  • 1. Data: 2011-12-19 15:48:38
    Temat: SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
    Od: AL <a...@s...tam>

    Przedstawiciele spółki złożyli wniosek o bankructwo (...).
    W swoim oświadczeniu właściciel Saaba poinformował, że firma zdecydowała
    się złożyć wniosek o upadłość, gdy poprzedni właściciel - General Motors
    - w sobotę odrzucił wszystkie propozycje, które miały uratować szwedzką
    firmę motoryzacyjną. W ostatnich miesiącach Swan prowadził negocjacje z
    chińskim konsorcjum, które było gotowe zainwestować w Saaba. Jednak
    General Motors nie zgodził się na niezbędny transfer technologii do
    chińskich firm.

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,10840
    630,Saab_zlozyl_w_sadzie_wniosek_o_bankructwo.html

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 2. Data: 2011-12-19 16:08:31
    Temat: Re: SAAB - kolejna marka odchodzi do historii
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "AL"

    > General Motors nie zgodził się na niezbędny transfer technologii do
    > chińskich firm.

    Jaskółka nadzieji?

  • 3. Data: 2011-12-19 16:14:07
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 19/12/2011 14:48, AL wrote:
> [...]
    > chińskich firm.
    >
    > http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,10840
    630,Saab_zlozyl_w_sadzie_wniosek_o_bankructwo.html

    To było do przewidzenia jak tylko wpadli na pomysł "dokleimy znaczek do
    vectry i zawołamy 30% więcej".

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 4. Data: 2011-12-19 16:20:54
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-12-19 16:14, kamil pisze:

    630,Saab_zlozyl_w_sadzie_wniosek_o_bankructwo.html

    > To było do przewidzenia jak tylko wpadli na pomysł "dokleimy znaczek do
    > vectry i zawołamy 30% więcej".

    A mogli zrobić z Opla auta dla ludu (bo niczym innym nie były, nie są i
    nie będą), a z Saaba luksusowy obiekt pożądania, będący konkurencją dla
    chociażby Audi.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 5. Data: 2011-12-19 16:42:04
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 19/12/2011 15:20, Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

> [...]
    >
    > A mogli zrobić z Opla auta dla ludu (bo niczym innym nie były, nie są i
    > nie będą), a z Saaba luksusowy obiekt pożądania, będący konkurencją dla

    Na tej samej platformie i dzieląc większość części? Klienci nie są
    idiotami, szczególnie ci, których stać na luksusowe obiekty pożądania.

    Szczerze mówiąc nigdy nadmuchanej legendy Saaba nie rozumiałem. Duże,
    ciężkie, w środku jak meble z ikei, czyli funkcjonalność ponad wszystko.
    Co tak właściwie miał Saab do zaoferowania przez ostatnich 10 lat, czego
    nie miała konkurencja?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 6. Data: 2011-12-19 16:57:23
    Od: to <t...@x...abc>

    begin kamil

    > Na tej samej platformie i dzieląc większość części? Klienci nie są
    > idiotami, szczególnie ci, których stać na luksusowe obiekty pożądania.

    Powiedz to tym, co kupili Audi A3... ;)

> [...]
    > ciężkie, w środku jak meble z ikei, czyli funkcjonalność ponad wszystko.
    > Co tak właściwie miał Saab do zaoferowania przez ostatnich 10 lat, czego

    A jeździłeś kiedyś Saabem? :>

  • 7. Data: 2011-12-19 17:14:13
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > ciężkie, w środku jak meble z ikei, czyli funkcjonalność ponad wszystko.
    > Co tak właściwie miał Saab do zaoferowania przez ostatnich 10 lat, czego

    nigdy fanem marki nie bylem, nie specjalnie mi sie też SAABy podobają, ale
    jedno musze przyznac - niby to samo co Vectra, te same silniki ... a jednak
    w SAABie jechało sie pewniej i mialem odczucie, ze jechał zdecydowanie
    żwawiej...

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 8. Data: 2011-12-19 17:18:29
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 19/12/2011 15:57, to wrote:
    > begin kamil

    > Powiedz to tym, co kupili Audi A3... ;)

    A3 jest luksusowy? No proszę cię, nie rozmawiajmy o polakach
    odkładających na A3 od emeryta z niemiec, tylko o niemcu kupującym nowe
    żonie do jeżdżenia po zakupy. :)

    > A jeździłeś kiedyś Saabem? :>

    9000 i 9-3, obydwa uturbione. Napęd na złą oś, ciężkie, frajdę daje na
    prostej i niewiele poza tym. :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 9. Data: 2011-12-19 20:15:43
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-19 17:18, kamil pisze:

    > 9000 i 9-3, obydwa uturbione. Napęd na złą oś, ciężkie, frajdę daje na
    > prostej i niewiele poza tym. :-)

    Owszem bokiem tym nie polatasz ale większość aut AWD i RWD objedziesz
    tym autem z palcem nie powiem gdzie ;)

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 10. Data: 2011-12-19 20:53:12
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    W dniu 2011-12-19 15:48, AL pisze:
    > niezbędny transfer technologii do chińskich firm

    A co to za kosmiczne technologie ten SAAB posiada?
    Od lat od Opli odróżnia te samochody wzornictwo i umiejscowienie stacyjki.

    Pamiętać należy, że w Chinach produkuje się VW, szereg starszych
    europejskich (i nie tylko) modeli pod chińskimi markami, ostatnio nawet
    poprzedni model Mercedesa B produkują pod chińską marką.

    P.