  • 41. Data: 2013-06-10 22:37:32
    Temat: Re: SSD vs HD
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-06-10 10:44, Chris pisze:
    > "praktycznie" = nie dobrałeś właściwego modelu tylko dobierałeś na oko ...
    Praktycznie była różnica jedynie w numerze seryjnym i dacie produkcji
    (parę miesięcy różnicy o ile dobrze pamiętam), ale mniejsza o to, Panie
    z dużą praktyką :->

    Maciek

  • 42. Data: 2013-06-11 08:26:12
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Maciek nabazgrał(a):

    > Praktycznie była różnica jedynie w numerze seryjnym i dacie produkcji

    A jesteś tego pewien ... często tego nie widać dla amatorów :)

    > (parę miesięcy różnicy o ile dobrze pamiętam), ale mniejsza o to, Panie
    > z dużą praktyką :->

    Tak, mam dużą praktykę bo siedzę w tym temacie ponad 15 lat.

  • 43. Data: 2013-06-11 08:44:04
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Pszemol nabazgrał(a):

    > "Chris" <c...@s...pl> wrote in message
    > Jeśli to tylko konferencja to chyba najlepiej będzie zrobić video skype
    > :-)

    A co ma zrobić pracownik SAP, administrator firmy międzynarodowej, prawnik
    .... tak można długo :)

  • 44. Data: 2013-06-11 10:13:49
    Od: Yerine Ictimai <y...@g...com>

    On Jun 8, 4:12 pm, "\(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl> wrote:
    > Już dość dawno temu odtrąbiono rychły koniec kariery klasycznych HD z
    > wirującym talerzem, ale - jakoś nie schodzą ze sceny.
    > Wyszperałem też coś o "dyskach przyszłości":
    >
    > http://www.dyski.wirt.pl/index.php/Krzem.html  - opisano tam pamięci
    > holograficzne. Nie ma przy artykule daty, nie wiem więc czy jest sprzed
    > tygodnia, czy może 5 lat. Czy takie urządzenia pamięci są już w sprzedaży,
    > czy ktoś coś słyszał? Bo google mi nie pomogło.

    W latach 1970-tych miał ogromną popularność serial "Cosmos 1999"
    którego akcja rozgrywała się w bardzo komfortowej, rozbudowanej z
    dużym rozmachem bazie księżycowej "Alfa", mi.in. rutynowo używa się
    tam małych wydajnych statków "Orłów" wszędzie potrafiących wylądować i
    dolatujących z Ziemi na Księżyc i z powrotem w godzinę (i bez
    tankowania) - i o czywiście wszystko to się dzieje w roku... 1999 :)

    Albo filmy w/g książki Artura Clarka "Space Odyssey 2001", "Space
    Odyssey 2010"

    Program lotów księżycowych "Apollo" przewidywał wyprawy np. "Apollo
    27" - podczas gdy teraz wiemy, że ostatni lot na Księżyc to Apollo-17
    w bodajże 1975 r. i potem już nic!
    Co więcej amerykańskie wahadłowce już ODDANO NA ZŁOM - i nie ma nic w
    zamian!

    Także sytuacja w sektorze IT około roku 2000 dawała wiele wspaniałcyh
    obietnic. Jednak wnet pojawiło się zjawisko pt. "11 IX", i nadszedł
    MROCZNY wiek wojenny, i same kryzysy!

    Podsumowując.
    Trudno oprzeć sie wrażeniu, że JAKAŚ CIEMNA siła "dba" aby ludzkość
    zanadto się nie rozwineła. Nie wiem co czy kto to - czy Kosmici, czy
    jakieś FAKTYCZNE ośrodki władzy na świecie (któż jeszcze wierzy, że to
    politycy rządzą?)

    Ale wszystko zmierza w tę stronę, aby przypadkiem nie zatriumfował
    ROZUM - lecz dziki pseudo-kapitalizm oraz anty-kultura degradująca
    umysły ludzi.

  • 45. Data: 2013-06-11 14:54:18
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >To jaki jest do miasta? ;)
    Zależy, jak wozisz tylko siebie możesz brać szybszy :) jak wozisz towar po
    sklepach to lepszy będzie większy, są tez duże i szybkie ale ekonomicznie
    nieuzasadnione (jak szwajcarskie zegarki za tysiące EURO) choć tez ktoś to
    kupuje skoro opłaca się produkować.

    Buniek

  • 46. Data: 2013-06-12 15:04:34
    Od: "LPPL" <l...@u...pl>

    Użytkownik "Yerine Ictimai"

    > W latach 1970-tych miał ogromną popularność serial "Cosmos 1999"
    > którego akcja rozgrywała się w bardzo komfortowej, rozbudowanej z
    > dużym rozmachem bazie księżycowej "Alfa",

    I co z tego wynika?
    Że wyobraźnia wyprzedza postęp i że wizjonerzy popuszczają jej wodze, bo nie
    muszą się liczyć z kosztami?

> [...]
    > i dolatujących z Ziemi na Księżyc i z powrotem w godzinę (i bez
    > tankowania) - i o czywiście wszystko to się dzieje w roku... 1999 :)

    Ja też jestem w stanie dojechać do pracy w pół godziny bez miedzytankowania,
    wykorzystując zaledwie jedną czwartą prędkości maksymalnej mojego pojazdu
    (ograniczenie do 50) mając w dodatku ciągle przed oczami krajobraz
    księżycowy (kratery na jezdni).
    Jedyna wada to to, że nie mogę kierować w stanie "nieważkości" ;(

    > Albo filmy w/g książki Artura Clarka "Space Odyssey 2001", "Space
    > Odyssey 2010"

    Czy to ten sam Clark, który "wymyślił" że łączność satelitarna wyeliminuje
    skutecznie i raz na zawsze naziemne nadajniki telefonii i telewizji? He, he!
    Wizje Leonardo d. V. zisciły się dopiero po wiekach, ale to się zmienia i
    już np. rozwój robotyki galopuje niczym muł w zaprzęgu. Ledwo wymyślono
    pojęcie robot, a już na dniach korporacja Tyrell zapowieda wypuszczenie
    pierwszego egzemplarza Nexus 6.
    Co prawda, trwałośc ich nie będzie odstawała zbyt od życia przeciętnego
    zasilacza albo napędu dvd (max. cztery lata), ale zawsze to postęp.

    --
    LPPL

  • 47. Data: 2013-06-12 21:26:53
    Od: Yerine Ictimai <y...@g...com>

    On Jun 12, 3:04 pm, "LPPL" <l...@u...pl> wrote:
    > Użytkownik "Yerine Ictimai"

    > I co z tego wynika?
    > Że wyobraźnia wyprzedza postęp i że wizjonerzy popuszczają jej wodze, bo nie
    > muszą się liczyć z kosztami?

    A może to, że owi wizjonerzy biorą pod uwagę jedynie OFICJALNE
    uwarunkowania rozwoju, a nie biorą tych z gatunku TERII SPISKOWYCH?

    Chociaż... sa spore rozdziały science-fiction lub political-fiction w
    których przyszłośc pokazywana jest w takich minorowych barwach, że od
    razu mija ci chęć poddania się HIBERNACJI ;)

    Jednak wracając do Twego pytania... Jak wytłumaczyć, że ostatni lot na
    Księżyc zrealizowano w 1975r. a najdumniejszy program NASA pt. PROMY
    KOSMICZNE wywalono na złom?
    i nie ma nic w zamian.

    Obecnie aktualnie cały program kosmiczny USA polega na skokach z
    balonów.
    (Czyli tym, że idioci z logami "sponsorów" na kombinezonach skaczą na
    spadochronie z balonów stratosferycznych... )

    Chyba najtrafniejszymi wizjonerami okażą się autorzy komedii
    "IDIOKRACJA"

  • 48. Data: 2013-06-12 23:37:24
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-06-12 21:26, Yerine Ictimai pisze:

    > Obecnie aktualnie cały program kosmiczny USA polega na skokach z
    > balonów.
    > (Czyli tym, że idioci z logami "sponsorów" na kombinezonach skaczą na
    > spadochronie z balonów stratosferycznych... )

    Zapomniałeś, że niejaki Justin Bieber wybiera się komercyjnie w kosmos.
    Nawet bilet kupił i oby tam został :>
    W sumie w PL znalazłoby się całkiem sporo kandydatów do lotu w jedną
    stronę i pewnie biorąc pod uwagę ich wiekopomne dokonania podatnicy
    zrzuciliby się na taką eskapadę chętniej, niż na ich coraz
    to głupsze pomysły.

    > Chyba najtrafniejszymi wizjonerami okażą się autorzy komedii
    > "IDIOKRACJA"

    Coś w tym jest ;>

    --
    /MB

  • 49. Data: 2013-06-13 12:26:02
    Od: "LPPL" <l...@u...pl>

    Od: "Yerine Ictimai"

    > Chociaż... sa spore rozdziały science-fiction lub political-fiction w
    > których przyszłośc pokazywana jest w takich minorowych barwach, że od
    > razu mija ci chęć poddania się HIBERNACJI ;)

    Taaa... Liga rządzi, Liga radzi...;)

    > Jednak wracając do Twego pytania... Jak wytłumaczyć, że ostatni lot na
    > Księżyc zrealizowano w 1975r. a najdumniejszy program NASA pt. PROMY
    > KOSMICZNE wywalono na złom?

    W 75 rakiety balistyczne osiągnęły zakładaną doskonałość (łuku tez nie
    opłaca się bez końca usprawniać) i księżyc przestał być potrzebny jako chwyt
    propagandowy, wytłumaczenie poniesionych, olbrzymich (nie tylko finansowych)
    nakładów. Dalsze zwiększenia chyżości i zasięgu rakiet nie miało
    uzasadnienia (wróg odległy o kilka, najwyżej kilkanaście tys. km) więc
    projekt Mars i eksplorację układu zarzucono. Promy kosmiczne to były
    towarowe taksówki mające zaopatrywać bojowe stacje kosmiczne, ale ponieważ
    tak wielki i nieruchomy cel jest łatwiejszy do namierzenia i strącenia niż
    pancernik w erze lotniskowców, podzieliły rychło ich los.
    A o teorii spiskowej nic powiedzieć nie mogę, bo mi nic na ten temat nie
    wiadomo;]

    > i nie ma nic w zamian.

    W zamian jest masa strasznych rzeczy o których, mam nadzieje, jeszcze długo
    nic nie usłyszymy.

    > Obecnie aktualnie cały program kosmiczny USA polega na skokach z
    > balonów.

    Bo cała sztuka to zrobić z ludzi balona, wykonać skok na ich kasę i przy
    okazji nabić w butelkę (żeby za słodką wodę z witaminami i odrobiną kofeiny
    żądać więcej niż za szlachetne piwo? Koniec świata!).

    > (Czyli tym, że idioci z logami "sponsorów" na kombinezonach skaczą na
    > spadochronie z balonów stratosferycznych... )

    Po okresie wzlotów, zawsze są upadki... Wracając do komputerów (i pytań).
    Czy człowieka, który zasłynął z tego przede wszystkim, że uprościł
    radykalnie obsługę elektronicznych urządzeń powszechnego użytku można nazwać
    geniuszem? A może praktycznym idiotą?
    Chociaż, czekam aż ktoś zrobi to samo z internetem. Taką isieć. Góra trzy
    kliknięcia i piękna (z muzyką, zapachem, animacjami i w 3D) twoja strona
    internetowa gotowa;)
    A potem już tylko ikroczek do iprogramowania dla iForrestów...

    Pozdr.

    --
    LPPL

  • 50. Data: 2013-06-13 12:48:25
    Od: "LPPL" <l...@u...pl>

    Użytkownik "RadoslawF"
    > Dnia 2013-06-08 16:12, Użytkownik (c)RaSz napisał:

    > Miejsce samochodów miały zająć samoloty, potem helikoptery
    > a teraz czekamy na latające spodki. I czekamy na nie używając
    > samochodów. :-)

    Biorąc pod uwagę zmiany klimatyczne to niedaleka przyszłość wymusi raczej
    przesiadkę na amfibię, hydroplan albo wodolot.

    I znowu wygra, za przeproszeniem, hybryda...

    --
    LPPL