  • 1. Data: 2009-01-29 09:51:16
    Temat: Czy obiektywy z panasowego m4/3 będą kompatybilne z m4/3 Olympusa?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Pytanie o zgodnośc elektroniki, bo nie słyszałem żeby ktoś przypinał obiektywy
    od Lumiksów do E-x
    Głównie chodzi mi o tego 20/1.7

  • 2. Data: 2009-01-29 09:53:20
    Od: j...@g...pl

    On 29 Sty, 10:51, Mateusz Ludwin <n...@s...org> wrote:
    > Pytanie o zgodnośc elektroniki, bo nie słyszałem żeby ktoś przypinał obiektywy
    > od Lumiksów do E-x
    > Głównie chodzi mi o tego 20/1.7

    Generalnie to Ty mało słyszysz, mało wiesz, ale dużo gadasz,
    niekoniecznie mądrze.

  • 3. Data: 2009-01-29 10:37:36
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Pytanie o zgodnośc elektroniki, bo nie słyszałem żeby ktoś przypinał
    > obiektywy od Lumiksów do E-x
    > Głównie chodzi mi o tego 20/1.7

    Jaki sens mialoby budowanie systemu w ktorym elementy
    sie siebie nie pasuja?

    Ps. Co to jest E-x?

  • 4. Data: 2009-01-29 10:48:18
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Jaki sens mialoby budowanie systemu w ktorym elementy
    > sie siebie nie pasuja?
    >
    > Ps. Co to jest E-x?

    Ale to różne systemy!

    20/1.7 to u4/3
    a aparaty E-x to body systemy 4/3 (np. e-510).

    A wracając do pytania nie będzie pasować bo ma inne mocowanie i inną
    odległość bagnetu od matrycy.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 5. Data: 2009-01-29 10:55:15
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > a aparaty E-x to body systemy 4/3 (np. e-510).
    >
    > A wracając do pytania nie będzie pasować bo ma inne mocowanie i inną

    Pytanie brzmialo:
    "Czy obiektywy z panasowego _m4/3_ będą kompatybilne z _m4/3_ Olympusa?"

    Jak sie domyslam, pytajacy pytal o obiektywy _micro_4/3_.

  • 6. Data: 2009-01-29 11:00:14
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Jakub Jewuła wrote:

    > Jaki sens mialoby budowanie systemu w ktorym elementy
    > sie siebie nie pasuja?

    Ale ja nie wiem czy to jest na pewno ten sam system, skoro Olympus nie ma
    jeszcze działającego body w tym standardzie... Dlatego pytam.

    > Ps. Co to jest E-x?

    E-system.

  • 7. Data: 2009-01-29 11:10:10
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    > Pytanie brzmialo:
    > "Czy obiektywy z panasowego _m4/3_ będą kompatybilne z _m4/3_ Olympusa?"
    >
    > Jak sie domyslam, pytajacy pytal o obiektywy _micro_4/3_.

    Ok masz rację źle zrozumiałem.

    W takim razie pewnie będą pasowały. Optyczni przypinali stabilizowane szkło
    od panasonica do stabilizowanego body olka i wszystko działało. Więc pewnie
    w u4/3 będzie podobnie.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 8. Data: 2009-01-29 11:17:49
    Od: l...@g...com

    Mateusz Ludwin napisał(a):
> [...]

    Co wiemy:
    Micro 4/3 = 4/3 minus lustro = mozliwosc glebszego siegniecia
    obiektywem do body.
    Rozmiar matrycy (fizyczny) pozostaje bez zmian

    Zatem:
    Szklo 4/3 wpiete w body Mikro 4/3 powinno dzialac bez problemu.
    Szklo Mikro 4/3 wpiete w body 4/3 moze kolidowac z lustrem

    over/out
    pozdrawiam, Leszek
    www.kotpaskowy.pl

  • 9. Data: 2009-01-29 11:26:10
    Od: "Kot Prezydenta" <c...@g...pl>

    Użytkownik <l...@g...com> napisał w wiadomości

    >Zatem:
    >Szklo 4/3 wpiete w body Mikro 4/3 powinno dzialac bez problemu.
    >Szklo Mikro 4/3 wpiete w body 4/3 moze kolidowac z lustrem

    Dokładnie, założenia były takie aby szkła systemu 4/3 mogłyby być
    wykorzystywane do puszek mikro 4/3, teoretycznie daje to szanse namówienia
    do zakupu dodatkowego mniejszego aparatu dla uzupełnienia lustra.

  • 10. Data: 2009-01-29 11:31:27
    Od: j...@g...pl

    On 29 Sty, 12:17, l...@g...com wrote:

    > Zatem:
    > Szklo 4/3 wpiete w body Mikro 4/3

    przy użyciu specjalnej przejściówki

    > powinno dzialac bez problemu.

    będzie działać bez problemu, o ile jest upgradowane do funkcji AF
    kontrast. W przeciwnym wypadku jedynie MF mamy do dyspozycji.

    > Szklo Mikro 4/3 wpiete w body 4/3 moze kolidowac z lustrem

    Szkła m4/3 nie wepniesz w body 4/3 bo bagnety m4/3 i 4/3 są inne
    (wymiary, ilość styków). Najprawdopodobniej też nie można zbudować
    przejściówki m4/3 na 4/3 bo trzeba by obiektyw wpuścić do środka body
    4/3 na około 20mm.