  • 61. Data: 2012-09-26 12:40:29
    Temat: Re: SSD Intela - realizacja gwarancji producenta w PL
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia 26 Sep 2012 06:54:10 +0200, januszek napisał(a):

    > Przemysław Ryk napisa?(a):
    >
    > [...]
    >
    > Troche zartuje bo zamienianie towarow na "doskonale odpowiedniki",
    > wystawianie do sprzedazy sprzetu, ktorego fizycznie nie posiada sie na
    > wlasnym stanie magazynowym - to typowe zjawiska dla calego handlu w
    > Sieci.

    Lepsze jaja miałem przy gwarancyjnej wymianie GTX285 w Komputroniku właśnie.
    Nie ma mojego modelu (fabrycznie overclockowany od EVGA). Kiedy będzie? Nie
    wiadomo. GTX285 innych producentów? Nie ma żadnego. Kiedy będą? Nie wiemy...
    Popatrzyłem po cenach - różnica w cenie między moim, a GTX295 wynosiła
    jakieś 50 PLN. OK - to ja chcę tego GTX295. Jak usłyszałem procedurę
    wymiany, to mnie szlag trafił: wysłać im uszkodzonego GTX285 z wypełnionym
    RMA, Komputronik zrobi to jako zwrot, wyśle mi fakturę korygującą POCZTĄ
    POLSKĄ, ja wtedy sobie zamówię w sklepie GTX295. Jak już przestałem się
    histerycznie śmiać, to padło proste pytanie, czy nie potrafią faktur
    zapakować do pudełka z kartą i wysłać całości kurierem, który ma ode mnie
    skasować różnicę w cenie między starą, a nową kartą. W końcu, po kilku
    telefonicznych bojach okazało się, że jednak tak się uda zrobić...

    W znaku - jak jeszcze istniał - jak miałem problem z drugim egzemplarzem
    Asusa Striker Extreme, to wystarczył telefon - umówiliśmy się, że ja tej
    płyty mam dosyć, wolę to wymienić na DFI, dograliśmy kiedy podjadę do
    sklepu, wszedłem, odwaliliśmy raz dwa papierkologię, po 10 minutach
    wyszedłem z wymienionym sprzętem...

    > Swoja droga zauwazylem, ze im wiekszy sprzedawca tym i skala
    > takich zachowan jest wieksza. Mam na mysli, ze jednoosobowa firemka
    > Zenona Kowalskiego w tym akurat zakresie dziala lepiej, przynajmniej do
    > poki nie padnie ;)

    Wiesz - różnie z tym bywa. Jakie przeboje miałem z komoorki.pl, to moje...

    [ Lord Marshal: Irgun. One of my best. Richard B. Riddick: If you say so. ]
    [ ("The Chronicles of Riddick") ]

  • 62. Data: 2012-09-26 14:09:42
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Przemysław Ryk napisa?(a):

    > Lepsze jaja miałem przy gwarancyjnej wymianie GTX285 w Komputroniku właśnie.
    > Nie ma mojego modelu (fabrycznie overclockowany od EVGA).

    Swoja droga wlasnie nabylem karte EVGA, zarejestrowalem zakup
    bezposrednio na stronie producenta i zaproponowali mi, za w sumie
    smieszne pieniadze, zakup rozszezonej gwarancji na 5 lub 10 lat.

    > W końcu, po kilku telefonicznych bojach okazało się, że jednak tak się
    > uda zrobić...

    Znak kilka malych sklepow/firm, w ktorych po prostu spuszcza sie takich
    klientow niczym wode w toalecie... ;)

    > Wiesz - różnie z tym bywa. Jakie przeboje miałem z komoorki.pl, to moje...

    O! Znam, wlasnie tam kupilem dwa razy, pierwszy i ostatni ;) (co prawda
    z premedytacja kupilem cene a towar byl tylko dodatkiem)... ;P

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

  • 63. Data: 2012-09-26 23:20:29
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia 26 Sep 2012 14:09:42 +0200, januszek napisał(a):

    > Swoja droga wlasnie nabylem karte EVGA, zarejestrowalem zakup
    > bezposrednio na stronie producenta i zaproponowali mi, za w sumie
    > smieszne pieniadze, zakup rozszezonej gwarancji na 5 lub 10 lat.

    Ja za brak rejestracji swojego GeForce'a od XFX sobie w brodę pluję teraz.
    :-/

    > Znak kilka malych sklepow/firm, w ktorych po prostu spuszcza sie takich
    > klientow niczym wode w toalecie... ;)

    Widzisz - ja z gatunku tych, którefo spuścisz w toalecie, to Ci umywalką
    wróci. :)

    > O! Znam, wlasnie tam kupilem dwa razy, pierwszy i ostatni ;) (co prawda
    > z premedytacja kupilem cene a towar byl tylko dodatkiem)... ;P

    Ja o wymianę swojego telefonu szarpałem się około 300 dni. Temat opisałem
    detalicznie u siebie na blogu, na forum użytkowników Nokii E51 i E52, forum
    PCLabu, linkowałem na Facebooku, a kopie korespondencji szły do Rzecznika
    Praw Konsumenta. W końcu się poddali.

    [ Saying things doesn't make them true. ]
    [ ("House M.D.") ]

  • 64. Data: 2012-09-27 14:49:45
    Od: Corran <c...@g...com>

    W dniu środa, 26 września 2012 14:09:44 UTC+2 użytkownik januszek napisał:

    > Znak kilka malych sklepow/firm, w ktorych po prostu spuszcza sie takich
    >
    > klientow niczym wode w toalecie... ;)

    No i o to właśnie chodzi.

    Przemek narzeka najogólniej rzecz biorąc na procedury, papierki i czekanie.

    Dla mnie problemem są sytuacje kiedy jakiś skurczybyk ci nie chce uznać gwarancji lub
    przyjmie dysk, który leży 3 miesiące na zapleczu "w serwisie" zanim zachce mu się go
    odesłać do producenta!

    Przemku, to że w Proline odesłali ci dysk do producenta to nic, schody się zaczynają
    kiedy serwisowanie czy wymiana ma być na ich koszt.

    Rozumiem twoje zarzuty ale nie do końca podzielam twój punkt widzenia. Ja tam bym się
    cieszył że chcieli ci tego Geforca wymienić na innego bo wcale nie musieli, bo w
    wielu firemkach jak czegoś nie muszą to, to poprostu pierdolą!

    Komputer który kupuje będzie stał w mieszkaniu w małym mieście, to też jest inna
    sytuacja niż kiedy mieszkałem we Wrocławiu.

    Krótko: wole kupić tam gdzie wiem jak mi coś padnie to to wymienią/naprawią (często
    trzeba poczekać, ale da się z tym żyć) niż w sklepie którego nie znam i mogą mnie po
    prostu olać (tym bardziej że kupuje wysyłkowo).

  • 65. Data: 2012-09-27 15:18:40
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    Przemysław Ryk nabazgrał(a):

    > Ja za brak rejestracji swojego GeForce'a od XFX sobie w brodę pluję teraz.
    > :-/

    Jak brałeś na firmę to weź wystaw znajomemu dokument sprzedaży i niech on
    zgłosi na podstawie twojego rachunku dla niego :) w końcu mogła długo leżeć
    na półce sklepowej bo to mało chodliwy towar :)

  • 67. Data: 2012-09-27 16:46:25
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 27 Sep 2012 15:18:40 +0200, Chris napisał(a):

    > Jak brałeś na firmę to weź wystaw znajomemu dokument sprzedaży i niech on
    > zgłosi na podstawie twojego rachunku dla niego :) w końcu mogła długo leżeć
    > na półce sklepowej bo to mało chodliwy towar :)

    Polska to jednak kraj cwaniaczków...

    [ Życie jest zbyt cięzkie, by przykładać do niego wagę. (S.J. Lec) ]

  • 66. Data: 2012-09-27 16:46:25
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 27 Sep 2012 05:49:45 -0700 (PDT), Corran napisał(a):

    > No i o to właśnie chodzi.
    >
    > Przemek narzeka najogólniej rzecz biorąc na procedury, papierki i
    > czekanie.

    Czytałeś może jednak moje opisy przebojów z Komputronikiem? Jeżeli nie, to
    sugerowałbym jednak przeczytać.

    Jeżeli procedura jest debilna, to mam przy okazji siedzieć cichutko i nie
    komentować tego? Nie głosować portfelem i nie iść do kogoś, kto je ma
    sensowniej opracowane? Jaja sobie robisz?

> [...]
    >
    > Przemku, to że w Proline odesłali ci dysk do producenta to nic, schody
    > się zaczynają kiedy serwisowanie czy wymiana ma być na ich koszt.

    Wysłałem do Proline dysk znajomej - AFAIR Seagate. Czy odsyłali do
    producenta, czy nie - tego nie wiem. Wiem, że w 5 dni dysk był wymieniony.

> [...]
    > tam bym się cieszył że chcieli ci tego Geforca wymienić na innego bo
    > wcale nie musieli, bo w wielu firemkach jak czegoś nie muszą to, to

    Łaskę mi robią? Bo mnie się jednak wydaje, że pewne obowiązki to jednak
    sprzedawca ma.

    (ciach...)
> [...]
    > wymienią/naprawią (często trzeba poczekać, ale da się z tym żyć) niż w
    > sklepie którego nie znam i mogą mnie po prostu olać (tym bardziej że

    Ja również. Wolę jednak kupować tam, gdzie traktuje się mnie jak klienta, a
    nie petenta, co dupę zawraca.

    [ Skromni ludzie nie istnieją. Po prostu niektórzy nie mają się czym ]
    [ chwalić. (JoeMonster.org) ]

  • 68. Data: 2012-09-27 18:41:16
    Od: Chris <s...@s...de>

    W dniu 2012-09-27 16:46, Przemysław Ryk pisze:

    > Polska to jednak kraj cwaniaczków...

    Jak być siedział w branży to byś więcej historyjek poznał :) co ciekawe
    różne opcję z wałkami polecają autoryzowane serwisy albo dystrybutorzy
    oby tylko producent poszedł na układ :)

    Miewaliśmy drukarki mające ponad rok od sprzedaży z paragonami mającymi
    parę dni ... oczywiście tłumaczenie jak wyżej ... stały na półce i
    właśnie przy prezentacji dla klienta wykryto wadę, klient kupił drugą ..
    tu macie paragon sprzedaży ...

    Tydzień temu oddawałem do naszego dostawcy a dokładniej serwisu
    producenta odtwarzacz stacjonarny BD bo mi padł, na dzień dobry po
    znajomości miałem opcję pisma o nienaprawialności i drogą dystrybucyjną
    nową sztukę lub zwrot kasy ... ale że nie zależało mi na czasie a na tym
    żeby działało to w 3 dni naprawili i miałem sprawny w domu.

    --
    www.bezwypadkowy.net - sprawdź auto i zobacz jego historię na forum.

  • 69. Data: 2014-03-07 13:28:19
    Od: p...@g...com

    Temat niemal z przed dwóch lat, ale ja właśnie to przerabiam - Gwarancja Intel.

    Kupiłem okazyjnie na Allegro - Ale od znanego sklepu NEO24.PL dysk Intel SSD serii
    320 o pojemności 600 GB. Po miesiącu dysk padł. Zero kontaktu. Odesłany do NEO24.PL,
    które przesłało do ABC Data (inporter INTEL na Polskę). Pierwsza odpowiedź - dysk do
    wymiany. Po miesiącu informacja oddamy kasę. Dlaczego ? Ten dysk kosztuje ok. 800 USD
    mi sprzedano za 1.100 zł, INTEL wymieni uszkodzony dysk importerowi który sprzeda go
    ponownie - czysty zysk. Własnie jestem na etapie korespondencji bezpośrednio z INTEL
    który twierdzi że dysk musi być wymieniony, tylko że Polski dystrybutor ma jak na
    razie to gdzieś. DYsk został kupiony na firmę więc ustawa konsumencka nie ma tu
    zastosowania.

    NIE KUPUJCIE INTELA !!!

  • 70. Data: 2014-03-07 13:48:18
    Od: "Chris" <c...@m...com>

    p...@g...com nabazgrał(a):

> [...]
    > Polski dystrybutor ma jak na razie to gdzieś. DYsk został kupiony na firmę
    > więc ustawa konsumencka nie ma tu zastosowania.

    Bzdury gadasz kolego, widać że się na tym nie znasz. Intel zawsze wystawia
    korektę na towar, SSD, Płyty, Procki itd ...

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl