  • 1. Data: 2009-07-14 23:59:48
    Temat: SSD: IDE i SATA - nieuczciwa różnica?
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    Dlaczego kiedy są analogiczne 2 modele dysków SSD z których jeden SATA
    a drugi to IDE tak bardzo się różnią prędkością, choć są w identycznej
    cenie.
    Np. Transcend:

    1.) IDE
    TS32GSSD25-M
    Read up to 66MB/s, Write up to 47MB/s (32GB)
    http://www.memoryc.com/storage/solidstatedisk/transc
    end32gbinternalssd.html

    2.) SATA
    TS32GSSD25S-M
    Read up to 150MB/sec, Write up to 90MB/sec
    http://www.memoryc.com/storage/solidstatedisk/transc
    end32gbsatassd.html

    Jak to wyjaśnić? Przecież gdyby one rzeczywiście były identyczne w
    środku to tylko interfejs IDE ograniczałby, więc powinno by być: Read
    100MB/sec (lub <130MBs przy ATA130), Write up to 90MB/sec

  • 2. Data: 2009-07-15 00:41:58
    Temat: Re: SSD: IDE i SATA - nieuczciwa różnica?
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    > 1.) IDE
    > TS32GSSD25-M
    > Read up to 66MB/s, Write up to 47MB/s
    (32GB)http://www.memoryc.com/storage/solidstatedisk/
    transcend32gbinternalss...

    Bo jak widać przy IDE można mieć wyższe osiągi:
    http://tinyurl.com/lr6wzy
    KingSpec IDE
    Sustained Read 76MB/S, Sustained Write 67MB/S

    Choć i tak jego odpowiednik (też MLC) na SATA jest szybszy:
    http://tinyurl.com/lr6wzy
    KingSpec SATA (KSD-SA25.1-128MJ)
    Sustained Read 144MB/S, Sustained Write 90MB/S

    kurcze dlaczego?

  • 3. Data: 2009-07-15 00:44:31
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    > Choć i tak jego odpowiednik (też MLC) na SATA jest
    szybszy:http://tinyurl.com/lr6wzy
    > KingSpec SATA (KSD-SA25.1-128MJ)

    sorry, pomyłka url:
    http://tinyurl.com/luccs2

  • 4. Data: 2009-07-15 08:32:40
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    Alojzy Zakalec pisze:
    > Dlaczego kiedy są analogiczne 2 modele dysków SSD z których jeden SATA
    > a drugi to IDE tak bardzo się różnią prędkością, choć są w identycznej
    > cenie.

    Poszukaj danych ze strony *producenta*, bo tutaj chyba są
    jakieś bzdury powypisywane.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 5. Data: 2009-07-15 11:14:10
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    On Jul 15, 10:32 am, Radosław Sokół <R...@p...pl> wrote:

    > Poszukaj danych ze strony *producenta*, bo tutaj chyba są
    > jakieś bzdury powypisywane.

    Ależ proszę bardzo, Transcend, te same modele SSD z wyjątkiem
    interfejsu:

    1.) IDE http://tinyurl.com/ks4n9t
    Performance:
    SLC - Read up to 74MB/s, Write up to 62MB/s (8GB to 32GB)
    Read up to 80MB/s, Write up to 70MB/s (64GB)
    MLC - Read up to 74MB/s, Write up to 45MB/s (32GB, 64GB)
    Read up to 68MB/s, Write up to 46MB/s (128GB)

    2.) SATA http://tinyurl.com/loawg2
    Performance:
    SLC - Read up to 150MB/s, Write up to 90MB/s (8GB)
    Read up to 150MB/s, Write up to 100MB/s (16GB)
    Read up to 150MB/s, Write up to 120MB/s (32GB)
    Read up to 170MB/s, Write up to 140MB/s (64GB)
    MLC - Read up to 150MB/s, Write up to 50MB/s (16GB)
    Read up to 150MB/s, Write up to 90MB/s (32GB to 192GB)

    Po prostu TO SAMO na SATA jest co najmniej 2x szybsze niż na IDE, z
    czego to wynika?

  • 6. Data: 2009-07-15 11:31:14
    Od: "Doxent" <d...@N...gazeta.pl>

    >Po prostu TO SAMO na SATA jest co najmniej 2x szybsze niż na IDE, z
    >czego to wynika?

    pewnie to na ide zawiera dodatkowy interfejs który zamienia sygnał z SATA.
    Swoją drogą można kupić taką przejściówke sata-ide osobno jeżeli zależy nam
    na IDE a nie dysponujemy sata na płycie.

  • 7. Data: 2009-07-15 15:49:25
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

    On Jul 15, 1:31 pm, "Doxent" <d...@N...gazeta.pl> wrote:

    > pewnie to na ide zawiera dodatkowy interfejs który zamienia sygnał z SATA.
    > Swoją drogą można kupić taką przejściówke sata-ide osobno jeżeli zależy nam
    > na IDE a nie dysponujemy sata na płycie.

    a tu na ten przykład mamy SSD ZIF:
    http://tinyurl.com/nxyoeb
    i prędkość podana jest tu taka, jak UDMA100 "na maksa":
    100MB PER SECOND SUSTAINED READ
    100MB PER SECOND SUSTAINED WRITE

    Nie wiem co to za producent żeby wejść na jego stronę i zweryfikować
    ALE czy to znaczy, że interfejs ZIF jest lepszy od IDE? Bo jest pełno
    przejściówek ZIF->IDE i nie wiem czy się nie zdecyduję na takie
    rozwiązanie...

  • 8. Data: 2009-07-15 15:49:32
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

  • 9. Data: 2009-07-15 15:51:55
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

  • 10. Data: 2009-07-15 15:57:54
    Od: Alojzy Zakalec <a...@g...com>

> [...]
    > ALE czy to znaczy, że interfejs ZIF jest lepszy od IDE? Bo jest pełno
    > przejściówek ZIF->IDE i nie wiem czy się nie zdecyduję na takie

    w innych miejscach się to potwierdza:
    http://www.dpie.com/storage/mobi3000_pata.html
    nawet nie na tyle ZIF co i na IDE prędkość read/write jest ~100MB,
    więc jednak można!