  • 1. Data: 2011-04-02 21:42:06
    Temat: Saymang 85 i filmowanie.
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Kupiłem w ostatnie wakacje samyanga do kadyszki i od czasu do czasu podpinam
    go aparatu, żeby zrobić jakiś portret. Jestem z niego b. zadowolony, bo jest
    ostro, kontrastowo, piękny bokeh itd. - zwłaszcza w relacji do ceny.
    Oczywiście boli nieco brak AF, ale po prostu przypominają mi sie czasy
    zenita i ostrzenia ręcznego ;-)
    Samyang jednak pokazał pazur dopiero po podpięciu do k-xa żony. Jeśli chodzi
    o zdjęcia, to podobnie jak w kadyszce, ładne rozmycie, flara minimalna, jest
    trochę AC, ale znośnie itd. Porównałem jednak dwa filmiki nakręcone
    kaiksem - taki zrobiony kitem i taki samyangiem - podobne warunki, te same
    modelki (kilkuletnie) i tu po prostu to prawdziwa przepaść! Bardzo
    plastycznie, płynnie regulowana przesłona, więc odpowiednie naświetlenie bez
    przeskoków, ostro, pięknie rozmyte tło - miód malina po prostu.
    Polecam pentaksiarzom, którzy od czasu do czasu coś chcą sfilmować i nie
    boją się ręcznego "gonienia za obiektem", naprawdę warto.

    --
    Wciąż pozytywnie zaskoczony Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 2. Data: 2011-04-02 22:08:30
    Temat: Re: Saymang 85 i filmowanie.
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-04-02 23:42, Yogi(n) pisze:
> [...]
    > go aparatu, żeby zrobić jakiś portret. Jestem z niego b. zadowolony, bo jest
    > ostro, kontrastowo, piękny bokeh itd. - zwłaszcza w relacji do ceny.

    Pokaż fotki.

    --
    animka

  • 3. Data: 2011-04-03 09:54:40
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    >Pokaż fotki.

    No nie, mam same portrety, na użytek własny/portretowanych. Ale naprawdę to
    szkło do tego się nadaje. I do filmowania ;-)

  • 4. Data: 2011-04-03 13:56:19
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2011-04-02 23:42, Yogi(n) wrote:
    > Polecam pentaksiarzom, którzy od czasu do czasu coś chcą sfilmować i nie
    > boją się ręcznego "gonienia za obiektem", naprawdę warto.

    Wreszcie dla odmiany ktoś napisał, że jest z czegoś zadowolony, a nie że
    nie działa lub jest takie straszne i złe :D

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 5. Data: 2011-04-03 14:08:55
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-04-03 11:54, Yogi(n) pisze:
    > Użytkownik "animka"<a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości

    > No nie, mam same portrety, na użytek własny/portretowanych. Ale naprawdę to
    > szkło do tego się nadaje. I do filmowania ;-)

    No tak, rozumiem.
    Jeśli chodzi o portretowanie to mój niedrogi aparat też fajnie robi
    zdjęcia portretowe. Nie trzeba do niego żadnego szkla :-)

    --
    animka

  • 6. Data: 2011-04-03 15:22:21
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "animka" napisał w wiadomości grup

> [...]

    Jeśli chodzi o portretowanie to mój niedrogi aparat też fajnie robi
    zdjęcia portretowe. Nie trzeba do niego żadnego szkla :-)
    *************************************

    Pokaż fotki

    --
    JD

  • 7. Data: 2011-04-03 15:26:40
    Od: "JD" <j...@g...com>

    On 2011-04-02 23:42, Yogi(n) wrote:
> [...]

    Wreszcie dla odmiany ktoś napisał, że jest z czegoś zadowolony, a nie że
    nie działa lub jest takie straszne i złe :D
    **************************************

    No to ja napiszę, że jestem zadowolony z współpracy Sigmy 10-20/3.5
    z Pentaxem K-5:

    http://jacek3d.deviantart.com/#/d3cih1d

    --
    JD

  • 8. Data: 2011-04-03 16:51:02
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-04-03 17:22, JD pisze:
> [...]
    > Jeśli chodzi o portretowanie to mój niedrogi aparat też fajnie robi
    > zdjęcia portretowe. Nie trzeba do niego żadnego szkla :-)

    Robiłam narazie takie testowe i wyrzuciłam z dysku. To, do którego
    podaję link to nie pamiętam dokładnie czy portretowe, ale tło jest
    przytłumione.
    http://www.2shared.com/photo/b5E9rane/Roger_dzisiaj.
    html?

    --
    animka

  • 9. Data: 2011-04-03 16:59:44
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > Polecam pentaksiarzom, którzy od czasu do czasu coś chcą sfilmować i nie
    > boją się ręcznego "gonienia za obiektem", naprawdę warto.

    Amerykę odkryłeś.
    ;-)

    zyga
    --
    --force --nodeps --all

  • 10. Data: 2011-04-03 17:01:15
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > No tak, rozumiem.
    > Jeśli chodzi o portretowanie to mój niedrogi aparat też fajnie robi
    > zdjęcia portretowe. Nie trzeba do niego żadnego szkla :-)

    Pinhole?

    zyga
    --
    --force --nodeps --all