  • Data: 2011-11-08 09:16:36
    Temat: STM32 - problem z ADC
    Od: SM <b...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Czy ktoś tu z obecnych bawił się ADC w procesorkach STM32
    i mógłby coś potwierdzić/sprawdzić u siebie?

    Mam układ na STM32F103RBT6 i wykorzystuję 4 kanały ADC1
    (regular channels) na PA0..PA3.

    Problem jest taki że mam spory szum z przetwarzania - tak
    jakby na zadawane przeze mnie napięcie do wejścia ADC coś
    się nakładało. Nie mogłem tego zwalczyć, więc zająłem się
    testowaniem ADC na pojedynczym wejściu.

    Podpiąłem wejście ADC (pin PA0) do źródła zasilania przez
    rezystor 10kOhm i dalej mam szum. Podpiąłem się więc z
    oscyloskopem i co widzę? W momencie startu przetwarzania
    przez ADC mam szpilkę napięciową na 100mV z wyjścia!

    Zgodnie z dokumentacją wewnętrznie do PA0 powinien być
    dołączony klucz (oporność około 1k) i kondensator
    kilka pF jako układ pamiętający (sample and hold).

    Efekt jest taki jakbym każdorazowo po starcie ADC miał
    ten wewnętrzny kondensator naładowany i musiał go nie
    ładować moim zewnętrznym, mierzonym napięciem, ale rozła-
    dowywać! Zmodyfikowałem układ aby "mocno" sterować wejściem
    dla ADC - wtórnik na wzm.operacyjnym. Trochę pomogło ale
    nie za wiele - ładunek jest na tyle duży że nawet operacyjny
    ma problem - układ zaczyna "dzwonić" i mam oscylacje.

    Mam więc pytanie - czy ktoś spotkał się z tym problemem
    w STM32? Czy one tak mają, czy też trafiłem na jakiś
    odrzut/podróbę?

    SM

    P.S.
    Ktoś chyba miał podobny problem

    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2087721.html#9
    921288

    Nie jest to jednak efekt pamięciowy, bo występuje on także
    przy przetwarzaniu tylko jednego kanału (nie jest to więc
    "pozostałość" napięcia na wspólnym kondensatorze od S&H
    z pomiaru z innego kanału).