eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › SPAM - okulary zapobiegające oślepianiu w nocy
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 52

  • 51. Data: 2011-12-13 14:25:46
    Temat: Re: SPAM - okulary zapobiegające oślepianiu w nocy
    Od: "T." <k...@i...pl>


    Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości
    news:oaz4zs2crzlr$.dlg@myjk.org...
    > Tue, 13 Dec 2011 09:54:15 +0100, T.
    >
    >> Polecam jeszcze ten filmik:
    >> http://www.youtube.com/watch?v=joIJOrZWyRc
    >
    > To jest dokładnie ta kamera, o cenie której pisałem powyżej. Ciekawe kiedy
    > to do standardu trafi, najlepiej na filtr na przedniej szybie. Światła
    > przestałyby być problemem, cena wynalazku by spadła, etc. Eh, marzenia. :)
    >
    >> Widać różnicę w postrzeganiu po ciemku...
    >> A swoją drogą - czym dokładnie różni
    >> się kamera termowizyjna od IR?
    >
    > Nazwą umowną. ;) Za kamery IR uważa się kamery czynne, tj. wymagajace
    > doświatlania podczerwienią i rejestrujące odbicie. Natomiast kamery
    > termowizyjne są na tyle czułe, że wykorzystują bierną podczerwień, tj.
    > emitowaną przez przedmioty. Stąd ta cena, za ten czuły detektor. :/
    >
    > --
    > Pozdor Myjk
    > http://xcarlink.pl - zmieniarka *MP3*
    > http://put-and-go.pl - pasy śniegowe

    Thx. :-)
    T.



  • 52. Data: 2011-12-14 09:41:20
    Temat: Re: SPAM - okulary zapobiegające oślepianiu w nocy
    Od: "$tipa" <s...@w...pl>

    > Okulary są żółto-pomarańczowe.
    > Kupiłem sobie kiedyś takie (bez tych przyciemnionych pól) - niby do jazdy w
    > nocy. No i do jazdy w nocy one się zupełnie nie nadają.
    > Owszem dają doskonałe wrażenie poprawy kontrastu w chwili zakłądania, ale
    > tylko na oświetlonych częściach drogi. Ale rzeczy wyłaniające się z
    > ciemności (nie oświetlone) zauważyć dużo trudniej.
    NO, to już "rzecz gustu". Wg mnie bueblockery pomagają w szarówce, zaś
    nocą po prostu nie przeszkadzają.

    > Po drugie to pole zmniejszonej jasności - czegoś podobnej konstrukcji używa
    > się do leczenia zeza. Konsultowałeś to z jakimś akademickim okulistą? Bo
    > coś mi się wydaje że czymś czym normalnie zeza się leczy, można go pewnie
    > też wywołać.
    Podobne to duża róznica w porównaniu z takie same. Te strefy są poza
    obszarem przedniej szyby, a na nim właśnie się koncentrujemy jadąc nocą
    w trasie. Więc ich jakby w ogóle nie było.

    >
    > Trzecia sprawa - pola przyciemnione jak widzę są na wysokości wzroku, czyli
    > podczas normalnej pozycji głowy zasłaniają widoczność z lewej strony i
    > pewnie poważnie utrudniają zauważenie np. pieszego wbiegającego z lewej
    > strony na jezdnie.
    Jako że zasłaniają boczną szybę, to taki pieszy jest 2-3 m przed maską i
    4-5 m w bok. Nie ma żadnych szans wyskoczyć nagle z rowu czy spoza
    przystanku autobusowego i dostać suię pod nasze koła, bo ma na to jakieś
    0,1 sekundy.

    > Wydaje mi się, że lepiej gdyby przyciemniona była lewa górna część okularów
    > - przy normalnej pozycji zaciemniałaby tylko kawałek nieba, natomiast
    > mijając się z samochodem z przeciwka wystarczyłoby pochylić głowę w przód
    > żeby zasłonić oślepiający reflektor.

    Tak też próbowałem, ale trzymanie głowy pochylonej jest bardziej
    niewygodne niż przekręconej.

    $tipa

strony : 1 ... 5 . [ 6 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: