  • 1. Data: 2009-01-29 08:48:43
    Temat: SB400 - a obrotowa stopka
    Od: "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl>

    Wiele użytkowników chwali "niskobudżetową" lampę SB400 (Nikon) do zastosowań
    amatorskich.
    Faktycznie w tej cenie dla amatora nie ma nic lepszego - ale o ile wzrosłaby
    funkcjonalność SB 4000 gdyby była możliwość obracania lampy w osi pionowej.
    Czy ktoś z Was może próbował zrobić "obrotową" gorącą stopkę:
    - zdobywamy z demontażu (serwisowe części lub wężyk synchronizujący)
    kompletną stopkę (sanki i łączówka)
    - dorabiamy do nich część obrotową (najtrudniejsze zadanie - na razie nie
    mam koncepcji jak to zrealizować)
    i cieszymy się użytkowaniem SB400 z obrotem w osi pionowej - funkcjonalność
    mechaniczna jak w SB600.

    Co o tym sądzicie - czy da się coś takiegiego zrealizować amatorsko.

    Pzdr,
    Sławek

  • 2. Data: 2009-01-29 09:45:51
    Temat: Re: SB400 - a obrotowa stopka
    Od: conik <c...@i...pl>

    > Co o tym sądzicie - czy da się coś takiegiego zrealizować amatorsko.

    tak...uchwyt i kabel ttl;)

  • 3. Data: 2009-01-29 09:48:19
    Od: j...@g...pl

    On 29 Sty, 09:48, "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > mechaniczna jak w SB600.
    >
    > Co o tym sądzicie - czy da się coś takiegiego zrealizować amatorsko.

    Za 199zł
    http://www.allegro.pl/item531035989_bracket_d_kabel_
    syn_nikon_sb_600_sb_800_sb_900.html

    masz gotowe rozwiązanie obrotu lampy, bo chodzi zapewne o to aby w
    kadrze pionowym można było odbijać od sufitu.

  • 4. Data: 2009-01-29 11:22:14
    Od: "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl>

    > tak...uchwyt i kabel ttl;)

    Dobre rozwiązanie za które pewnie zapłaciłeś powyżej 150zł.
    Przy cenie lamby SB400 - 177zł - to mała atrakcyjna propozycja.
    A może da się coś opracować np. do kwoty 80zł. ????

  • 5. Data: 2009-01-29 12:13:26
    Od: j...@g...pl

    On 29 Sty, 12:22, "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl> wrote:

    > A może da się coś opracować np. do kwoty 80zł. ????

    Słyszałem, że w Erze może by mogli ...

  • 6. Data: 2009-01-29 12:16:03
    Od: j...@g...pl

    On 29 Sty, 13:13, j...@g...pl wrote:

    > Słyszałem, że w Erze może by mogli ...

    Można poprzestać na zakupie samego kabla i trzymać lampę w ręce, nie
    powinieneś przekroczyć 80zł.

  • 7. Data: 2009-01-29 12:17:28
    Od: <a...@p...onet.pl>

    Przeciez SB 400 ma taka mozliwość - palnik odchyla sie do ok 75 stopni.

  • 8. Data: 2009-01-29 12:23:01
    Od: "Sławek Drogosz" <s...@p...onet.pl>

    > Przeciez SB 400 ma taka mozliwość - palnik odchyla sie do ok 75 stopni.

    Zgadza się - ale to jest obrót w osi poziomej.
    Wątek dotyczy OBROTU W OSI PIONOWEJ :-)

  • 9. Data: 2009-01-29 12:24:30
    Od: <a...@p...onet.pl>

    > Zgadza się - ale to jest obrót w osi poziomej.
    > Wątek dotyczy OBROTU W OSI PIONOWEJ :-)

    Mea culpa - soory :)

  • 10. Data: 2009-01-29 13:34:10
    Od: "Stefan Nawrocki" <o...@3...com.pl>

> [...]
    funkcjonalność
    > mechaniczna jak w SB600.
    >
    > Co o tym sądzicie - czy da się coś takiegiego zrealizować amatorsko.

    Potrzebujesz taki kabel:
    http://www.foto-tip.pl/sklep/kabel_synchronizacyjny_
    ittl__zamiennik_sc_28_nikon-p-1035.html

    Do tego jakąś szynę i przegub:
    http://www.3n.com.pl/Nikon/z_1.jpg

    Szyna na powyższym zdjęciu jest od starego Metza (typu "młotek").
    Przegub jest od taniego statywu. Oczywiście koszty zależą od tego, ile masz
    w piwnicy starego "złomu". Ja akurat mam tego sporo, więc nie jest to dla
    mnie koszt, a wręcz zysk, bo mogę wykorzystać powtórnie coś, co już jest
    skazane na straty.

    Szynę można też zrobić samemu:
    http://www.3n.com.pl/Nikon/z_2.jpg
    To jest duralowy ceownik odpowiednio sfrezowany. Pomalowany i wklejone gumy.
    A przegub może być od najtańszego stołowego statywu (np. zaciskana głowica
    kulowa). Stopka w tym kablu synchro ma typowy gwint pod statyw.

    Po skręceniu przegubu z szyną dostajemy takie coś:
    http://www.3n.com.pl/Nikon/z_3.jpg

    I razem z aparatem wygląda to tak:
    http://www.3n.com.pl/Nikon/z_5.jpg

    Ja wykorzystuję ten zestaw do doświetlania bocznego w makrofotografii:
    http://foto.3n.com.pl/photo.php?kat=photo/0000_Anima
    ls/0050_Insects/gallery.php&opt=0&author=

    Niestety - koszt kabla jest chyba nie do uniknięcia.

    Pozdrawiam
    Stefan Nawrocki
    http://www.3n.com.pl
    http://foto.3n.com.pl