  • Data: 2011-11-08 16:17:40
    Temat: Re: STM32 - problem z ADC
    Od: SM <b...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > na wejściu ADC powinieneś mieć zewnętrzny kondensator odpowiedniej
    > pojemności (IMHO foliowy 10nF ew. ceramiczny - ale koniecznie NP0). Aby
    > wzm. operacyjny przy takim obciążeniu Ci nie dzwonił odseparuj wyjście
    > wzmacniacza od kondensatora opornikiem niewielkiej wartości (tak z
    > 50-100 omów), sprzężenie zwrotne weź z kondensatora. I powinno być OK.

    Jutro sprawdzę czy ten 10nF wystarczy aby "połknąć" wypływający
    z wejścia ładunek na tyle, żeby podbicie na nim napięcia
    nie było zbyt duże. I czy ten rezystor sprawdzi się aby
    wzm.oper. nie dzwonił.

    Wcześniej robiłem inny test. Sądziłem że to te zakłócenia to szum
    i dałem filtr RC między wzm.oper. a wejściem ADC. Stała czasowa
    bardzo mocno za duża (specjalnie do testów). Przy niewielkich
    napięciach tylko pogorszyło to sprawę - zadziałało "odwrotnie"
    - jak układ różniczkujący.

    SM