest dostatecznie duży aby podzielić go na dwa
    wyprzedzania? A może KIA wcale nie wyprzedzała?

    > No ale jakby nie jechal lewym pasem, to by żył.

    Istnieje biliard powodów dla których mógłby żyć. Na przykład, jak by w
    2001 nie potknął się o próg, to miałby szansę wyczytać ogłoszenie z
    gazety leżącej na oknie kibla w klubie Tęcza, gdzie napisali, że
    sprzedają Lanosa, a ten Lanos mógł się akuratnie popsuć tego dnia, gdzie
    jechała Beemka, z resztą popsułby się w Szczecinie, jak by się popsuł. A
    to tylko jeden przypadek z biliarda, kiedy móg coś zrobić lub czegoś nie
    zrobić i uratowało by to komuś życie.

    Dobry kierunek rozumowania, zgodny z teorią wieloświatów.