eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySPAM - okulary zapobiegające oślepianiu w nocyRe: SPAM - okulary zapobiegające oślepianiu w nocy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
    From: "$tipa" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: SPAM - okulary zapobiegające oślepianiu w nocy
    Date: Wed, 14 Dec 2011 09:41:20 +0100
    Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl/
    Lines: 36
    Message-ID: <jc9nfb$7d7$1@news.task.gda.pl>
    References: <jbsgd4$7co$1@news.task.gda.pl>
    <v...@4...net>
    NNTP-Posting-Host: ex162.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.task.gda.pl 1323852075 7591 80.53.23.162 (14 Dec 2011 08:41:15 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 14 Dec 2011 08:41:15 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:8.0) Gecko/20111105 Thunderbird/8.0
    In-Reply-To: <v...@4...net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2420304
    [ ukryj nagłówki ]

    > Okulary są żółto-pomarańczowe.
    > Kupiłem sobie kiedyś takie (bez tych przyciemnionych pól) - niby do jazdy w
    > nocy. No i do jazdy w nocy one się zupełnie nie nadają.
    > Owszem dają doskonałe wrażenie poprawy kontrastu w chwili zakłądania, ale
    > tylko na oświetlonych częściach drogi. Ale rzeczy wyłaniające się z
    > ciemności (nie oświetlone) zauważyć dużo trudniej.
    NO, to już "rzecz gustu". Wg mnie bueblockery pomagają w szarówce, zaś
    nocą po prostu nie przeszkadzają.

    > Po drugie to pole zmniejszonej jasności - czegoś podobnej konstrukcji używa
    > się do leczenia zeza. Konsultowałeś to z jakimś akademickim okulistą? Bo
    > coś mi się wydaje że czymś czym normalnie zeza się leczy, można go pewnie
    > też wywołać.
    Podobne to duża róznica w porównaniu z takie same. Te strefy są poza
    obszarem przedniej szyby, a na nim właśnie się koncentrujemy jadąc nocą
    w trasie. Więc ich jakby w ogóle nie było.

    >
    > Trzecia sprawa - pola przyciemnione jak widzę są na wysokości wzroku, czyli
    > podczas normalnej pozycji głowy zasłaniają widoczność z lewej strony i
    > pewnie poważnie utrudniają zauważenie np. pieszego wbiegającego z lewej
    > strony na jezdnie.
    Jako że zasłaniają boczną szybę, to taki pieszy jest 2-3 m przed maską i
    4-5 m w bok. Nie ma żadnych szans wyskoczyć nagle z rowu czy spoza
    przystanku autobusowego i dostać suię pod nasze koła, bo ma na to jakieś
    0,1 sekundy.

    > Wydaje mi się, że lepiej gdyby przyciemniona była lewa górna część okularów
    > - przy normalnej pozycji zaciemniałaby tylko kawałek nieba, natomiast
    > mijając się z samochodem z przeciwka wystarczyłoby pochylić głowę w przód
    > żeby zasłonić oślepiający reflektor.

    Tak też próbowałem, ale trzymanie głowy pochylonej jest bardziej
    niewygodne niż przekręconej.

    $tipa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: